Pagina 1 van 1

handleiding schoonmaken BMC CDA

Geplaatst: 07 nov 2010 22:28
door Smiley
Tijd om het ding eens lekker te soppen, maar er zat geen handleiding bij.
Heeft iemand de handelingen voor me op een rijtje?
Welke cleaner kan ik het beste gebruiken voor het filterdeel, en welke olie kan ik het beste gebruiken om erin te laten nevelen?

Geplaatst: 08 nov 2010 5:38
door sooike
Zal ongeveer gelijkaardig zijn als bij een K&N filter 8)

http://www.knfilters.com/cleaning.htm

Geplaatst: 08 nov 2010 7:22
door stefan
hey stefan

ik heb dat liggen(komplete handleiding en de reinigingsvloeistof)
maar ik ken dan weer niks van een pc dus zal ik het je moeten voorlezen :lol:







grtz

Geplaatst: 08 nov 2010 16:15
door jaydee
Gewoon een nieuw filter in de airbox, toch? ;-)

http://www.max-boost.co.uk/max-boost/in ... 0tests.htm

Geplaatst: 08 nov 2010 16:26
door Smiley
Ik zal je zeggen, dat als ik de centjes voor een SC bij elkaar heb, dat de OEM box (lichtelijk aangepast voor flow) er weer ingaat.
Tot die tijd de BMC lekker soppen :wink:

Geplaatst: 08 nov 2010 18:41
door Exmantaa
Yup,

Mijn standaard (aangepaste) 2,2 airbox met cheapo FRAM filter flowt genoeg lucht voor zo'n 250 SC pk's. :)
(En bovendien hoor je ook geen SC whine meer.)

Geplaatst: 15 nov 2010 22:38
door Smiley
De BMC unit moet er helemaal uit.
Dan kun je 4 schroeven losmaken, waarna je de luchtfilter unit uit de BMC kunt halen.
Dan rustig uitborstelen (schoenborstel en tandenborstel zijn wel handig).
Wat kwam er een troep uit bij mij zeg :shock:

Dan inspuiten met schoonmaakmiddel van het K&N cleansetje:
Afbeelding

In laten trekken, afspoelen, en op laten drogen.
Dan in olien met olie van het cleansetje, en als er niks meer uitloopt na 20 min, terugplaatsen.

Geplaatst: 16 nov 2010 6:26
door Arno
Smiley schreef:en als er niks meer uitloopt na 20 min, terugplaatsen.
Als er olie uitloopt heb je er (veel) teveel olie op gedaan.

Dit soort filters (maakt niet uit welk merk) krijgen slechts een lichte olie nevel er overheen om het katoen helemaal rood te kleuren, maar er mag NOOIT olie uit lopen.

Op een motor als de 2.2 zonder een lucht massameter is het nog niet zo erg als er teveel olie in zit.

Hier krijg je hooguit vette inlaat pijpen, maar op auto's als de turbo's met een luchtmassa meter zijn de oliedruppeltjes/nevel die van het filter komen als er teveel olie op zit 'killing' voor deze sensors..

Bye, Arno.

Geplaatst: 16 nov 2010 8:35
door Smiley
Arno schreef:
Smiley schreef:en als er niks meer uitloopt na 20 min, terugplaatsen.
Als er olie uitloopt heb je er (veel) teveel olie op gedaan.
Het is ook een quote uit de handleiding die erbij zit Arno :wink:
Als er dan nog wel iets uitloopt, uitspoelen en opnieuw beginnen.

Geplaatst: 16 nov 2010 17:17
door jaydee
Heb je het filter ook even tegen het licht gehouden om te kijken hoeveel gaten erin zitten en hoe groot die zijn?

Afbeelding

(Ik weet dat je een cone hebt en geen panel)

Geplaatst: 16 nov 2010 17:44
door Smiley
Is onmogelijk doorheen te kijken met zo'n cone kan ik je zeggen.
Zag er op het smerig zijn na, allemaal nog top uit. (maar is ook pas 2 jaar oud die unit)