Heb nog een site gevonden om opels op te peppen.
http://www.vmax.de.
Gr. Martin
Tuning
Hallo Martin,
De site ziet er verzorgt uit, maar de opgegeven vermogens zijn naar mijn bescheiden mening wel heel erg optimistisch.
Door alleen software, nokkenassen en bewerken van cilinderkop 190 pk te krijgen uit de 2,2 Ecotec motor is volgens mij niet mogelijk zonder ook het in en uitlaatsysteem te verbeteren.
Groeten,
Dirk
De site ziet er verzorgt uit, maar de opgegeven vermogens zijn naar mijn bescheiden mening wel heel erg optimistisch.
Door alleen software, nokkenassen en bewerken van cilinderkop 190 pk te krijgen uit de 2,2 Ecotec motor is volgens mij niet mogelijk zonder ook het in en uitlaatsysteem te verbeteren.
Groeten,
Dirk
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Hoezo oppeppen->
Behind the driver sits the 300bhp General Motors 3.2 litre V6 (a twin turbo is also being considered). Given the light weight of the chassis, 300bhp is sure to provide a sensational experience. The motor is mounted in a custom built subframe which is mounted on to the original chassis. A good poke around underneath showed the mods to be well engineered - this is no cut and shut. Huge brakes were mounted on the show car - with that much power and the legendary Lotus chassis, the size of those discs may well be justified.
http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=9655
Behind the driver sits the 300bhp General Motors 3.2 litre V6 (a twin turbo is also being considered). Given the light weight of the chassis, 300bhp is sure to provide a sensational experience. The motor is mounted in a custom built subframe which is mounted on to the original chassis. A good poke around underneath showed the mods to be well engineered - this is no cut and shut. Huge brakes were mounted on the show car - with that much power and the legendary Lotus chassis, the size of those discs may well be justified.
http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=9655