Driftbox meting 16 mei

Aanstaande evenementen.
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

@Alain

wel in de 2e 8)

de Dbilas ombouw houdt ook in toerental omhoog naar 7250,

vond ik vorig jaar na alleen de courtenay ecu tuning met oa toerental verhoging naar 6800 al een wereld van verschil qua rijden maar toen kwam er geen grote hoeveelheid vermogen bij

nu wel :D

we hebben van Herman de data gemaild gekregen,
binnenkort even met de software bekijken en dan kan ik nog wat meer info plaatsen.
¨speed is life, but control is everything...¨
GT3
Nieuw lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2008 16:51

Bericht door GT3 »

echt leuk mannen, als liefhebbers.
beter als al die prietpraat Porsche mannen.
Ik vond het bijzonder leuk er bij te zijn.

hier de cijfers van de GT3 met twee man. (al vraag ik me af of dat veel uitmaakt!)
Tussen haakjes de waarden van de nieuwe GT3rs 450pk- 1417kg
10.00 0 0.00
10.00 0.43 0.56
20.00 0.78 2.03
30.00 1.13 4.47
40.00 1.48 7.84
50.00 1.82 12.11
60.00 2.24 18.49
70.00 2.71 27.06
80.00 3.70 46.99
90.00 4.27 60.65
100.00 4.88 76.63 (4.1sec)
110.00 5.51 94.96
120.00 6.54 128.33
130.00 7.38 157.19
140.00 8.24 189.74
150.00 9.14 225.77
160.00 10.06 265.30
170.00 11.46 329.86
180.00 12.70 390.10
190.00 14.04 458.88
200.00 15.41 533.03 (12.7sec)
210.00 17.49 652.10
220.00 19.48 770.75
230.00 21.67 907.45
240.00 24.85 1116.01


en daarna moet je remmen:
240=>0

Sec meters
6.73 229.86

100=>0
2.68 37.03 (33.6meter)


en natuurlijk, Herman dank voor de gastvrijheid en het beschikbaar stellen van de box
Bijlagen
GT3.jpg
GT3.jpg (66.54 KiB) 1852 keer bekeken
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Ik kon het toch niet laten en alvast even snel door mijn eigen data gestruind, qua beste tijden:

0-100 4.46 (exact zelfde als 6 september 2008, dus toch sneller dan ik zei zondag, niet goed gekeken blijkbaar)
0-160 10.76 (in 2008 haalde ik 9.67, dus nu behoorlijk minder goed, want toen bleef ik in de derde versnelling en ging niet naar 4)
0-200 16.57 (in 2008 haalde ik 15.80, dus nu behoorlijk minder goed, duidelijk te laat geschakeld)
100-200 10.98 (in 2008 exact hetzelfde)

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Na de turbo montage heb ik natuurlijk wel eens volgas bij het verkeerslicht weggereden, dacht ik. Nu met de driftbox kon ik gelijk zien dat de eerste metingen gewoon slecht waren, ergens in de 6 seconden.
Na de 3e keer ging het toch al iets beter, 5,14 seconden. Een 7de run gaf 5,08 seconden.
Al doende leert men dus. Thuis de drifttoolbox bekeken. Ook de grafiek is erg handig.
Afbeelding
In bovenstaande grafiek maak ik op dat de acceleratie op zich mooi verloopt. Alleen het opschakelen, daar verlies ik volgens mij gewoon punten.

Ik vond het in ieder geval erg leuk en leerzaam. Dank daarvoor Herman en iedereen die aanwezig was.

Ook het etentje na afloop in Ouddorp, heerlijk. :-)
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Zo te zien laat je ongeveer 0.25-0.3s liggen met het schakelen.
Ook lijkt het dat je iets laat liggen bij het vanuit stilstand wegrijden. Met een goed gemikte clutchdump is daar ook nog wel iets te halen...

Leuk om de tijden zo terug te lezen. De 3.8s 0-100 van Herman is impressive...
De GT3 lijkt wat achter te liggen op de fabriekswaarden lijkt het (tijden tussen haakjes zijn fabrieksopgaven neem ik aan)? Staan er al veel km's op de teller soms? Of was er veel tegenwind misschien?

Meer 0-200 en 100-200 tijden ook aub :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

de tussen haakjes waarden zijn die van het model waar Frank voor aan het sparen is :wink:
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Hans GP
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mar 2009 19:58

Bericht door Hans GP »

Serieuze tijden allemaal, ik kwam (toen ik de 340 net had) niet verder dan 5,1 seconden met de performance box meer heb ik niet meer gemeten..
Ik vind het best moeilijk om een echt goede tijd net te zetten, optrekken, koppeling, schakelen.. zo'n Lotus schakelt niet zo snel, dus slopels zijn dus wel autootjes om rekening mee te houden :wink:

Wat zijn jullie specs?

*Lotus 340R: 183pk op 670 kilo dus 3,66 kilo per pk (zonder bestuurder)
*
skelters roeleren!!!
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Wat heb jij standaard en wat is er motorisch veranderd Hans? 183 pk is leuk!
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Hans GP zei:
Wat zijn jullie specs?
*Lotus 340R: 183pk op 670 kilo dus 3,66 kilo per pk (zonder bestuurder)
*Opel 2.2 DBilas Turbo: 260pk op 892 kilo dus 3,43 kilo per pk (zonder bestuurder, heb wat meer turbodruk nu, dus piekt misschien op 270pk)

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Hans GP
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mar 2009 19:58

Bericht door Hans GP »

@Allen, Emerald computer meer niet.. (het is trouwens 185pk) hij loopt nu gewoon veel mooier en 6 pk erbij dat is mooi meegenomen standaard moet hij 179pk hebben, ik merk dat ik op Zandvoort vermogen te kort kom op de rechte stukken ik kom daar Hanz net niet voorbij :wink: (in de bochten gelukkig wel)
skelters roeleren!!!
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Emerald is bij mij altijd een soort van twijfelgeval. Aan de ene kant brengt het misschien maar weinig als ik de rest niet meeneem. Aan de andere kant weet ik dat zo'n standaard ecu maar ruk staat afgesteld. Zit zelf maar op 160 pk standaard. Auto zal nu na de laatst aanpassingen 553 kilo wegen. Jammer dat de luchtweerstand nog hoger is dan van een baksteen. :lol:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Luchtweerstand?????? daar heb je toch alleen mee te maken als het apparaat rijdt. :roll:
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

:oops: Houdt je me nu nogsteeds in de gaten Gerard? Dacht ik de laatste tijd al een beetje low profile was... :lol:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

allen schreef:Dacht ik de laatste tijd al een beetje low profile was... :lol:
Behoorlijk ja. Wel jammer, we zijn dol op die fotoreprtages van knutselacties hier.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

sooike schreef:Leuke dag gehad vandaag, goede ontvangst bij Herman en eindelijk eens enkele forumleden in't echt ontmoet. :D

Ik was natuurlijk ook tevreden met de metingen van de DriftBox en mijn standaard 2.2 (incl. K&N luchtfilter)
Enkele metingen 0-100 in 6.4 en 6.3 en de snelste run 6.14 sec.
100-0 in 38.44 meter, originele banden, schijven en blokken (achteraan wel ESR800 van Yvo)

Niet slecht :lol:

En die bolussen, waren echt lekker :!:

Afbeelding
Wat is die middelste mooi he :lol: Weetje wat het mooie van die Speedster is? Je kan er zolang van genieten. Want voordat ik voorbij ben gereden heb je inmiddels al je fototoestel gepakt, klepje geopend en 3 foto`s gemaakt :lol: en dan verdwijn ik aan de horizon. (moet je niet zelf in een auto rijden, want dan kan je erachter blijven hangen tot de tankstop :lol:

Sooike was voor mij de winnaar van de dag. Die rijdt gewoon met standaard banden!!!! een tijd van 0-100 in 6,1 seconden :shock: Remmen zonder enige moeite met standaard blokken in de 38 meter en gewoon 2 keer hoor, geen probleem :shock:

Ik snap er geen bal van :roll: Maar....... Er zit wel een verlaging setje op. Dus dat moet haast wel de truc zijn :lol: :oops:

Mijn resultaten 0-100 zijn volgens mij inmiddels met 2.4 inlaat niet verbeterd en haalde iedere keer 6,7 seconden. Remweg is wel aanzienlijk verlaagd naar 40.07 meter (41 meter gemiddeld). Voorheen met de ESR800 blokken was dat 42/43 meter.

Die was met de ABS uit. Ik ben vergeten om met de ABS aan te meten, om eerlijk te zijn denk ik dat ik dan sneller had stilgestaan.
Ik heb veel meters verloren omdat ik de remdruk behoorlijk rustig aan het opbouwen was, wat veel agressiever/sneller had moeten gaan. Het is nog een beetje wennen met de RC5+.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Plaats reactie