Kloinnk!
Geplaatst: 09 aug 2010 8:19
Twee vragen maar liefst aan dit eerwaarde forum....
1) De laatste tijd, na een wat langere en snellere rit over bijvoorbeeld de snelweg, dus als alles netjes is opgewarmd, hoor ik direct na het afzetten van de motor een soort mooie "kloinnk". Het lijkt wel een soort bedankje voor de leuke rit....maar in werkelijkheid weet ik niet wat het is. Alsof een bodemplaat zich weer "zet" of alsof de brandstoftank uit z'n vacuum plopt. Geen idee of dat uberhaupt kan? Misschien herkent iemand hier het fenomeen? Lijkt me bepaald niets ernstigs maar ik ben wel nieuwsgierig.
2) Daarnaast zal al heel veel zijn geschreven over dat vemaarde kacheltje. Maar toch nog een vraagje. De kachel heb je met dit weer niet zo nodig maar als ik de knop op "warm" heb gedraaid blijft ie op ca. 3/4 steken om ook niet meer terug te draaien naar "koud"... En dat merk je met deze dagen natuurlijk wel hihi. En als ie zin heeft kan ik 'm enkele weken later "per ongeluk" wel weer 'ns terug draaien op koud. Onvoorspelbaar. Voor dat ik nu zomaar aan dat kabeltje ga frutten, weet iemand wat dit is? Zit daar vooronder ergens een luchtklep die kan klemmen? Heeft dat met temperatuur te maken of met de kwaliteit van Engelse productietechniek. Kom ik daarbij in 't vooronder? Kan dat klepmechaniek open?
1) De laatste tijd, na een wat langere en snellere rit over bijvoorbeeld de snelweg, dus als alles netjes is opgewarmd, hoor ik direct na het afzetten van de motor een soort mooie "kloinnk". Het lijkt wel een soort bedankje voor de leuke rit....maar in werkelijkheid weet ik niet wat het is. Alsof een bodemplaat zich weer "zet" of alsof de brandstoftank uit z'n vacuum plopt. Geen idee of dat uberhaupt kan? Misschien herkent iemand hier het fenomeen? Lijkt me bepaald niets ernstigs maar ik ben wel nieuwsgierig.
2) Daarnaast zal al heel veel zijn geschreven over dat vemaarde kacheltje. Maar toch nog een vraagje. De kachel heb je met dit weer niet zo nodig maar als ik de knop op "warm" heb gedraaid blijft ie op ca. 3/4 steken om ook niet meer terug te draaien naar "koud"... En dat merk je met deze dagen natuurlijk wel hihi. En als ie zin heeft kan ik 'm enkele weken later "per ongeluk" wel weer 'ns terug draaien op koud. Onvoorspelbaar. Voor dat ik nu zomaar aan dat kabeltje ga frutten, weet iemand wat dit is? Zit daar vooronder ergens een luchtklep die kan klemmen? Heeft dat met temperatuur te maken of met de kwaliteit van Engelse productietechniek. Kom ik daarbij in 't vooronder? Kan dat klepmechaniek open?