Rempedaal blijft hangen

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Rempedaal blijft hangen

Bericht door Piet »

Deze is ook leuk. Al 3 keer gehad dan mijn rempedaal blijft hangen. :(
De laatste keer werd het echt bont en moest ik met me linkervoet het rempedaal steeds weer omhoog werken. Het gekke is dat tussen die 3 keer weer een tijdje zit waarin alles goed gaat. Terug denkend lijkt het wel iets electronisch want als het eenmaal begint blijft het rempedaal hangen tot ik de auto uitzet als ik daarna de auto weer pak is het probleem weer een tijdje verdwenen.

Heb ondertussen al een afspraak met de garage staan wat echt prettig is dit natuurlijk niet.

Komt dit iemand bekend voor?
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Lijkt mij op basis van je verhaal een probleem in de hoofdremcilinder, maar dat is een gokje.

Laat maar horen wat het wel was, en sterkte ermee.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Klinkt als rembekrachtiger die opspeelt. Vacuum-klep die niet (goed) open gaat als je de voet van de rem haalt.

Klopt dan wel dat het ook weer even over is als de auto even heeft gestaan.

Dealer bezoekje ben ik bang..

Bye, Arno.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

rempedaal

Bericht door Pipo »

Bij mij zit er aan het rempedaal een soortgelijke veer als aan het koppelingspedaal. Mogelijk is die bij jou gebroken.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: rempedaal

Bericht door markv »

Pipo schreef:Bij mij zit er aan het rempedaal een soortgelijke veer als aan het koppelingspedaal. Mogelijk is die bij jou gebroken.
Maar dan lijkt het me sterk dat hij het dan tussendoor weer goed doet toch?

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: rempedaal

Bericht door Pipo »

markv schreef:
Pipo schreef:Bij mij zit er aan het rempedaal een soortgelijke veer als aan het koppelingspedaal. Mogelijk is die bij jou gebroken.
Maar dan lijkt het me sterk dat hij het dan tussendoor weer goed doet toch?

Mark
Misschien dat de zuiger na verloop van tijd de rempedaal toch traag terug omhoog duwt. Of misschien heeft het inderdaad totaal niets met die veer te maken. Maar de staat van die veer checken is een werkje van 15 seconden, dus waarom niet doen? :roll:
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Na al die verhalen over veren was dat 1 van de dingen die ik gelijk gecontroleerd had. De veer zit er nog, dus dat lijkt het probleem niet te zijn. Maandag zullen we het weten (hoop ik), want dan heb ik een afspraak met de dealer.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ben vandaag geweest (Oosterhout). Maar nog geen nieuws. Ze hebben het druk en van mij hebben ze een klein lijstje gekregen met dingen. Ze zijn begonnen met de uitlaat te vervangen voor een miltek de rest doen ze van de week. Van mij mochten ze de auto de hele week houden aangezien ik er verder door de week er toch niet in rij. Ze bellen als die klaar is.

Ook kwam ik de Speedster tegen van Marcel (Speedilibra) en iemand die zo'n klein nummerplaatje heeft http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 52&start=0 ook een gele maar het kenteken begon volgens mij met 51. Iemand van hier?
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik heb de auto terug. Wat de remmen betreft, ze hebben rem-koppelings vloeistof ververst en rempedaalmechanisme gecontroleerd en gesmeerd. Ik ben benieuwd of dit het probleem oplost. :roll:

Net ff een ritje gedaan met de auto met nieuwe uitlaat. Klinkt niet verkeerd, de bijgeluiden in de auto zijn een stuk minder omdat de uitlaat deze nu overstemd.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Jullie raden het al het probleem was helaas nog niet uit de wereld. Mijn rempedaal blijft nog steeds af en toe hangen.

Vandaag, ja vandaag, :wallbash: (Ik kan rustig een weer site begin want het regent altijd als ik A. naar de kapper moet of B. naar de garage moet), de auto naar de garage gebracht.
Ze hebben schijnbaar lang gezocht en na mijn uitleg vanmiddag waar ik symptomen nogmaals heb beschreven denken ze nu dat het de Hoofdrem cilinder is. Deze gaan ze nu bestellen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Waardeloos zeg Piet, dan zit je ook niet lekker meer in je auto lijkt mij. Ik heb het zelf gelukkig niet. Hoop dat het nu opgelost word!

gr,
m.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Het is inderdaad behoorlijk lastig en kunt niet echt lekker rijden. Wat je ook nog hebt is dat je remmen kunnen aanlopen zonder dat je het in de gaten hebt. Raken je remblokken oververhit en gaan je remblokken ook nog verglazen (Heb ik me laten vertellen).
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

piet schreef:Het is inderdaad behoorlijk lastig en kunt niet echt lekker rijden. Wat je ook nog hebt is dat je remmen kunnen aanlopen zonder dat je het in de gaten hebt. Raken je remblokken oververhit en gaan je remblokken ook nog verglazen (Heb ik me laten vertellen).
Ja is geen prettig idee als je een lekker stukje wilt sturen.

Laten we hopen voor je dat de nieuwe hoofdremcilinder er snel is en dat dat ook de oplossing is :roll:
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

nou komt het goed piet, kan je eindelijk weer ongeremd genieten :wink:
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Vandaag mijn Speedster opgehaald. :D Er zit een nieuwe hoofdremcilinder in. Hij remt nu heel anders. Het rempedaal heeft nu een veel grotere pedaal weg voor dat die echt gaat remmen. Vind dat minder fijn maar is hopelijk een kwestie van wennen.
Plaats reactie