Rempedaal blijft hangen

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Hoi Maarten,
Piet, omdat jouw rempedaal af en toe niet goed omhoog kwam, hoefde je natuurlijk ook niet meer zover in te trappen. Maar als je het pedaal omhoog getrokken had en het dan intrapte, dan was de dode slag nog steeds kleiner als nu?
Ja, Er zit duidelijk verschil tussen.
Of er lucht in zit kan je makkelijk proberen door de remmen goed heet te remmen (paar keer van hogere snelheid hard remmen achter elkaar) en dan even te laten staan, min of zo en dan weer de rem intrappen. Is de dode slag dan nog duidelijk langer dan ben je de hete uitgezette lucht weer eerst aan het samenpersen voordat je de remzuigers echt gaat verplaatsen.
Bedankt voor de tip, ik ga dat proberen.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Het is niet te geloven, maar na al die tijd heb ik het probleem weer terug. Het rempedaal blijft hangen. :evil:

Na gewoon rustig remmend van een km of 80 zit dat stomme pedaal weer vast. Dat blijft hij dan doen tot je de auto stil zet, de auto wast (Maar dat zal er wel niks mee te maken hebben want ik heb geen Turbo :?) Dan is het probleem weer weg. Daar wordt je toch gek van.

Voor de gene die geen zin hebben de hele historie weer te lezen.

1 remmechanisme is opnieuw gesmeerd en afgesteld.
2 remvloeistof vervangen
3 Hoofdremcylinder is vervangen (Toen leek het probleem verdwenen)
Ondertussen heb ik stalenremleiding andere blokken en weer nieuwe remvloeistof.

Schiet mij maar lek. :x
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Nieuwe ABS-unit misschien Piet? Klinkt namelijk nog steeds als de problemen die op het Engelse en Duitse forum ook met enige regelmaat besproken worden.

Je hebt nog 5 weken om de boel in orde te krijgen ....

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik heb gekeken op het engelse forum en er is er wel 1 die precies het zelfde heeft als ik
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... a7301b33e0
maar antwoorden kom ik niet tegen.

Heb je misschien een linkje voor me?

Morgen maar eens bellen of ze nog ideeen hebben bij de garage.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Er staat een sugestie in jou link, naast de hoofdremcylinder, kan het ook een of meer zuigers in de remklauw zijn die blijft plakken:

i have had binding problems and beleive it is a fairly common problem,

you need to take the brakes apart, remove the pads, insert very worn ones, apply the brakes which has the effect of fully extending the pistons in the calipers. This lubricates the inside surface of the calipers and generally sorts the problem out.

En nog een, maar die zal wel eerder gecontroleerd zijn:

I had a similar problem but mine was easier to fix.
I found out that I didnt have a brake pedal return spring which meant that even though my foot was off the brakes the pedal hadn't returned fully and therefore not releasing the brakes - be worth a check.

Usually its the clutch spring that breaks but in my case it was the brake
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Speed Felix ( http://forum.opel-speedster-club.de/index.php?s=&showtopic=7540&view=findpost&p=92808 ) schreef:Hallo Zusammen,

hier die Auflösung des Problems von Herrn Roger Brunar, technischer Assistent
von GM. Über eine Tel. Konferenz iniziert über Tyssen Krupp konnte ich am
So. das Problem schieldern und mein FOH dieses am Mo. dann sogar lösen.

Die Durchflussbohrung des Bremszylinders ist der Vergangenheit Fehlerhaft
durchgeführt worden, d.h. zu gering, dadurch kommt es durch Hitzeeinwirkung
zu einer Verengung des selbigen, welches den Rückfluss der Bremsflüssigkeit
verhindert und das hochdrücken des Pedales mindert. Zudem wurde aus
Kostengründen der Materialzulieferer gewechselt, was sind dahin äussert dass
das Dichtelement zwischen Bremszylinder und Bremskraftverstärker unter
der Einwirkung von Hitze einläuft, zu merken indem das Pedal an heissen
Tagen stetig kürzer wird. Bis der Rückfluss aus dem Bremszylinder gänzlich
unmöglich wird und die Bremse komplett geschlossen bleibt (was genau
bei mir der Fall war). Eine metallische Dichtung mit gummibedampfung
ist für Schadenfälle vorgesehen, aber bis jetzt noch nicht verfügbar. Bei
Garantiefällen sind beide Teile, Bremszylinder und Bremsktaftverstärker
auszutauschen.

Ein Rundschreiben bzw. Meldung ging an Opel Europa bis heute nicht
raus, da Europa nicht in der klimatschen Zone für dieses Problem
liegt!!! (komisch!!)...

Nach Tausch der beiden Teile, ist wieder alles normal un die Bremse fühlt
sich besser an als jemals zuvor (richtig weich und lang)

Gruss

Felix
Omdat niet iedereen de Duitse taal niet perfect beheerst een korte samenvatting:

De diameter van het kanaal in de hoofdremcilinder is in het verleden verkeerd uitgevoerd, dat wil zeggen te klein. Door warmte-inwerking vernauwt deze (te) kleine opening zich nog meer. Daardoor vloeit er geen remvloeistof meer terug en het rempedaal niet meer omhoog komt. Vanwege kostenafwegingen is van toeleverancier gewisseld. Toen bleek dus de pakking tussen remcilinder en rembekrachtiger onder invloed van warmte te veranderen, wat te merken was aan een steeds lager staand rempedaal op warme dagen. Totdat het terugvloeien volledig geblokkeerd wordt en het pedaal niet meer omhoog komt. Een metalen pakking met rubberlaagje zou moeten worden geplaatst in gevallen waarbij het pedaal niet meer terugkomt (was in juni 2005, datum van de originele Duitse tekst, nog niet voorhanden). In de garantieperiode moeten ook de remcilinder en rembekrachtiger vervangen worden.

Een officiele nieuwsbrief voor Opel Europa is niet rondgestuurd, omdat Europa niet in de klimaatzone ligt waar deze problemen zich kunnen voordoen!!!!!!!! (grappig!!) ...


Blijkbaar heb ik mij vergist. Wisselen van de ABS moet gebeuren bij een hard rempedaal, vervangen van remcilinder + rembekrachtiger bij een weggezakt rempedaal.

Piet, aangezien er al delen van je remsysteem zijn vervangen weet ik geen mogelijke oorzaken meer. Maar bovenstaand verhaal komt het dichst bij jouw probleem. Succes ermee en neem even contact met Leo of Opel Nederland op zou ik zeggen.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Die antwoorden had ik gisteren niet gezien. :o

Deze lijkt me inderdaad wel van toepassing, dat andere hebben ze al bekeken cq gedaan.
you need to take the brakes apart, remove the pads, insert very worn ones, apply the brakes which has the effect of fully extending the pistons in the calipers. This lubricates the inside surface of the calipers and generally sorts the problem out.
Edwin ging met Opel Nederland bellen maar ik ga dit nog ff vertellen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Verdorie Piet :!:
Dit kan je nu net even niet gebruiken zo vlak voor de uitstapjes naar de UK en Schotland!
Ik hoop dat er een snel een oplossing komt.
Ik zou zowiezo even proberen wat hierboven staat, remblokken verwijderen, even je remcilinder maximaal uitsturen en dan weer terugduwen. Je garage is er een uurtje mee bezig denk ik, ik althans wel :wink: . Wie weet....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Bedankt Stephan voor de vertaling, zeg maar gerust helemaal niet beheerst.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Maik schreef:Verdorie Piet :!:
Dit kan je nu net even niet gebruiken zo vlak voor de uitstapjes naar de UK en Schotland!
Ik hoop dat er een snel een oplossing komt.
Ik zou zowiezo even proberen wat hierboven staat, remblokken verwijderen, even je remcilinder maximaal uitsturen en dan weer terugduwen. Je garage is er een uurtje mee bezig denk ik, ik althans wel :wink: . Wie weet....
Het valt wel mee. Best kans dat het probleem voorlopig zich niet meer voor doet. Het zou handiger geweest zijn als het probleem zich heel vaak voor deed want dan konden ze misschien zien wat er aan de hand is. Nu is het maar raden en gewoon iets proberen.
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

Piet wij zullen dit weekeinde en de maandag de rem niet veel gebruiken :P maar het zou voor jou toch prettig zijn als de problemen opgelost zijn.Heb je nu nog een afspraak bij opel :?: Groet
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik heb mijn spiegels er ook gelijk van afgesloopt die heb ik toch niet nodig, moet op zo'n hoogst maarten naast me dulden en Jans blijft in Nederland. :wink:

Ik heb geen afspraak met Opel want dat heeft weinig zin als je niet weet wat je gaat veranderen. Ze hebben in het verleden mijn auto al eens een hele week gehad en ze hebben toen van alles geprobeerd maar zoals nu blijkt zonder resultaat. We hebben nu onze hoop op Opel nederland gevestigd in de hoop dat ik niet uniek ben (De auto dan).

Het is vooral lastig maar geen paniek. Als ik namelijk met mijn voet het rempedaal omhoog doe lopen de remmen niet meer aan. Bovendien mijn ervaring uit verleden verteld me dat het probleem een paar maanden weg kan blijven. Ik ben er eigelijk van overtuigd dat het iets stoms is en dat er in principe niet iets ernstig mis is. Mocht het onverhoopt gebeuren in Engeland dan is het kwestie van de motor uit zetten en een kopje thee gaan drinken.

Het begint wel te kriebelen ik ben echt aan het aftellen naar zondag.
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

Ik heb met Maik om 5.45 afgesproken in Zoeterwoude,als er nog mensen zijn die ons uitwillen zwaaien :?: (we kunnen ze nu wel ziek maken) :wink:
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

:shock:
Dat was toch 17:45 Wilbert?!
Pfff, tis dat het voor een lolletje is :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Wie heeft die boot geboekt op dat rare tijdstip? :(

Ik zat daar straks ook al te kijken 7:40. Hoe laat moet je daar dan zijn?
Zorg dat Maik voorop rijdt bij hoek van holland want het barst daar van de flitscamera's en ze doen het ook.
Plaats reactie