Rempedaal blijft hangen
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
rem
Hoi Piet, bij het plaatsen van de stalen remleidingen is mij verteld,en ook gebleken,dat het systeem van de SPEEDSTER en ELISE lastig te ontluchten is daar moeten zij tijd voor nemen.blijf erbij en alles zal goed komen.Bij mij hebben ze wel 15 keer moeten pompen en ontluchten.suc6 vr.gr.Wilbert
Wat ik ervan gezien heb is dat je bij het ontluchten goed moet opletten met de remklauwen voor. Deze hebben twee zuigers die verbonden zijn met een leiding die op de klauw omhoog en naar beneden lopen. Oftewel, daar zit een hoger punt waar lucht kan blijven zitten. Is dus iets om rekening mee te houden bij het ontluchten (klauw loshalen en kantelen helpt waarschijnlijk wel).
Mark
Mark
C30-94@0.55bar
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Leo was bij mij per remklauw 5min. kwijt om te ontluchten. Misschien 25min voor het hele verversen. Viel erg mee wat ik zo kon zien, maar hij had ook een erg mooi apparaat ervoor (zal Lotus toch ook wel hebben?). Maar het was gelijk de eerste goed gebeurd, heb geen last van lucht in het systeem zoals het nu aanvoelt.
Wielen hoefde er ook niet af, Leo heeft lenige handjes
gr,
M.
Wielen hoefde er ook niet af, Leo heeft lenige handjes
gr,
M.
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Klopt het trouwens dat ook de drukgroep van de koppeling van de Speedster gebruik maakt van de remvloeistof?
Dat begreep ik van Vmax toen Jans Turbo uit elkaar was geweest.
Dus Piet, voelt je koppeling ook anders aan? Jan vond mijn Speedster trouwens ook een lange slag hebben in het rempedaal.
SteV6
Dat begreep ik van Vmax toen Jans Turbo uit elkaar was geweest.
Dus Piet, voelt je koppeling ook anders aan? Jan vond mijn Speedster trouwens ook een lange slag hebben in het rempedaal.
SteV6
S4 Avant
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
De vloeistof wordt wel gebruikt voor de koppelingscylinder, maar die heeft een eigen slangetje uit het reservoir en het maakt dus echt geen verschil in het koppelingspedaal gevoel als de remmen niet goed ontlucht zijn.Dus Piet, voelt je koppeling ook anders aan? Jan vond mijn Speedster trouwens ook een lange slag hebben in het rempedaal.
Piet, omdat jouw rempedaal af en toe niet goed omhoog kwam, hoefde je natuurlijk ook niet meer zover in te trappen. Maar als je het pedaal omhoog getrokken had en het dan intrapte, dan was de dode slag nog steeds kleiner als nu? Of er lucht in zit kan je makkelijk proberen door de remmen goed heet te remmen (paar keer van hogere snelheid hard remmen achter elkaar) en dan even te laten staan, min of zo en dan weer de rem intrappen. Is de dode slag dan nog duidelijk langer dan ben je de hete uitgezette lucht weer eerst aan het samenpersen voordat je de remzuigers echt gaat verplaatsen.