Rempedaal blijft hangen

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Wilbert heeft op de site van de veerdienst gekeken en daar stond dat je om 6:30 aanwezig moest zijn! :shock:
Beter vroeg dan laat, want volgens Wilbert kan je al vroeg de boot op rijden...
En wie die tijd verzonnen heeft wil ik ook wel graag weten ja :evil:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

6:30 :wacko:

Maar we zulllen geen risco lopen, die boot wil ik niet missen en we moeten zorgen dat Maarten op tijd is anders staan we daar voor niks.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Met z'n drieën die cursus doen betekent wel dat we meer track time hebben ( -----> ik zie voordelen om Maarten een andere tijd door te geven :wink: )
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Hoe wil je dan op de boot komen? Waarom dacht je dat je geen kaartje hebt. :bangin:
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Om maar weer eens op het eigelijke onderwerp terug te komen.
Bericht van Opel: Ze gaan een nieuwe rembekrachting er op zetten. Die moet nog besteld worden dus dat wordt na Engeland.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

piet schreef:Hoe wil je dan op de boot komen? Waarom dacht je dat je geen kaartje hebt. :bangin:
:oops:

Maarten moet er dus om 5uur al zijn :)


Mooi dat je een hele nieuwe krijgt nu. Dan kan je weer wat uitsluiten mocht het probleem dan NOG niet verholpen zijn....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik hoop het, is een hoofdremcylinder iets anders dan een rembekrachter?

Ja Maarten moet op tijd zijn. Had hij niet een feestje zaterdagavond? :shock:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Volgens mij is het 1 unit, dus de cylinder is onderdeel van de bekrachtiger, maar ik kan het ook fout hebben...
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Maik schreef:Volgens mij is het 1 unit, dus de cylinder is onderdeel van de bekrachtiger, maar ik kan het ook fout hebben...
Zo te zien los toch?

http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Juist, en de pakking die daar tussen zit zou volgens het Duitse verhaal het probleem zijn. Als ik het goed begrepen had loopt er geen remolie terug in de remcilinder waardoor het pedaal niet omhoog kan komen. De cilinder loopt dus leeg tijdens 't remmen en blijft leeg.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Stephan, Ik ga jouw duitse verhaal afdrukken en aan de monteur geven.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Stephan, ik heb een aantal keren je tekst gelezen en je snapt het al je hebt met een dummy te maken :idea:

Is het uit te leggen met wat hier staat?

http://auto.howstuffworks.com/master-brake1.htm
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Nee Piet, niet helemaal. In het artikel wat jij aanhaalt wordt eigenlijk uitgelegd hoe een gescheiden remsysteem blijft werken bij 1 lekke remleiding. Alle moderne auto's hebben minstens een diagonaal gescheiden remsysteem. Het linker voorwiel en rechter achterwiel worden geremd door de eerste zuiger (primairy piston) en het rechter voorwiel en linker achterwiel door de tweede zuiger (secondairy piston) Hierdoor kan je bij een lekke remleiding de auto nog altijd tot stilstand brengen.
In het Duitse verhaal staat dat de diameter van de kanaaltjes tussen de feitelijke remcilinder waar de zuigers in bewegen en het reservoir te klein zouden zijn. Daardoor vloeit er te weinig remolie terug in de cilinder, waardoor de zuigers niet helemaal terug komen, en dus ook het pedaal niet. In de Duitse tekst wordt ook nog een 2e oorzaak genoemd. En dat is een slechte pakking tussen de rembekrachtiger en de remcilinder. Door warmteinvloed remt te pakking de stang, waardoor het pedaal niet meer terugkomt.

Maar als het echt komt door problemen zoals hierboven beschreven zou het betekenen dat als jouw rempedaal niet meer omhoog komt, de remblokken tegen de schijven blijven drukken en dat je auto moeilijk of helemaal niet meer rolt. Klopt dat Piet?

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Dat klopt precies Stephan.
dat als jouw rempedaal niet meer omhoog komt, de remblokken tegen de schijven blijven drukken en dat je auto moeilijk of helemaal niet meer rolt
Door dan met je voet het rempedaal omhoog te duwen lopen de remmen net niet meer aan en kun je weer rijden. Tot je weer moet remmen. Elk keer dat je moet remmen wordt het dan een beetje erger.

Alleen dit
wat te merken was aan een steeds lager staand rempedaal op warme dagen.
kan ik niet echt beamen. Maar dat kan subjectief zijn. Het rempedaal voelt namelijk op dat soort momenten raar aan en omdat het rempedaal niet helemaal omhoog komt zou je kunnen zeggen dat hij lager staat. Maar het is absoluut niet zo dat je rempedaal helemaal naar beneden verdwijnt.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

ben je een dag niet op het forum en dan willen ze al zonder mij gaan :shock:


Maar als het vrijdag niet meezit.......

Zaterdag avond een bruiloft van een collega, dus erg lang voor 06:30 zal ik er niet zijn... Maar ik kom op tijd.
Plaats reactie