Grote opstartproblemen

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Grote opstartproblemen

Bericht door Oblivion »

Alweer een grote domper op de feestvreugde...

Ik kwam net terug van de keuring, sportbatterij helemaal herladen en toch wou hij wederom niet opstarten... ik dacht eerst dat de sportbatterij misschien niet voldoende was herladen maar zelfs met startkabels reageert hij hetzelfde...

Een kameraad heeft dan de bougies nagekeken en heeft benzine rechtstreeks doorgevoerd zonder injector. Hier lijkt de speedster wel normaal op te reageren.

Zonet mijn allereerste en enige ritje met de speedster gaan maken omdat hij "per toeval" na een half uur niet meer testen wel weer wou opstarten. Ik heb een goed half uur goed doorgereden en de benzinetank volledig vol gegooid. (was wel zalig :()Gelukkig wou hij weer starten aan de benzinepomp. Ik parkeerde de auto aan huis maar toen ik hem wou binnenrijden ging hij wederom niet aan.

Kameraad denkt dat het aan de injector ligt omdat hij wel genoeg stroom doorkrijgt en bij rechtstreekse benzinetoevoer wel precies aan wil. Heeft iemand ditzelfde probleem al voorgehad? Is echt balen om WEDEROM niet te kunnen rijden net nu hij zelfs perfect gekeurd is (geluk I guess).

Tevens staat rechtsonder op het dashboard een waarschuwingslamp te branden, welke foutcode is dit? Misschien ook iets mis met de electronica?

Met andere woorden momenteel zit ik met een speedster die 8/10 keren niet wil starten en waar ik niet mee weg durf te gaan om ergens in panne te staan.
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

Hang er even een OBD tech II reader aan,
dan kun je daadwerkelijk foutcodes uitlezen.

alleen het lampje (rechtsonder) :roll:
zegt niet zo heel veel over de storing, en als ie wel start>> blijft het lampje dan aan?

Kijk even in je 'gebruikershandleiding' om te weten om welk lampje het gaat en hoe hij aangaat, aan of knippert??

en anders

kijk even hier in het boekje in de bibliotheek om te weten wat het lampje zegt voor Opel.
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... manual.pdf
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Spider schreef:Hang er even een OBD tech II reader aan,
dan kun je daadwerkelijk foutcodes uitlezen.

alleen het lampje (rechtsonder) :roll:
zegt niet zo heel veel over de storing, en als ie wel start>> blijft het lampje dan aan?
f
Ja die blijft de gehele rit aan.
Het is gewoon ERG kut om niet te kunnen starten wanneer ik wil. Raar genoeg gaat hij makkelijker aan als hij een halve dag niet is aangeraakt??
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

In je achterclam zitten wat relais, die belangrijk zijn voor het starten.
(geel, grijs en bruin) Die zijn er uiteraard afgegaan toen de achterclam eraf ging.
Indien mogelijk probeer een geluidsopname maken van een niet lukkende startpoging.
Er zijn hier mensen hier die aan het geluid kunnen horen wat er vermoedelijk dwars zit.

Als je geen odb tool hebt, kijk of er een speedsterrijder in de buurt is met 1, zodat de codes uitgelezen kunnen worden.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Ik zie geen logica meer... vanmorgen wou hij weer niet starten, oplader aangesloten en na een half uur wel weer... maar het kan niets met de batterij zijn want zelfs met startkabels wou hij niet aan en ze waren goed bevestigd.

Morgen een keer *proberen* om naar Opel te rijden als hij aan wil en hopen nergens stil te vallen. Kijken wat ze kunnen vertellen over die foutcode. Geeft die EXACT weer wat er mis is of is dat eerder een indicatie?
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

kijk dan morgen eerst ffkus naar die stekkertjes
even eruit en er weer in

zitten in het topic van Smiley over achterclam verwijderen

even lezen en je weet het.
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Spider schreef:kijk dan morgen eerst ffkus naar die stekkertjes
even eruit en er weer in

zitten in het topic van Smiley over achterclam verwijderen

even lezen en je weet het.
Die heb ik vanochtend herbevestigd, helaas zonder resultaat. :(
Ik heb hem aan de oplader bevestigd, ik durf te wedden dat hij straks weer start voor 1 keertje, dat vind ik zo raar...

Toen ik gisterenavond ging rijden en hem weer starte aan het tankstation ging hij binnen de seconde al aan (amper pruttelen) Toen ik hem thuis weer ging aanzetten had hij net niet voldoende om helemaal aan te springen, de motor begon te lopen maar net iets verder dan het bekende "BR BR BR geluid" en hield er dan weer mee op, alsof hij net niet voldoende benzine doorkrijgt.
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

op afstand lastig
als je naar opel kunt lijkt mij dat toch het meest handig. :wink:
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Iemand op het werk hier beweerd dat startkabel niet gaat werken als de batterij er nog aanhangt omdat het voltage dan te hoog kan zijn?

Zou het dan toch aan de sportbatterij kunnen liggen hmmm zolang heeft hij niet bij de keuring gestaan en ervoren had ik hem helemaal opgeladen. Dat geeft dan geen verklaring voor de foutcode op het dashboard. Ik ben eens benieuwd als ik vanavond thuiskom... dat zou toch goed nieuws zijn.
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Druk de beveiligings knop is in bij de motor naast de versnellingsbak.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

speedster schreef:Druk de beveiligings knop is in bij de motor naast de versnellingsbak.
Helaas ook al getest, die zat goed. Alvast bedankt voor mee te denken ;).
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

Ik heb ooit een probleem gehad met de aansluitingen op de startmotor, andere auto weliswaar (Lotus Europa bj. 1969) maar het principe blijft gelijk. Zitten alle electrische aansluitingen vast op de startmotor? Bij mij was het een losse moer bij de aansluitingen op de startmotor, en voor ik dat ontdekte was de ANWB, de ADAC en Club Suisse er aan te pas gekomen zonder de oorzaak te vinden. Af en toe wel starten, dan weer niet.

Groeten,


Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

5 min geleden de speedster nog eens proberen te starten. De batterij geeft aan dat hij helemaal herladen is... helaas wil hij toch niet starten alleen weer dat brommend startgeluid maar motor schiet niet aan.

@ ohjeetje..
Naar die bouten zal ik kameraad nog eens laten kijken, ikzelf ken er weinig van.

Is hier iemand in het bezit van zo'n OBD tech II reader? Ik woon aan de Nederlandse grens (Maastricht) Ik wou de speedster morgen normaal tot bij Opel rijden maar dat dus niet zal lukken.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Mocht iemand iets kunnen herkennen aan het geluid:
Start geluid
Start vanuit auto
Overzicht

Gisteren kwam hij bij het starten (na een half uur rijden) nog net iets verder waarbij de motor al begon te pruttelen maar door te weinig energie ook uit sloeg.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

grote opstartproblemen

Bericht door S. Gonzales »

Yep! De benzinepomp hoor je niet wanneer je het contact aanzet, oorzaak waarschijnlijk toch in een van de drie relais links achterin.
Volgens mij weet Smiley exact welke van de drie het is. Toch Stefan?
Anders met contact aan (dat kon op het filmpje niet zien) nog eens aan de relais "rommelen" en luisteren of de benzinepomp dan wel reageert.
Hopelijk is het nu snel opgelost!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Plaats reactie