Technische documentatie nodig - Keuringsproblemen
Technische documentatie nodig - Keuringsproblemen
Ik copy paste even m'n post van op het VX220.org.uk forum, ik vermoed dat iedereen hier een mondje engels verstaat?
Hi all,
It's been a troublesome month, being the owner of a modified VX in Belgium. I passed MOT in november, so I was 'safe' for a year. Sadly the local police deemed it necessary to order me to go under police escort to an MOT of their choice, they apparently don't believe my car passed an MOT legally. Now, the first time I tried to MOT my car, in september 2009 it failed at that same station. It failed because according to them, my wishbones weren't legitimate, my brakes weren't stock because 'AP-racing is written on it' and my anti-roll bar 'because it is purple'.
Now I know the same thing is going to happen again at that station, so I need some kind of official documentation with which I can show them these parts are stock.
Any help is welcome
Dus, brochures waar (met eventueel geperforeerde schijven) AP-Racing remmen, blauwe ARB, uitzicht van de ophangingsdriehoeken, ... uit blijkt zijn welkom. Andere tips en tricks ook.
Bedankt aan 'Smiley' van VX220.org.uk om me hierheen te lokken!
Op hoop van zegen!
Hi all,
It's been a troublesome month, being the owner of a modified VX in Belgium. I passed MOT in november, so I was 'safe' for a year. Sadly the local police deemed it necessary to order me to go under police escort to an MOT of their choice, they apparently don't believe my car passed an MOT legally. Now, the first time I tried to MOT my car, in september 2009 it failed at that same station. It failed because according to them, my wishbones weren't legitimate, my brakes weren't stock because 'AP-racing is written on it' and my anti-roll bar 'because it is purple'.
Now I know the same thing is going to happen again at that station, so I need some kind of official documentation with which I can show them these parts are stock.
Any help is welcome
Dus, brochures waar (met eventueel geperforeerde schijven) AP-Racing remmen, blauwe ARB, uitzicht van de ophangingsdriehoeken, ... uit blijkt zijn welkom. Andere tips en tricks ook.
Bedankt aan 'Smiley' van VX220.org.uk om me hierheen te lokken!
Op hoop van zegen!
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
De foto met de geperforeerde schijven staat in elk geval in de duitste turbo folder, en de ophangdriehoeken in elke nederlandse NA brochure.
Beiden kun je van me lenen.
De anti rollbar blijft lastig.
Is er kans dat verificatie met een opel medewerker uit belgie genoeg is voor de keurmeester, of blijft de politie erbij bij de herkeuring?
Iemand die bij een belgische opel garage werkt, en porker verder kan helpen?
Beiden kun je van me lenen.
De anti rollbar blijft lastig.
Is er kans dat verificatie met een opel medewerker uit belgie genoeg is voor de keurmeester, of blijft de politie erbij bij de herkeuring?
Iemand die bij een belgische opel garage werkt, en porker verder kan helpen?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Kan hij niet wat pagina's met GM part numbers uit onze onderdelen catalogus printen? Daar staan ook plaatjes bij.
Roll bar bv:
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html
Roll bar bv:
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html
Dat zal in principe hetzelfde zijn als die UK folders die ik op PDF heb, ik zal die alvast in kleur afprinten. Ik ga 'ns horen bij Opel of ik een mecanicien kan meenemen die aantoont dat die bepaalde zaken standaard zijn. De politie blijft er alvast bij tijdens de keuringSmiley schreef:De foto met de geperforeerde schijven staat in elk geval in de duitste turbo folder, en de ophangdriehoeken in elke nederlandse NA brochure.
Beiden kun je van me lenen.
De anti rollbar blijft lastig.
Is er kans dat verificatie met een opel medewerker uit belgie genoeg is voor de keurmeester, of blijft de politie erbij bij de herkeuring?
Iemand die bij een belgische opel garage werkt, en porker verder kan helpen?
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1058
- Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
- Locatie: Noorderkempen (België)
Ongelooflijk die Belgische keuringstations...............
Ik zou de stationschef naar het keuringsstation in Oostende laten bellen voor technische info, eventueel naar het station waar de invoerkeuring heeft plaatsgevonden, zij hebben uw VX goedgekeurd bij invoeren uit de UK.
Je kan ook zeggen dat ze rechtsreeks naar Opel bellen.
Ik zou ook proberen de bewijslast bij hen te leggen, zodat zij moeten bewijzen dat deze onderdelen niet standaard zijn.
Ik ben voor de eerste keer 2 weken geleden geweest in Brasschaat, geen problemen gehad.
Ik zou de stationschef naar het keuringsstation in Oostende laten bellen voor technische info, eventueel naar het station waar de invoerkeuring heeft plaatsgevonden, zij hebben uw VX goedgekeurd bij invoeren uit de UK.
Je kan ook zeggen dat ze rechtsreeks naar Opel bellen.
Ik zou ook proberen de bewijslast bij hen te leggen, zodat zij moeten bewijzen dat deze onderdelen niet standaard zijn.
Ik ben voor de eerste keer 2 weken geleden geweest in Brasschaat, geen problemen gehad.
Einfach nur ein nackter Sportler
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
De keuring is voor onze belgische vrienden normaal geen probleem bij het juiste station.
Porker is helaas van de weg geplukt, en de zwaantjes willen hem per se herkeuren bij een station wat er de ballen van weet.
En de bewijslast van de authentieke onderdelen bij hem legt.
Paardepijperij van de bovenste plank; maar wat doe je eraan
@porker; wanneer is de keuring?
Porker is helaas van de weg geplukt, en de zwaantjes willen hem per se herkeuren bij een station wat er de ballen van weet.
En de bewijslast van de authentieke onderdelen bij hem legt.
Paardepijperij van de bovenste plank; maar wat doe je eraan
@porker; wanneer is de keuring?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
Normaalgezien 15 juni maar ik heb vernomen via de commissaris dat de agent in kwestie "ziek" is tot 20 juni. De enige datum die ik zelf kan is de 25ste. En HOPEN dat alles in orde is dan, dat ik m'n VX kan meenemen naar het Festival of SpeedSteV6 schreef:Ja, lachen. Gewoon met 30 of 40 Speedsters aanwezig zijnSmiley schreef:@porker; wanneer is de keuring?
@Bongiovi: Rotselaar
De arb en de wishbones heb ik nog niet op foto, of toch niet op aanwijsbaar officiële documentatie.Smiley schreef:Heb je nu afbeeldingen van alle onderdelen waar ze over zeuren, en/of iemand van opel die je kan helpen?
Opel kan ik pas contacteren als ik weet op welke datum ze mij naar de keuring gaan sturen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Print deze ook nog effe, misschien helpt het:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0483455504
Hier de wishbone uit de standaard NA folder:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0483455504
Hier de wishbone uit de standaard NA folder:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.