bangelijk hé ; staan daar geen flitsers?Tony schreef:Hier is de tunnel herrie!
Je ziet Pascal niet maar je hoort hem wel
http://www.youtube.com/watch?v=zdtAuv2SyjQ
Tussentijdse Driftbox meting zaterdag 9 oktober
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
Re: pascal sound
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Dan moet ik het nog eens gaan proberen, want heb het gevoel dat er meer inzit dan die 5.9. Bij alle pogingen rond de 3500 losgelaten, en geen wielspin gehad.Maik schreef:Toerental hangt helemaal af van hoeveel koppel je op het wegdek kan loslaten voordat je teveel wielspin krijgt. Dus wegdek, type banden en weg- en bandentemperatuur afhankelijk... Klein beetje wielspin is wel nodig voor een toptijd is mijn mening. Bij een goede grip is daar bij mij dan wel ongeveet 5000rpm voor nodig. Daar zit bij de opgeporde 2.2's dan ook toevallig (?) het max koppel.
Met 192pk, en 136nm ipv 206/250 kom ik wel iets tekort op je, maar een 5.7 moet toch wel lukken.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Sprinten is een kunst En ik blijf bij de stelling:
Niet gemeten is niet bewezen
De Performancebox en Driftbox leggen pijnlijk de waarheid vast. En ik ben net als Maik van mening dat je de beste tijden klokt met een klein beetje wielspin in de eerste en vlak na het schakelen in de tweede versnelling. Heb je die wielspin niet, ben je zomaar 0,3 tot 0,4 seconden kwijt.
@ Sooike,
Was jouw 6.14 sec met een echt standaard Speedster, of al met enige aanpassingen?
SteV6
Niet gemeten is niet bewezen
De Performancebox en Driftbox leggen pijnlijk de waarheid vast. En ik ben net als Maik van mening dat je de beste tijden klokt met een klein beetje wielspin in de eerste en vlak na het schakelen in de tweede versnelling. Heb je die wielspin niet, ben je zomaar 0,3 tot 0,4 seconden kwijt.
@ Sooike,
Was jouw 6.14 sec met een echt standaard Speedster, of al met enige aanpassingen?
SteV6
S4 Avant
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Je koppeling laten schieten met 5000 toeren, dan rook ik in 1 keer me banden op
Met Wimdeo tijdens de start kom ik niet boven de 2500 toeren met losschieten.... Anders kom ik echt niet weg en sta ik dwars... Meestal houd ik het toerental op 2000 toeren en als het licht op groen staat geef ik tegelijk volgas en koppeling los en dan heb ik geen dip in het wegtrekken en iets wielspin...
Schakelen naar de tweede versnelling heb ik wel "altijd" wielspin.
Eerlijk gezegd zou ik het ook niet durven denk ik om de koppeling te laten schieten bij 4 à 5 duizend toeren.... Ik maak het wel goed in de bochten
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Weer erg leuk om dit allemaal te lezen. De vorige keer bij Herman de performance box al uitgeprobeerd.
Het is inderdaad erg moeilijk, gewoon veel doen.
En ach, een koppeling? Ik zag bij klaasen tuning dat ze daar een nieuwe koppeling verkopen en ook nog monteren voor je
Een betere tijd mag toch wel iets kosten.
Mijn tijd van 5.08s is dan absoluut nog niet slecht voor een eerste keer.
Het remmen is volgens mij ook een kunst op zich. Durven die rem vol in te trappen. 37,5 meter van 100-0 is echt niet verkeerd. (een dag ervoor even over het circuit wil ook helpen om je banden wat ruwer te maken).
Volgend jaar hoop ik ook weer erbij te zijn.
Het is inderdaad erg moeilijk, gewoon veel doen.
En ach, een koppeling? Ik zag bij klaasen tuning dat ze daar een nieuwe koppeling verkopen en ook nog monteren voor je
Een betere tijd mag toch wel iets kosten.
Mijn tijd van 5.08s is dan absoluut nog niet slecht voor een eerste keer.
Het remmen is volgens mij ook een kunst op zich. Durven die rem vol in te trappen. 37,5 meter van 100-0 is echt niet verkeerd. (een dag ervoor even over het circuit wil ook helpen om je banden wat ruwer te maken).
Volgend jaar hoop ik ook weer erbij te zijn.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo