Pagina 1 van 1

nieuwe exige wing op een speedster

Geplaatst: 08 mei 2010 23:49
door Smiley
Volgens mij is dit de nieuwe exige wing toch?

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 09 mei 2010 8:33
door SteV6
De eigenaar is in ieder geval stickerfreak ...

Geplaatst: 09 mei 2010 9:29
door Dennizz
Op de lotus staat die vleugel beter. Toevallig niet meer foto`s van die vleugel op de Speedster.

Op mijn lijstje staat ook nog steeds een vleugel (strijkplank voor vele) voor de Speedster. Het monteren is een beste klus icm het inleveren van bagage ruimte, waarschijnlijk komt die dus nooit :lol:

Geplaatst: 09 mei 2010 10:09
door Herman
Deleted

Geplaatst: 09 mei 2010 10:51
door Smiley
Herman schreef:Dat valt reuze mee. Het enige dat in je bagageruimte nodig is, is de ondersteuning van verticale krachten. Dat kan met 2 ] [ beugeltjes. Dus volume van de bagageruimte zal niet veel veranderen maar er staan dan wel twee beugeltjes in.
Dus gewone L profieltjes op de bestaande 2 buitenste bouten waarmee de clam op het hulpchassis zit? Das al minder drastisch dan ik dacht, en makkelijk verwijderbaar indien je bagageruimte nodig hebt.

Geplaatst: 09 mei 2010 11:08
door Herman
Deleted

Geplaatst: 10 mei 2010 17:55
door Dennizz
Herman schreef:
Dennizz schreef:Op de lotus staat die vleugel beter. Toevallig niet meer foto`s van die vleugel op de Speedster.

Op mijn lijstje staat ook nog steeds een vleugel (strijkplank voor vele) voor de Speedster. Het monteren is een beste klus icm het inleveren van bagage ruimte, waarschijnlijk komt die dus nooit :lol:
Dat valt reuze mee. Het enige dat in je bagageruimte nodig is, is de ondersteuning van verticale krachten. Dat kan met 2 ] [ beugeltjes. Dus volume van de bagageruimte zal niet veel veranderen maar er staan dan wel twee beugeltjes in.
Volume bedoelde ik niet echt, ik doelde meer op de bruikbare ruimte die overblijft. Nu kunnen er 2 sporttassen in, met 2 "palen/steunen" wordt het een ander verhaal :wink:

Ik heb er nog niet echt naar gekeken en nog niet in verdiept. Je moet (lijkt mij het handigst) de voeten van de vleugel precies boven het subframe krijgen, zodat je met een verticale steun recht naar beneden de krachten kan doorgeven.
De vraag is dan moeten de voeten wijd uit elkaar staan of in het midden van de vleugel of kan je "zo" over de gehele breedte bij het subframe?
Ik heb de voorkeur om de voeten van de vleugel wijd te hebben, zodat je zo min mogelijk last hebt als je je bagage mee wilt nemen van die steunen.

kortom: nog niet echt in verdiept en tot heden een droom :wink:

Geplaatst: 11 mei 2010 7:42
door Herman
Deleted

Geplaatst: 11 mei 2010 9:59
door Exmantaa
Plaatje van een GT3 subframe waar duidelijk de wing mounts op te zien zijn. En hier en daar zijn ook wat verstevigingen aangebracht... :wink:

Afbeelding