Nieuwe remschijven !!!

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Nieuwe remschijven !!!

Bericht door Pascal »

Daar mijn schijven een beetje op beginnen te raken wil ik wat nieuws gaan bestellen maar ben er nog niet helemaal uit wat :cry:

Dus alle ervaring is welkom, wel zou ik graag hard kunnen remmen en een gedeelde schijf willen (alu. hart)
Ik vrees dat er niet zo veel keuze over is. :roll:
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Pascal zei:
alle ervaring is welkom, wel zou ik graag hard kunnen remmen en een gedeelde schijf willen (alu. hart)
Toen ik ervoor keek, heb ik gekeken naar de AP variant en de goedkopere variant van Eliseparts http://www.eliseparts.com/products.php?product=1

Ik heb toen voor de 2-de gekozen.
Je moet er denk ik wel rekening mee houden dat deze niet echt het beste van het beste zijn.. Ik heb ook gebeld met iemand van die zaak en gesproken over wat er zou gebeuren als ze te zwaar belast zouden worden (ik wilde natuurlijk niet dat het zaakje echt uit elkaar zou spetteren o.i.d. omdat ze dit adviseren tot max 190 pk). Als je ze te zwaar belast worden ze krom (dus trillende remmen), maar het hele spul blijft wel in elkaar zitten. Waar de echte grens ligt, want dat heeft niet alleen met vermogen te maken denk ik, ik zou het niet weten.
De AP variant schijnt echt onvernietigbaar te zijn, maar die heb ik simpelweg niet gekozen omdat ze 2x zo duur zijn en dat vond ik te gek.

Ik heb er nu 6000 km mee gereden, ook GP Elite circuittraining e.d., maar hebben mij nog geen problemen opgeleverd.

We wonen niet ver van elkaar, dus ik kan wel een keertje langswippen als je ze wilt zien ofzo..

Gr,
The Duke

P.S.
Hier hadden we er ooit al eens eerder over gebabbeld: http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... n&start=15
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik heb de eliseparts schijven ook en de laatste 15.000 km uitvoerig getest.
Circuitrijden met 200pk en met Pagid RS14 blokken en met Carbone Lorraine blokken doet ze geen centje pijn in ieder geval.
Voor straatkilometers zullen ze ook perfekt voldoen.
Het voordeel van deze schijven tov de AP's is behalve de prijs ook het gewicht. Die van eliseparts zijn een stuk lichter, dus ook een betere wegligging 8)
De AP schijven is natuurlijk niets mis mee qua performance. Ze zouden beter moeten remmen dan de EP's, meer uithoudingsvermogen hebben (op het circuit bv) en langer meegaan. Maar ze kosten wel een lieve duit...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

"Circuitrijden met 200pk en met Pagid RS14 blokken en met Carbone Lorraine blokken doet ze geen centje pijn in ieder geval."

206 :wink:
Maar goed te horen. Ze zien er mooi uit, en houden het goed uit.
Smiley gaat ook een setje scoren.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

dus ook een betere wegligging 8)
Daar ligt dat dus aan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Maik weet je nog wat de verzendkosten waren. Ze wegen niks begrijp ik, verzendkosten ook bijna niks?
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Mark heeft toen 3 of 4 setjes tegelijk besteld en over laten komen. Ik weet sowieso het bedrag niet meer, maar dat was dan ook niet representatief geweest voor 1 setje... Of je besteld ze natuurlijk samen met Pascal 8)
Mailtje naar EP en je bent klaar. Je krijgt altijd snel bericht terug...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Kijk, even geduldig wachten en de reacties komen vanzelf van de ervaren remmers :wink: Dus ik denk wel dat ik weet wat te gaan bestellen.

Met Eliseparts schijfjes hou ik nog wat centjes over. Ze zullen zeker beter vertragen dan mijn Vectra schijven :oops: met de pagids rs14
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Maar ze gaan wel lang mee die Vectra schijven. Ik heb ze nog nooit hoeven te vervangen. Rem zeker te weinig. Moet zeker dan ook een nieuw setje blokken kopen.?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Pascal schreef:Ze zullen zeker beter vertragen dan mijn Vectra schijven :oops: met de pagids rs14
Ik heb altijd begrepen dat het remkracht in de blokken zit, en de kwaliteit van de schijven puur in de levensduur.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Behalve als ze van pisbakkenstaal (PBS) zijn. :bag:
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

piet schreef:Behalve als ze van pisbakkenstaal (PBS) zijn. :bag:
(PBS) :oops: Pascal BettingerS :roll: dat zijn mijn initiale
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Smiley schreef:
Pascal schreef:Ze zullen zeker beter vertragen dan mijn Vectra schijven :oops: met de pagids rs14
Ik heb altijd begrepen dat het remkracht in de blokken zit, en de kwaliteit van de schijven puur in de levensduur.
Ik denk dat het een combinatie van beide is. Natuurlijk werken RS 14`s beter dan de standaard blokken
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Maak je geen zorgen Pascal.
De term "pisbakkenstaal" wordt soms gebruikt om een staalsoort van slechte kwaliteit aan te duiden (net als waaibomenhout gebruikt wordt om slecht hout aan te duiden). Soms wordt pisbakkenstaal afgekort tot PBS, vergelijkbaar met de afkorting RVS voor roestvast staal. In werkelijkheid moet echter voor een stalen urinoir juist een goede staalsoort gekozen worden vanwege de zuren in de urine.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

piet schreef:Maak je geen zorgen Pascal.
De term "pisbakkenstaal" wordt soms gebruikt om een staalsoort van slechte kwaliteit aan te duiden (net als waaibomenhout gebruikt wordt om slecht hout aan te duiden). Soms wordt pisbakkenstaal afgekort tot PBS, vergelijkbaar met de afkorting RVS voor roestvast staal. In werkelijkheid moet echter voor een stalen urinoir juist een goede staalsoort gekozen worden vanwege de zuren in de urine.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie