Rempedaal blijft hangen

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

:mrgreen:

Ik zal voor je duimen vrijdag!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Stephan je duitse verhaal ligt nu bij Opel Nederland. Hopelijk komt komt er iets goeds van.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

En toch zit er een luchtje aan het verhaal Piet!

Ik heb net even het begin van het topic herlezen en je schrijft dat de hoofdremcilinder al een keertje vervangen is :shock:

Zou het dan nu de beschreven pakking zijn?

Ben benieuwd. En warmte ontstaat ook door wrijving, dus niet alleen de luchttemperatuur (klimaatzone, ha, ha) veroorzaakt warmte. En niet te vergeten de radiator met water van 90 tot 105 graden zit er vlakbij .....

Succes ermee en doe Andrew alvast de groeten. Ik wil hem ook een keertje gaan opzoeken.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

We zullen zien. Dit soort dingen blijven moeilijk. Iemand bij Opel zou dan toch moeten weten of het duitse verhaal kan kloppen.

De hoofdremcylinder was dan wel vervangen maar niet de bekrachtiger en inderdaad dan heb je nog de pakking.

Ik zal Andrew vast de groeten doen! Hi, best regards from SteV6 aus Holland. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Nog even terug komend op het verhaal van die duitser.
De diameter van het kanaal in de hoofdremcilinder is in het verleden verkeerd uitgevoerd, dat wil zeggen te klein. Door warmte-inwerking vernauwt deze (te) kleine opening zich nog meer. Daardoor vloeit er geen remvloeistof meer terug en het rempedaal niet meer omhoog komt. Vanwege kostenafwegingen is van toeleverancier gewisseld. Toen bleek dus de pakking tussen remcilinder en rembekrachtiger onder invloed van warmte te veranderen, wat te merken was aan een steeds lager staand rempedaal op warme dagen. Totdat het terugvloeien volledig geblokkeerd wordt en het pedaal niet meer omhoog komt. Een metalen pakking met rubberlaagje zou moeten worden geplaatst in gevallen waarbij het pedaal niet meer terugkomt (was in juni 2005, datum van de originele Duitse tekst, nog niet voorhanden). In de garantieperiode moeten ook de remcilinder en rembekrachtiger vervangen worden.
Het verhaal van die duitster lijkt niet te kloppen. Er is navraag gedaan bij lotus in engeland daar is niets bekend over deze metalen/rubberpakking.
De enige pakking die bekend is is de rubber o-ring die tussen de rembekrachtiger en de hoofdremcilinder zit.

Op dit moment heb ik een nieuwe rembekrachtiger in de auto en de problemen zijn tot dus ver weggebleven. :D
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Zo, 2 jaar later en het probleem is nog steeds niet helemaal opgelost. Wel meer dan een jaar er geen last van gehad.

Heb deze keer maar eens raad gevraag bij "van Sten" en die had nog een idee wat het kon. Ben er gisteren geweest en heeft wat gedaan met mijn pedaal. Nu maar hopen dat dit keer het probleem wel is opgelost. Heb gisteren gelijk wat kunnen oefenen omdat we nog in file stonden richting markv stonden.

Ik was nog nooit bij "van Sten" geweest maar hij heeft bij mij een prima indruk achter gelaten.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik hoop niet dat het nodig is Herman, maar bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Update:

Probleem is nooit helemaal weg geweest. Maar kwam na tussenpozen van soms wel een jaar weer terug.

Lijkt er op dat het probleem voor lange tijd weg is nadat er nieuwe remblokken waren gemonteerd.

Omdat ik de laatste tijd er weer last van had heb ik Lotus Amsterdam gevraagd of zij nog iets wisten. Volgens Jan zou vuiligheid de oorzaak zijn dat de remblokken blijven plakken tegen mijn schijven. Hij heeft ze nu schoongemaakt en schuine kanten aan de remblokken gemaakt. Volgens hem moet het probleem nu weer voor een tijdje verholpen zijn.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

rempedaal blijft hangen

Bericht door S. Gonzales »

Hoi Piet,
Ik heb niet alle jaargangen teruggelezen dus ik hoop niet dat ik nu "een open deur intrap", maar heb je gecontroleerd of het rempedaal een heel klein beetje vrije slag heeft? Een millimeter is genoeg, zo niet dan bestaat de kans dat het compensatiegaatje in de hoofdremcilinder afgesloten blijft waardoor de remvloeistof niet terug kan stromen naar het reservoir. Misschien gaat je pedaal een beetje stroef waardoor die de ruststand (en bijbehorende vrije slag) net niet (altijd) haalt.
Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik rij alleen in de auto. :)


Eh, poetsen doe ik ook af en toe.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

rempedaal blijft hangen

Bericht door S. Gonzales »

Geen probleem Piet, dan lezen we over twee jaar wel hoe het ermee staat :D
Maar als je hem binnenin ook eens poetst, steek je even je hand uit naar het rempedaal, even voelen en je weet het :roll:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ze hebben de pedalen 3x keer gecontroleerd/afgesteld. Altijd me zitten afvragen wat ze daar aan het doen waren maar dat zal dan dat wel zijn.

Ze hebben overigens ook de remcilinder en rembekrachtiging vervangen
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Probleem was gisteren terug. Was warm weer en het probleem heeft zich tot nu toe alleen met warm weer voor gedaan.
Wat ook nog kan dat ze bij mij een skoda pedaal hebben gemonteerd.
He dat hebben wij ook gehad Felicia uit 99.
het bleek een scharnier in het pedaal te zijn.
pedaal vervangen alles ok.
Wat is het probleem?
Een rempedaal wat niet terugkomt als je het intrapt?
Is voor mij een bekend probleem, heb ik met beide Felicia's gehad, en reken maar als je daarmee met 30 graden+ in de file terecht komt, dat je dat niet fijn gaat vinden. ik moest steeds het pedaal weer ophengelen met de voet, voordat ik het weer kon intrappen.
De eerste Felicia heeft ruim ene jar met het probleem gezeten, voorat e toenamlige garagist bij een andere klant hetzelfde probleem aan den lijve kon ondervinden.
Bij de tweede Felicia ging ik ervan uit dat het niet meer zou voorkomen, maar wederom, met 30+ in de file, hetzelfde gelazer. Vervolgens de eerste beste Skodadealer opgezocht, die van niks wist, bel vervolgens met de eigen dealer (Van Heuekelem in Groningen) en die wist exact wat het pobleem was, en welke monteur dat in een uurtje zou kunnen fixen.
Het gaat om een kunststof bus, waardoorheen een metalen pijpje loopt die verbonden is met je rempedaal. Die bus gaat klemmen door hitte, vervuiling etc. waardoor de boel vastloopt. De remedie is dan eigenlijk het wat ruimer maken van het gat waar dat pijpje doorheen gaat.
Of dat in jouw geval ook zo is, da's aan de garage......
Dit punt is eigenlijk het enige echte minpunt wat ik met Felicia's heb gehad. Met name omdat ik er van uit ben gegaan dat toen het probleem met mijn eerste nageltjenieuw gekochte Felicia was opgelost, ze bij Skoda dit probleem in een volgende serie konden oplossen met wat ruimer materiaal op dit punt. Fout gedacht, want met mijn tweede Felicia uit de tweede serie (met octaaf neus) kreeg ik exact hetzelfde probleem als met mijn eerste Felicia indertijd. Gezien de reactie van de dealer toen, een bekend Felicia probleem.....
Succes ermee, ik hoop dat je hiermee je voordeel kunt doen.
Het hele verhaal op http://www.skodaforum.nl/board/archive/ ... -5843.html
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Ha die Piet,

er schijnt iemand in de UK een soortgelijk probleem te hebben (naast wat lekkage).
Misschien vinden ze de komende dagen een oplossing en werkt het ook voor jou ?!

http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... -sticking/

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Plaats reactie