Even voorstellen zonder Speedster

Stel jezelf en je auto voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bartman
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:34
Locatie: Zevenhuizen

Even voorstellen zonder Speedster

Bericht door Bartman »

Ik heb even zitten dubben of ik me nu al moest aanmelden bij dit forum. Ik heb ten slot nog geen Speedster en surf als anonieme guest user op dit forum rond.

Ach, dacht ik. Ik kan mijn zoektocht en overwegingen hier natuurlijk gewoon delen en er leuk over babbelen. Thuis met de vrouw lukt dat toch niet :roll:

Ik zag dat er wel meer forumleden zijn die op het forum starten zonder Speedster.

Anyway, wie ben ik dan. Ik ben Bart-Hein Molenkamp en wordt over 5 dgn 41 jaar. Haal ik dan de gemiddelde leeftijd van dit forum zwaar omhoog of pas ik er mooi tussen :)

Zoals gezegd een vrouw en 3 kids. Die gaan niet echt in de Speedster passen met zijn allen. Ik denk dat mijn vrouw er wellicht nooit in gaat (mee)rijden.........misschien ook wel verstandig :wink:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niets met Opel heb totdat ik de Speedster 3 wkn geleden als alternatief voor een Lotus Elise tegen kwam.

Ik ben me momenteel aan het orienteren op een andere 2e auto die (nog) meer fun biedt dan mijn huidige. Porsche en Lotus zijn financieel te hoog gegrepen en opeens kwam de Speedster in beeld. Nooit geweten dat deze auto bestaat (sorry hoor :shock: ) maar sinds ik van het bestaan weet, is de auto niet meer uit mijn gedachten verdwenen.

Ik had ook een Lotus Elise op het oog maar die is spontaan van de lijst verdwenen toen ik de Speedster ontdekte.

Afgelopen zaterdag heb ik de Speedster ervaren bij een proefrit bij Opel Vermeulen in Molenschot. Auto staat daar sinds mei dit jaar te koop en blijkt te komen van Opel dealer in Naarden. Kent iemand de auto, zie link website

Afbeelding

En wat een ervaring was dat. Wat een geweldige auto. Alles wat er aan positieve zaken over beschreven is, klopt helemaal. Mijn ervaring met een auto met middenmotor waren 30 min. in Pors Cayenne. Dit is toch heel wat anders. Ik was meteen verkocht (figuurlijk). Ook de praktische zaken als nemen van drempels, openen dak, rustig rijden vielen boven verwachting mee.
Dus meteen kopen zou je dan zeggen..............maar ik had tegen mezelf gezegd dat niet meer te doen. Gewoon nog even rustig bij andere garages kijken en na een nachtje slapen als de sensatie wat is weggeëbd, kijken hoe enthousiast ik dan ben :)

Nu 5 dgn later is het enthousiasme er nog steeds. Ik zal ergens de komende weken nog eens gaan kijken bij Speedster die te koop staat bij Autocentrale in Uitgeest. Dit is een groene die daar al 1,5 staat en komt van een Opel dealer uit Leiden e.o. (toevallig ook hier bekend of?). Dan zien we wel weer verder. Ik heb geen haast........

Zo dat even ter intro van mezelf. Het vervolg van wel/niet aanschaf Speedster zal ik met jullie delen (als dat op prijs gesteld wordt :roll: ).
Laatst gewijzigd door Bartman op 25 aug 2010 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Welkom!

Gewoon lekker op je gemak oriënteren en vervolgens de voor jou meest geschikte kopen, van deze top auto's :wink:

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Bartman
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:34
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Bartman »

Ah, ik lees net een oudere post over de Speedster waarin ik gereden heb afgelopen zaterdag. Ik zal eens navraag doen.....
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Welkom,

Ik heb hier ook een jaar rondgehangen voor het rond was.
Wat de Duke zegt; rustig kijken tot je de juiste gevonden hebt.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Welkom, allemaal heel herkenbaar.
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

Welkom,
Goed bezig!

Gewoon genieten van je eigen enthousiasme en als het beklijft komt de speedster er vanzelf,

En de speedster rijden is 1 ding maar

vergeet het forum ook niet :!: dit heeft naarmate je ingelezen raakt bijzonder goed gedocumenteerde topics en veel to the point
autotechniek kennis, bij dit soort autos heb ik de afgelopen drieenhalf jaar gemerkt, is dat soms onmisbaar.

Succes! :D
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Welkom hier en succes met je zoektocht en besluitvorming :thumbup:

En uhh, ik hoop voor je dat je een Porsche Cayman bedoelt, want een Cayenne is heeft het blok boven de voorwielen liggen ... (Cayenne also known as PC Hoofdtraktor).

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Re: Even voorstellen zonder Speedster

Bericht door jaydee »

Bartman schreef:... Ik denk dat mijn vrouw er wellicht nooit in gaat (mee)rijden...
Mijn vrouw vond het maar niks toen ik de Speedster kocht (vorig jaar april). Vooral niet omdat ze eigenlijk niks in te brengen had over de aanschaf.

Maar sinds ze wat regelmatiger meegaat is ze helemaal enthousiast!
Ook de week in Schotland eerder dit jaar ging zonder wanklank :thumbsup: Het was mooi weer, maar nog wel koud in de eerste week van mei:

Afbeelding
Jägertee
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

zo hoort het :-) Goed voorbeeld.
En bij regen gewoon kaplaarzen en een zuidwestertje op...
http://www.musicfrom.nl/songteksten/din ... arzen.html om het plezierig te houden kun je dit zingen of neuriën.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Hi Bart,

Ik deed er ook heel lang rustig over nadenken, zeker een week !

heel veel succes met de eventuele aanschaf :D

gr, Ries (ook pas 41)
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

welkom
ik heb er jaren over gedaan, maar was meer een geldkwestie en een van overtuiging.
wens jou veel succes en ben benieuwd.
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Ah, de geit die speeddokus in zijn handtekening probeerd te laden:
Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Bartman
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:34
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Bartman »

Leuk jullie enthousiaste begroetingen :thumbsup:

Zo'n forum is toch een meerwaarde. Anders rij je zo alleen rond in je Speedster en nu heb je lotgenoten om het te delen. Ik had ook het technische handboek gevonden en erop nageslagen om meer van de auto te weten te komen. Dat is voor mij naast de rij eigenschappen ook wel een meewaarde, de techniek, materialen & ontwerp. Daar word ik wel enthousiast :P

Als ik me dan toch hier voorstel kan ik beter ook maar even mijn huidige autopassie bloot geven.......Alfa Romeo. Die zal ook nooit weggaan alleen het is net zo'n beetje als met Feijenoord. Je teert op succesen uit het verleden :)

Momenteel bezitter van onderstaande Spider 3.0V6 en dat is een lekkere toermachine. Echter Alfa biedt weinig om naar uit te kijken op gebied van open bovenkant en snelle auto.........laat staan achterwielaandrijving....en middenmotor hebben ze volgens mij nooit in serie productie op de weg gezet........
Op mijn huidige forum heb ik ze nog niet durven vertellen van mijn overspel :oops:

Hoewel daar ook wel mensen overgaan naar Lotus, Porsche, BMW, e.d.

Komend weekeinde maak ik iig nog het jaarlijkse Alfa clubweekeinde mee op circuit Zandvoort. Volgend jaar is dt nog maar de vraag :?:

Afbeelding
Gebruikersavatar
VROOAAAR
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 mei 2010 0:42
Locatie: Midden-Brabant

Bericht door VROOAAAR »

Welkom Bartman!

Mooi dat je het licht ziet en je Cuore Sportivo inruilt voor een ...Sportherz!
Elke Speedsterrijder weet immers: 'Nur Fliegen ist schöner'!

Succes met het vinden van de perfekte opvolger van je Italiaanse schone ;)
::: A Clockwork Mandarin :::
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

Ps.. even vloek in de Opel-kerk.. maar wat een geweldig geluid heeft die V6 van je!! :twisted:
Plaats reactie