Nieuwe remschijven !!!
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Nieuwe remschijven !!!
Daar mijn schijven een beetje op beginnen te raken wil ik wat nieuws gaan bestellen maar ben er nog niet helemaal uit wat
Dus alle ervaring is welkom, wel zou ik graag hard kunnen remmen en een gedeelde schijf willen (alu. hart)
Ik vrees dat er niet zo veel keuze over is.
Dus alle ervaring is welkom, wel zou ik graag hard kunnen remmen en een gedeelde schijf willen (alu. hart)
Ik vrees dat er niet zo veel keuze over is.
Pascal zei:
Ik heb toen voor de 2-de gekozen.
Je moet er denk ik wel rekening mee houden dat deze niet echt het beste van het beste zijn.. Ik heb ook gebeld met iemand van die zaak en gesproken over wat er zou gebeuren als ze te zwaar belast zouden worden (ik wilde natuurlijk niet dat het zaakje echt uit elkaar zou spetteren o.i.d. omdat ze dit adviseren tot max 190 pk). Als je ze te zwaar belast worden ze krom (dus trillende remmen), maar het hele spul blijft wel in elkaar zitten. Waar de echte grens ligt, want dat heeft niet alleen met vermogen te maken denk ik, ik zou het niet weten.
De AP variant schijnt echt onvernietigbaar te zijn, maar die heb ik simpelweg niet gekozen omdat ze 2x zo duur zijn en dat vond ik te gek.
Ik heb er nu 6000 km mee gereden, ook GP Elite circuittraining e.d., maar hebben mij nog geen problemen opgeleverd.
We wonen niet ver van elkaar, dus ik kan wel een keertje langswippen als je ze wilt zien ofzo..
Gr,
The Duke
P.S.
Hier hadden we er ooit al eens eerder over gebabbeld: http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... n&start=15
Toen ik ervoor keek, heb ik gekeken naar de AP variant en de goedkopere variant van Eliseparts http://www.eliseparts.com/products.php?product=1alle ervaring is welkom, wel zou ik graag hard kunnen remmen en een gedeelde schijf willen (alu. hart)
Ik heb toen voor de 2-de gekozen.
Je moet er denk ik wel rekening mee houden dat deze niet echt het beste van het beste zijn.. Ik heb ook gebeld met iemand van die zaak en gesproken over wat er zou gebeuren als ze te zwaar belast zouden worden (ik wilde natuurlijk niet dat het zaakje echt uit elkaar zou spetteren o.i.d. omdat ze dit adviseren tot max 190 pk). Als je ze te zwaar belast worden ze krom (dus trillende remmen), maar het hele spul blijft wel in elkaar zitten. Waar de echte grens ligt, want dat heeft niet alleen met vermogen te maken denk ik, ik zou het niet weten.
De AP variant schijnt echt onvernietigbaar te zijn, maar die heb ik simpelweg niet gekozen omdat ze 2x zo duur zijn en dat vond ik te gek.
Ik heb er nu 6000 km mee gereden, ook GP Elite circuittraining e.d., maar hebben mij nog geen problemen opgeleverd.
We wonen niet ver van elkaar, dus ik kan wel een keertje langswippen als je ze wilt zien ofzo..
Gr,
The Duke
P.S.
Hier hadden we er ooit al eens eerder over gebabbeld: http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... n&start=15
The bullshit stops when the light drops
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ik heb de eliseparts schijven ook en de laatste 15.000 km uitvoerig getest.
Circuitrijden met 200pk en met Pagid RS14 blokken en met Carbone Lorraine blokken doet ze geen centje pijn in ieder geval.
Voor straatkilometers zullen ze ook perfekt voldoen.
Het voordeel van deze schijven tov de AP's is behalve de prijs ook het gewicht. Die van eliseparts zijn een stuk lichter, dus ook een betere wegligging
De AP schijven is natuurlijk niets mis mee qua performance. Ze zouden beter moeten remmen dan de EP's, meer uithoudingsvermogen hebben (op het circuit bv) en langer meegaan. Maar ze kosten wel een lieve duit...
Circuitrijden met 200pk en met Pagid RS14 blokken en met Carbone Lorraine blokken doet ze geen centje pijn in ieder geval.
Voor straatkilometers zullen ze ook perfekt voldoen.
Het voordeel van deze schijven tov de AP's is behalve de prijs ook het gewicht. Die van eliseparts zijn een stuk lichter, dus ook een betere wegligging
De AP schijven is natuurlijk niets mis mee qua performance. Ze zouden beter moeten remmen dan de EP's, meer uithoudingsvermogen hebben (op het circuit bv) en langer meegaan. Maar ze kosten wel een lieve duit...
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
"Circuitrijden met 200pk en met Pagid RS14 blokken en met Carbone Lorraine blokken doet ze geen centje pijn in ieder geval."
206
Maar goed te horen. Ze zien er mooi uit, en houden het goed uit.
Smiley gaat ook een setje scoren.
206
Maar goed te horen. Ze zien er mooi uit, en houden het goed uit.
Smiley gaat ook een setje scoren.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Ik heb altijd begrepen dat het remkracht in de blokken zit, en de kwaliteit van de schijven puur in de levensduur.Pascal schreef:Ze zullen zeker beter vertragen dan mijn Vectra schijven met de pagids rs14
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Ik denk dat het een combinatie van beide is. Natuurlijk werken RS 14`s beter dan de standaard blokkenSmiley schreef:Ik heb altijd begrepen dat het remkracht in de blokken zit, en de kwaliteit van de schijven puur in de levensduur.Pascal schreef:Ze zullen zeker beter vertragen dan mijn Vectra schijven met de pagids rs14
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Maak je geen zorgen Pascal.
De term "pisbakkenstaal" wordt soms gebruikt om een staalsoort van slechte kwaliteit aan te duiden (net als waaibomenhout gebruikt wordt om slecht hout aan te duiden). Soms wordt pisbakkenstaal afgekort tot PBS, vergelijkbaar met de afkorting RVS voor roestvast staal. In werkelijkheid moet echter voor een stalen urinoir juist een goede staalsoort gekozen worden vanwege de zuren in de urine.
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
piet schreef:Maak je geen zorgen Pascal.
De term "pisbakkenstaal" wordt soms gebruikt om een staalsoort van slechte kwaliteit aan te duiden (net als waaibomenhout gebruikt wordt om slecht hout aan te duiden). Soms wordt pisbakkenstaal afgekort tot PBS, vergelijkbaar met de afkorting RVS voor roestvast staal. In werkelijkheid moet echter voor een stalen urinoir juist een goede staalsoort gekozen worden vanwege de zuren in de urine.