Pagina 1 van 3
Technische documentatie nodig - Keuringsproblemen
Geplaatst: 10 jun 2010 22:28
door Porker
Ik copy paste even m'n post van op het VX220.org.uk forum, ik vermoed dat iedereen hier een mondje engels verstaat?
Hi all,
It's been a troublesome month, being the owner of a modified VX in Belgium. I passed MOT in november, so I was 'safe' for a year. Sadly the local police deemed it necessary to order me to go under police escort to an MOT of their choice, they apparently don't believe my car passed an MOT legally. Now, the first time I tried to MOT my car, in september 2009 it failed at that same station. It failed because according to them, my wishbones weren't legitimate, my brakes weren't stock because 'AP-racing is written on it' and my anti-roll bar 'because it is purple'.
Now I know the same thing is going to happen again at that station, so I need some kind of official documentation with which I can show them these parts are stock.
Any help is welcome
Dus, brochures waar (met eventueel geperforeerde schijven) AP-Racing remmen, blauwe ARB, uitzicht van de ophangingsdriehoeken, ... uit blijkt zijn welkom. Andere tips en tricks ook.
Bedankt aan 'Smiley' van VX220.org.uk om me hierheen te lokken!
Op hoop van zegen!

Geplaatst: 10 jun 2010 22:53
door Smiley
De foto met de geperforeerde schijven staat in elk geval in de duitste turbo folder, en de ophangdriehoeken in elke nederlandse NA brochure.
Beiden kun je van me lenen.
De anti rollbar blijft lastig.
Is er kans dat verificatie met een opel medewerker uit belgie genoeg is voor de keurmeester, of blijft de politie erbij bij de herkeuring?
Iemand die bij een belgische opel garage werkt, en porker verder kan helpen?
Geplaatst: 11 jun 2010 6:40
door Maik
Kan hij niet wat pagina's met GM part numbers uit onze onderdelen catalogus printen? Daar staan ook plaatjes bij.
Roll bar bv:
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html
Geplaatst: 11 jun 2010 7:11
door Exmantaa
Het gaat in dit geval om de blauwe anti-roll bar voorin waarvan ze misschien gaan zeggen dat dit geen standaard item is...
Maar wat plaatjes printen uit de bib met daarop de triangels etc. kan inderdaad helpen.
Geplaatst: 11 jun 2010 7:27
door Maik
Aha, die roll bar

Geplaatst: 11 jun 2010 9:32
door Porker
Smiley schreef:De foto met de geperforeerde schijven staat in elk geval in de duitste turbo folder, en de ophangdriehoeken in elke nederlandse NA brochure.
Beiden kun je van me lenen.
De anti rollbar blijft lastig.
Is er kans dat verificatie met een opel medewerker uit belgie genoeg is voor de keurmeester, of blijft de politie erbij bij de herkeuring?
Iemand die bij een belgische opel garage werkt, en porker verder kan helpen?
Dat zal in principe hetzelfde zijn als die UK folders die ik op PDF heb, ik zal die alvast in kleur afprinten. Ik ga 'ns horen bij Opel of ik een mecanicien kan meenemen die aantoont dat die bepaalde zaken standaard zijn. De politie blijft er alvast bij tijdens de keuring

Geplaatst: 11 jun 2010 11:01
door sooike

Ongelooflijk die Belgische keuringstations...............
Ik zou de stationschef naar het keuringsstation in Oostende laten bellen voor technische info, eventueel naar het station waar de invoerkeuring heeft plaatsgevonden, zij hebben uw VX goedgekeurd bij invoeren uit de UK.
Je kan ook zeggen dat ze rechtsreeks naar Opel bellen.
Ik zou ook proberen de bewijslast bij hen te leggen, zodat zij moeten bewijzen dat deze onderdelen niet standaard zijn.
Ik ben voor de eerste keer 2 weken geleden geweest in Brasschaat, geen problemen gehad.
Geplaatst: 11 jun 2010 12:10
door Herman
Deleted
Geplaatst: 11 jun 2010 14:21
door Smiley
De keuring is voor onze belgische vrienden normaal geen probleem bij het juiste station.
Porker is helaas van de weg geplukt, en de zwaantjes willen hem per se herkeuren bij een station wat er de ballen van weet.
En de bewijslast van de authentieke onderdelen bij hem legt.
Paardepijperij van de bovenste plank; maar wat doe je eraan
@porker; wanneer is de keuring?
Geplaatst: 11 jun 2010 15:24
door SteV6
Smiley schreef:@porker; wanneer is de keuring?
Ja, lachen. Gewoon met 30 of 40 Speedsters aanwezig zijn

Geplaatst: 11 jun 2010 16:29
door Sir_Bongiovi
The Hells Speedsters
Waar is dat lastige keuringsstation? kanten van leuven zeker?
Geplaatst: 12 jun 2010 8:13
door Porker
SteV6 schreef:Smiley schreef:@porker; wanneer is de keuring?
Ja, lachen. Gewoon met 30 of 40 Speedsters aanwezig zijn

Normaalgezien 15 juni maar ik heb vernomen via de commissaris dat de agent in kwestie "ziek" is tot 20 juni. De enige datum die ik zelf kan is de 25ste. En HOPEN dat alles in orde is dan, dat ik m'n VX kan meenemen naar het Festival of Speed
@Bongiovi: Rotselaar
Geplaatst: 12 jun 2010 11:08
door Smiley
Heb je nu afbeeldingen van alle onderdelen waar ze over zeuren, en/of iemand van opel die je kan helpen?
Geplaatst: 12 jun 2010 19:40
door Porker
Smiley schreef:Heb je nu afbeeldingen van alle onderdelen waar ze over zeuren, en/of iemand van opel die je kan helpen?
De arb en de wishbones heb ik nog niet op foto, of toch niet op aanwijsbaar officiƫle documentatie.
Opel kan ik pas contacteren als ik weet op welke datum ze mij naar de keuring gaan sturen.
Geplaatst: 14 jun 2010 15:41
door Smiley
Print deze ook nog effe, misschien helpt het:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0483455504
Hier de wishbone uit de standaard NA folder:
