Rempedaal blijft hangen
Zo te zien los toch?Maik schreef:Volgens mij is het 1 unit, dus de cylinder is onderdeel van de bekrachtiger, maar ik kan het ook fout hebben...
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html
Mark
C30-94@0.55bar
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Stephan, ik heb een aantal keren je tekst gelezen en je snapt het al je hebt met een dummy te maken
Is het uit te leggen met wat hier staat?
http://auto.howstuffworks.com/master-brake1.htm
Is het uit te leggen met wat hier staat?
http://auto.howstuffworks.com/master-brake1.htm
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Nee Piet, niet helemaal. In het artikel wat jij aanhaalt wordt eigenlijk uitgelegd hoe een gescheiden remsysteem blijft werken bij 1 lekke remleiding. Alle moderne auto's hebben minstens een diagonaal gescheiden remsysteem. Het linker voorwiel en rechter achterwiel worden geremd door de eerste zuiger (primairy piston) en het rechter voorwiel en linker achterwiel door de tweede zuiger (secondairy piston) Hierdoor kan je bij een lekke remleiding de auto nog altijd tot stilstand brengen.
In het Duitse verhaal staat dat de diameter van de kanaaltjes tussen de feitelijke remcilinder waar de zuigers in bewegen en het reservoir te klein zouden zijn. Daardoor vloeit er te weinig remolie terug in de cilinder, waardoor de zuigers niet helemaal terug komen, en dus ook het pedaal niet. In de Duitse tekst wordt ook nog een 2e oorzaak genoemd. En dat is een slechte pakking tussen de rembekrachtiger en de remcilinder. Door warmteinvloed remt te pakking de stang, waardoor het pedaal niet meer terugkomt.
Maar als het echt komt door problemen zoals hierboven beschreven zou het betekenen dat als jouw rempedaal niet meer omhoog komt, de remblokken tegen de schijven blijven drukken en dat je auto moeilijk of helemaal niet meer rolt. Klopt dat Piet?
SteV6
In het Duitse verhaal staat dat de diameter van de kanaaltjes tussen de feitelijke remcilinder waar de zuigers in bewegen en het reservoir te klein zouden zijn. Daardoor vloeit er te weinig remolie terug in de cilinder, waardoor de zuigers niet helemaal terug komen, en dus ook het pedaal niet. In de Duitse tekst wordt ook nog een 2e oorzaak genoemd. En dat is een slechte pakking tussen de rembekrachtiger en de remcilinder. Door warmteinvloed remt te pakking de stang, waardoor het pedaal niet meer terugkomt.
Maar als het echt komt door problemen zoals hierboven beschreven zou het betekenen dat als jouw rempedaal niet meer omhoog komt, de remblokken tegen de schijven blijven drukken en dat je auto moeilijk of helemaal niet meer rolt. Klopt dat Piet?
SteV6
S4 Avant
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Dat klopt precies Stephan.
Alleen dit
Door dan met je voet het rempedaal omhoog te duwen lopen de remmen net niet meer aan en kun je weer rijden. Tot je weer moet remmen. Elk keer dat je moet remmen wordt het dan een beetje erger.dat als jouw rempedaal niet meer omhoog komt, de remblokken tegen de schijven blijven drukken en dat je auto moeilijk of helemaal niet meer rolt
Alleen dit
kan ik niet echt beamen. Maar dat kan subjectief zijn. Het rempedaal voelt namelijk op dat soort momenten raar aan en omdat het rempedaal niet helemaal omhoog komt zou je kunnen zeggen dat hij lager staat. Maar het is absoluut niet zo dat je rempedaal helemaal naar beneden verdwijnt.wat te merken was aan een steeds lager staand rempedaal op warme dagen.