Driftbox meting 16 mei
@Alain
wel in de 2e
de Dbilas ombouw houdt ook in toerental omhoog naar 7250,
vond ik vorig jaar na alleen de courtenay ecu tuning met oa toerental verhoging naar 6800 al een wereld van verschil qua rijden maar toen kwam er geen grote hoeveelheid vermogen bij
nu wel
we hebben van Herman de data gemaild gekregen,
binnenkort even met de software bekijken en dan kan ik nog wat meer info plaatsen.
wel in de 2e
de Dbilas ombouw houdt ook in toerental omhoog naar 7250,
vond ik vorig jaar na alleen de courtenay ecu tuning met oa toerental verhoging naar 6800 al een wereld van verschil qua rijden maar toen kwam er geen grote hoeveelheid vermogen bij
nu wel
we hebben van Herman de data gemaild gekregen,
binnenkort even met de software bekijken en dan kan ik nog wat meer info plaatsen.
¨speed is life, but control is everything...¨
echt leuk mannen, als liefhebbers.
beter als al die prietpraat Porsche mannen.
Ik vond het bijzonder leuk er bij te zijn.
hier de cijfers van de GT3 met twee man. (al vraag ik me af of dat veel uitmaakt!)
Tussen haakjes de waarden van de nieuwe GT3rs 450pk- 1417kg
10.00 0 0.00
10.00 0.43 0.56
20.00 0.78 2.03
30.00 1.13 4.47
40.00 1.48 7.84
50.00 1.82 12.11
60.00 2.24 18.49
70.00 2.71 27.06
80.00 3.70 46.99
90.00 4.27 60.65
100.00 4.88 76.63 (4.1sec)
110.00 5.51 94.96
120.00 6.54 128.33
130.00 7.38 157.19
140.00 8.24 189.74
150.00 9.14 225.77
160.00 10.06 265.30
170.00 11.46 329.86
180.00 12.70 390.10
190.00 14.04 458.88
200.00 15.41 533.03 (12.7sec)
210.00 17.49 652.10
220.00 19.48 770.75
230.00 21.67 907.45
240.00 24.85 1116.01
en daarna moet je remmen:
240=>0
Sec meters
6.73 229.86
100=>0
2.68 37.03 (33.6meter)
en natuurlijk, Herman dank voor de gastvrijheid en het beschikbaar stellen van de box
beter als al die prietpraat Porsche mannen.
Ik vond het bijzonder leuk er bij te zijn.
hier de cijfers van de GT3 met twee man. (al vraag ik me af of dat veel uitmaakt!)
Tussen haakjes de waarden van de nieuwe GT3rs 450pk- 1417kg
10.00 0 0.00
10.00 0.43 0.56
20.00 0.78 2.03
30.00 1.13 4.47
40.00 1.48 7.84
50.00 1.82 12.11
60.00 2.24 18.49
70.00 2.71 27.06
80.00 3.70 46.99
90.00 4.27 60.65
100.00 4.88 76.63 (4.1sec)
110.00 5.51 94.96
120.00 6.54 128.33
130.00 7.38 157.19
140.00 8.24 189.74
150.00 9.14 225.77
160.00 10.06 265.30
170.00 11.46 329.86
180.00 12.70 390.10
190.00 14.04 458.88
200.00 15.41 533.03 (12.7sec)
210.00 17.49 652.10
220.00 19.48 770.75
230.00 21.67 907.45
240.00 24.85 1116.01
en daarna moet je remmen:
240=>0
Sec meters
6.73 229.86
100=>0
2.68 37.03 (33.6meter)
en natuurlijk, Herman dank voor de gastvrijheid en het beschikbaar stellen van de box
- Bijlagen
-
- GT3.jpg (66.54 KiB) 1852 keer bekeken
Ik kon het toch niet laten en alvast even snel door mijn eigen data gestruind, qua beste tijden:
0-100 4.46 (exact zelfde als 6 september 2008, dus toch sneller dan ik zei zondag, niet goed gekeken blijkbaar)
0-160 10.76 (in 2008 haalde ik 9.67, dus nu behoorlijk minder goed, want toen bleef ik in de derde versnelling en ging niet naar 4)
0-200 16.57 (in 2008 haalde ik 15.80, dus nu behoorlijk minder goed, duidelijk te laat geschakeld)
100-200 10.98 (in 2008 exact hetzelfde)
Gr,
The Duke
0-100 4.46 (exact zelfde als 6 september 2008, dus toch sneller dan ik zei zondag, niet goed gekeken blijkbaar)
0-160 10.76 (in 2008 haalde ik 9.67, dus nu behoorlijk minder goed, want toen bleef ik in de derde versnelling en ging niet naar 4)
0-200 16.57 (in 2008 haalde ik 15.80, dus nu behoorlijk minder goed, duidelijk te laat geschakeld)
100-200 10.98 (in 2008 exact hetzelfde)
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Na de turbo montage heb ik natuurlijk wel eens volgas bij het verkeerslicht weggereden, dacht ik. Nu met de driftbox kon ik gelijk zien dat de eerste metingen gewoon slecht waren, ergens in de 6 seconden.
Na de 3e keer ging het toch al iets beter, 5,14 seconden. Een 7de run gaf 5,08 seconden.
Al doende leert men dus. Thuis de drifttoolbox bekeken. Ook de grafiek is erg handig.
In bovenstaande grafiek maak ik op dat de acceleratie op zich mooi verloopt. Alleen het opschakelen, daar verlies ik volgens mij gewoon punten.
Ik vond het in ieder geval erg leuk en leerzaam. Dank daarvoor Herman en iedereen die aanwezig was.
Ook het etentje na afloop in Ouddorp, heerlijk.
Na de 3e keer ging het toch al iets beter, 5,14 seconden. Een 7de run gaf 5,08 seconden.
Al doende leert men dus. Thuis de drifttoolbox bekeken. Ook de grafiek is erg handig.
In bovenstaande grafiek maak ik op dat de acceleratie op zich mooi verloopt. Alleen het opschakelen, daar verlies ik volgens mij gewoon punten.
Ik vond het in ieder geval erg leuk en leerzaam. Dank daarvoor Herman en iedereen die aanwezig was.
Ook het etentje na afloop in Ouddorp, heerlijk.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Zo te zien laat je ongeveer 0.25-0.3s liggen met het schakelen.
Ook lijkt het dat je iets laat liggen bij het vanuit stilstand wegrijden. Met een goed gemikte clutchdump is daar ook nog wel iets te halen...
Leuk om de tijden zo terug te lezen. De 3.8s 0-100 van Herman is impressive...
De GT3 lijkt wat achter te liggen op de fabriekswaarden lijkt het (tijden tussen haakjes zijn fabrieksopgaven neem ik aan)? Staan er al veel km's op de teller soms? Of was er veel tegenwind misschien?
Meer 0-200 en 100-200 tijden ook aub
Ook lijkt het dat je iets laat liggen bij het vanuit stilstand wegrijden. Met een goed gemikte clutchdump is daar ook nog wel iets te halen...
Leuk om de tijden zo terug te lezen. De 3.8s 0-100 van Herman is impressive...
De GT3 lijkt wat achter te liggen op de fabriekswaarden lijkt het (tijden tussen haakjes zijn fabrieksopgaven neem ik aan)? Staan er al veel km's op de teller soms? Of was er veel tegenwind misschien?
Meer 0-200 en 100-200 tijden ook aub
Serieuze tijden allemaal, ik kwam (toen ik de 340 net had) niet verder dan 5,1 seconden met de performance box meer heb ik niet meer gemeten..
Ik vind het best moeilijk om een echt goede tijd net te zetten, optrekken, koppeling, schakelen.. zo'n Lotus schakelt niet zo snel, dus slopels zijn dus wel autootjes om rekening mee te houden
Wat zijn jullie specs?
*Lotus 340R: 183pk op 670 kilo dus 3,66 kilo per pk (zonder bestuurder)
*
Ik vind het best moeilijk om een echt goede tijd net te zetten, optrekken, koppeling, schakelen.. zo'n Lotus schakelt niet zo snel, dus slopels zijn dus wel autootjes om rekening mee te houden
Wat zijn jullie specs?
*Lotus 340R: 183pk op 670 kilo dus 3,66 kilo per pk (zonder bestuurder)
*
skelters roeleren!!!
Hans GP zei:
*Opel 2.2 DBilas Turbo: 260pk op 892 kilo dus 3,43 kilo per pk (zonder bestuurder, heb wat meer turbodruk nu, dus piekt misschien op 270pk)
Gr,
The Duke
*Lotus 340R: 183pk op 670 kilo dus 3,66 kilo per pk (zonder bestuurder)Wat zijn jullie specs?
*Opel 2.2 DBilas Turbo: 260pk op 892 kilo dus 3,43 kilo per pk (zonder bestuurder, heb wat meer turbodruk nu, dus piekt misschien op 270pk)
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
@Allen, Emerald computer meer niet.. (het is trouwens 185pk) hij loopt nu gewoon veel mooier en 6 pk erbij dat is mooi meegenomen standaard moet hij 179pk hebben, ik merk dat ik op Zandvoort vermogen te kort kom op de rechte stukken ik kom daar Hanz net niet voorbij (in de bochten gelukkig wel)
skelters roeleren!!!
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Emerald is bij mij altijd een soort van twijfelgeval. Aan de ene kant brengt het misschien maar weinig als ik de rest niet meeneem. Aan de andere kant weet ik dat zo'n standaard ecu maar ruk staat afgesteld. Zit zelf maar op 160 pk standaard. Auto zal nu na de laatst aanpassingen 553 kilo wegen. Jammer dat de luchtweerstand nog hoger is dan van een baksteen.
Caterham => Britse degelijkheid...
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Wat is die middelste mooi he Weetje wat het mooie van die Speedster is? Je kan er zolang van genieten. Want voordat ik voorbij ben gereden heb je inmiddels al je fototoestel gepakt, klepje geopend en 3 foto`s gemaakt en dan verdwijn ik aan de horizon. (moet je niet zelf in een auto rijden, want dan kan je erachter blijven hangen tot de tankstopsooike schreef:Leuke dag gehad vandaag, goede ontvangst bij Herman en eindelijk eens enkele forumleden in't echt ontmoet.
Ik was natuurlijk ook tevreden met de metingen van de DriftBox en mijn standaard 2.2 (incl. K&N luchtfilter)
Enkele metingen 0-100 in 6.4 en 6.3 en de snelste run 6.14 sec.
100-0 in 38.44 meter, originele banden, schijven en blokken (achteraan wel ESR800 van Yvo)
Niet slecht
En die bolussen, waren echt lekker
Sooike was voor mij de winnaar van de dag. Die rijdt gewoon met standaard banden!!!! een tijd van 0-100 in 6,1 seconden Remmen zonder enige moeite met standaard blokken in de 38 meter en gewoon 2 keer hoor, geen probleem
Ik snap er geen bal van Maar....... Er zit wel een verlaging setje op. Dus dat moet haast wel de truc zijn
Mijn resultaten 0-100 zijn volgens mij inmiddels met 2.4 inlaat niet verbeterd en haalde iedere keer 6,7 seconden. Remweg is wel aanzienlijk verlaagd naar 40.07 meter (41 meter gemiddeld). Voorheen met de ESR800 blokken was dat 42/43 meter.
Die was met de ABS uit. Ik ben vergeten om met de ABS aan te meten, om eerlijk te zijn denk ik dat ik dan sneller had stilgestaan.
Ik heb veel meters verloren omdat ik de remdruk behoorlijk rustig aan het opbouwen was, wat veel agressiever/sneller had moeten gaan. Het is nog een beetje wennen met de RC5+.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!