Pagina 11 van 16

Re: trotse eigenaar

Geplaatst: 21 aug 2017 19:10
door Daan
Smiley schreef:Prachtige machines die cupjes.
Maar vergeet niet waar je vandaan komt. Het gras in niet altijd groener.

Afbeelding

Koppel :yes:
Je moet toch je lijstje wat aanpassen smiley. Een 2.2 is volgens de boekjes 875 kg rijklaar met 100% brandstof.
De 2.2 SC zou dan 905 kg rijklaar zijn.

@Gert: Nice! Zie je niks meer van 8)

Re: trotse eigenaar

Geplaatst: 21 aug 2017 19:14
door gertje
Paar Duitsers hebben de speedster laten uitwegen met een sc op zaten elk op 880kg

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Re: trotse eigenaar

Geplaatst: 21 aug 2017 22:58
door Smiley
Daan schreef:
Smiley schreef:Prachtige machines die cupjes.
Maar vergeet niet waar je vandaan komt. Het gras in niet altijd groener.

Afbeelding

Koppel :yes:
Je moet toch je lijstje wat aanpassen smiley. Een 2.2 is volgens de boekjes 875 kg rijklaar met 100% brandstof.
De 2.2 SC zou dan 905 kg rijklaar zijn.
Die paar kilo zijn niet zo interessant.
Opel versus lotus koppel verschil wel.

Re: trotse eigenaar

Geplaatst: 22 aug 2017 6:52
door Daan
Toch apart dat Lotus dan snellere tijden opgeeft. Meer gewicht en minder power.

Anyway... BOT!

Re: trotse eigenaar

Geplaatst: 22 aug 2017 7:05
door gertje
Denk dat lotus fabriekstijden zijn en de Speedster tijden gemeten met een driftbox

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Re: trotse eigenaar

Geplaatst: 22 aug 2017 9:55
door Smiley
Alleen de speedster sc is perfbox.
De rest fabrieksopgaven.
Tel daar voor het gemak 0.3 bij voor een eerlijk vergelijk.

Re: trotse eigenaar

Geplaatst: 22 aug 2017 10:08
door gertje
Klaar om een van de dagen naar de keuring te gaan AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Re: trotse eigenaar

Geplaatst: 22 aug 2017 10:09
door Manta79
Gekkewerk...

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Re: trotse eigenaar

Geplaatst: 22 aug 2017 11:18
door tibby
Ge moet nieuw sloefkes kopen ! :P

Veel succes trouwens! Waar gaat ge? Oostende?

Re: trotse eigenaar

Geplaatst: 29 aug 2017 10:51
door gertje
En afgekeurd, meneer u voorste nrplaat is niet reglementaire bevestigd

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Re: trotse eigenaar

Geplaatst: 29 aug 2017 12:52
door Daan
Amai...

Als je zulke dingen leest dan prijs ik mezelf gelukkig hier in Nederland. Zet die plaat ter plekke gewoon even vast en zaag verder niet. Hoe moeilijk is dat voor zo'n man :(

Re: trotse eigenaar

Geplaatst: 29 aug 2017 12:55
door Smiley
Gewoon een paar schroeven erin zeg maar....

Re: trotse eigenaar

Geplaatst: 29 aug 2017 15:18
door tibby
gertje schreef:En afgekeurd, meneer u voorste nrplaat is niet reglementaire bevestigd Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Amai, keuren ze hem daar voor af? Die van mij hangt ook niet reglementair. (schroeven door de cijfers uit)

Re: trotse eigenaar

Geplaatst: 29 aug 2017 16:00
door Winspeed
Of hij is met een kleine sticker naar de keuring geweest...

Re: trotse eigenaar

Geplaatst: 29 aug 2017 19:31
door Pipo
gertje schreef:En afgekeurd, meneer u voorste nrplaat is niet reglementaire bevestigd Afbeelding
Mij is vorig jaar identiek hetzelfde overkomen. Rode kaart :evil: Mijn voorplaat was nieuw en 100% reglementair, maar was met industriƫle dual-lock velcro (van 3M) vastgemaakt. Heel stevig spul; blijft perfect zitten tot 250km/h. Maar die controleur sleurde ze er met alle kracht af, en keurde toen mijn plaatbevestiging af. Eerst verklaarde hij dat ze volgens de wetgeving met schroeven moest bevestigd zijn. Toen ik hem ongelijk gaf, zijn we het samen op zijn PC gaan opzoeken. En ja hoor; in de (belgische) wet staat dat je plaat op "een degelijke wijze" moet bevestigd zijn. Geen sprake van schroeven. :twisted: Zijn antwoord: "je mag dan wel in deze gelijk hebben, maar ik zeg dat die velcro geen degelijke bevestiging is" . En mijn mening is wat telt hier. :evil:
Voor de herkeuring heb ik dan tijdelijk de plaat met twee nylon straps door het rooster vastgemaakt, en de herkeurder uitgedaagd om dat er nog eens zonder schade af te trekken :P Die keek er vluchtig naar, noemde zijn collega een idioot omdat die mij daarvoor afgekeurd had, en gaf me mijn groene kaart.
Twee weken geleden ben ik terug naar de keuring geweest. Geen kat die naar mijn plaatbevestiging keek. :roll: Moraal van het verhaal; 'je moet gewoon geluk hebben met de keurder' :wink: