Sprintjes

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Sprintjes

Bericht door SteV6 »

Naar aanleiding van het succes van zulke topics op andere forums vond ik het wel tijd voor zo'n topic op het Speedster forum.

Zeker na wat ik vanmiddag heb meegemaakt. Ik reed een klein stukje op de snelweg om daarna via binnenweggetjes naar huis te kunnen rijden. Komt een MB SL500 (met RH-kenteken) me inhalen. De bestuurder houdt naast mij in en begint met zijn bijrijder te discussieren wat voor merk mijn Speedy is. Vervolgens trapt de man, grijs en kalend, op het gaspedaal en rijdt te hard verder. Ik ga mijn afrit af en zie tot mijn aangename verrassing dat de SL voor mij staat om ook linksaf te slaan. Vanaf het stoplicht wordt de weg 2-baans en de SL500 trekt op. Tot zijn ergernis blijf ik op gelijke afstand van zijn achterbumper hangen. Bij het volgende stoplicht moeten we stoppen voor oranje-rood. Waarschijnlijk expres sorteert de bestuurder van de SL links voor zodat ik er rechts naast kan komen staan op de nog lege rechterbaan. En toen kwam pas de echte ontgoocheling ... bij de stoplichtsprint moest deze heer, tot nogmaals zijn ergernis, ontdekken dat mijn Speedster sneller sprint dan zijn SL500 :mrgreen:

Een eindje verderop moest ik rechtsaf en heb ik maar even mijn duimpje opgestoken, de reactie erop heb ik niet meer gezien want ik was al de hoek om.

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Heej Stephan

Jij hebt helemaal geen turbo nodig :wink:

jans
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

@Stev6 Als je het nog een stuk had volgehouden dan had je een nog grotere voorsprong gekregen...........hij moest tanken en wij consumeren in verhouding tot de prestaties weinig benzine :wink:

@Jans Niemand heeft volgens mij een turbo "nodig" maar het feit dat het een nog sneller speeltje is maakt het wel verleidelijker ;) waarom zou je anders een porsche kopen, is niet praktisch, er zijn snellere of even snel voor minder geld..........en heb je die snelheid nodig, de meesten doen er niks mee 8)
jans
Giga lid Carbon

snelweg

Bericht door jans »

vanmiddag op de terug weg van Zeist,rij zo'n140 km op de linker baan
achter een audi s4, en achter mij zit een zwarte golf gti.de audi gaat naar rechts en geef iets gas bij. volgens mij dacht de golf dat ik vol gas gaf ,en bij 170 km zat ie weer achter me. Langzaam een beetje gas bij en naar 190km ,toen ging ik naar rechts , en hij reed links naast mij.Er zaten twee jongens in te grijnzen.Dat hadden ze niet moeten doen,terug geschakeld naar de 4é en volgas gegeven, door getrokken naar 230 km en de knallen uit de uitlaat bij het overschakelen, moeten ze nog net hebben kunnen horen.Heb ze niet terug gezien.

jans
Maik
Groot Speedster Commandeur

Re: snelweg

Bericht door Maik »

jans schreef:terug geschakeld naar de 4é en volgas gegeven, door getrokken naar 230 km en de knallen uit de uitlaat bij het overschakelen, moeten ze nog net hebben kunnen horen.
jans
:lol:
helemaal geweldig! hahaha
Afbeelding
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

:mrgreen:
Martin
Mega lid

Re: snelweg

Bericht door Martin »

jans schreef:terug geschakeld naar de 4é en volgas gegeven, door getrokken naar 230 km en de knallen uit de uitlaat bij het overschakelen, moeten ze nog net hebben kunnen horen.Heb ze niet terug gezien.

jans

:lol: :lol: :lol:
Maik

Bericht door Maik »

Afgelopen weekend stond ik naast een mooie zwarte E55 AMG van Mercedesch Benzsch, Belgische nummerplaten erop, keurige meneer achter het stuur.... Eerste stoplichtje was aftasten, haakse bocht en veel verkeer. Meneer werd opgehouden door ander verkeer en ik had de rechterbaan gekozen wat iets meer opschoot :wink: . 2 verkeerslichten later stond hij naast mij, licht op rood, 1km rechte baan (2-baans, lekker dus). Licht op groen! Ik had de speedy al iets op toeren voordat het licht op groen sprong (~1500tpm) en schoot als een raket weg! De V8 van de Benz hoorde ik als een tweedewereldoorlogse bommenwerper aanzwellen, hup naar 2, vol door, 3, 4 ik kijk in mijn spiegels, heb ik hem op 4 autolengtes gezet!!! :) . Ik voelde me echt schumi!

En toen werd ik wakker uit mijn roes en zag de Benz 100m voor me en realiseerde ik dat ik een heel hard pak slaag gekregen had..... :oops: :cry: :oops: 8)

M.
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Maik ,je vraagd weer om een opmerking 8)

jans
Maik

Bericht door Maik »

Kom maar op, ik lust je rauw :idea:
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Je moet ook niet gaan stoeien met een AMG , krijg je zoals je ziet alleen maar spijt van.je dacht later natuurlijk ,had ik nu de speedster van jans maar. 8) En volgens mij was je toch nog niet zo oud :?: Teminste heb ik nog nooit een bommenwerper uit de tweede wereld oorlog schuin achter mij gehad.

jans
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

daarbovenop had je het alleen op reaktievermogen al moeten winnen ;) in een E AMG kan toch alleen een 50+ er rijden :lol:

Hoe ouder ze worden des te meer vermogen dat nodig is om de trage reaktie te compenseren :P
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Marcel schreef:daarbovenop had je het alleen op reaktievermogen al moeten winnen ;) in een E AMG kan toch alleen een 50+ er rijden :lol:

Hoe ouder ze worden des te meer vermogen dat nodig is om de trage reaktie te compenseren :P
Mike wordt een dagje ouder :lol: :lol:

jans
SteV6

Bericht door SteV6 »

Je moet ook niet meteen met een E 55 AMG beginnen! Om te oefenen een E 500 pakken en daarna verder kijken. Ik hoop dat ik een keertje naast een lokale CLS 55 AMG kan zetten bij een stoplicht. De SL 500 heb ik al te pakken gehad.

En Maik, het wordt tijd voor een sprintcursus voor jou. Stoplichtsprinten tegen een snellere auto vraagt om een goede reactietijd (en indien mogelijk van het betreffende stoplicht **) en het juiste toerental. Wegtrekken met 1500rpm scheelt je een kostbare 0,6-0.9 sec. Beter is het om met 2500-3000rpm te vertrekken. Dan heb je net geen wielspin en hoor je alleen even tjilpen van de linker of rechter achterband en vertrek je met maximale grip en ruim voldoende vermogen.

SteV6

** Tijdens mijn studietijd in Nijmegen waren er een aantal stoplichten waarvan het voetgangerslicht 3 snelle tellen eerder op groen ging dan het licht voor de auto's. Door daar maximaal gebruik van te maken heb je de eerste 50 meter nagenoeg alle (veel) snellere auto's gewoon te pakken :mrgreen: (Altijd leuk terugkijken naar mijn bijbaantje bij Budget Autoverhuur :lol: )
S4 Avant
Maik

Bericht door Maik »

Kijk Stephan, dat jij alleen met valsspelen kan winnen moet je zelf weten, maar ik belazer mezelf tenminste niet!
En ik rij niet weg met 1500tpm natuurlijk, daar had ik hem alleen op "stationair" lopen, op die manier reageert hij veel sneller als je dan wel het gas vloert als het licht echt op groen springt zodat ik met MEER dan 3000tpm weg rijd :idea: Maar dat snappen die valsspelende-in-het-midden-van-de-auto-hangende-pet-achterstevoren gastjes zoals jij toch niet. Ga jij maar weer je lexus achterlichten en chromen velgen van je poetsen, van rijden heb je nog steeds niet veel kaas gegeten.......

Zo, en nu ga ik weer even een stukje rijden, er rijden hier in de buurt nog wat ferrari's rond die ik nog even moet vernederen.....

8)
Afbeelding
Plaats reactie