Ruud schreef:Iemand tips om aan dit probleem zelf wat te doen? Het normaal licht doet het nog wel, het gaat in dit geval om de reflector/lamp van de verstraler.
In het verleden was er een dame op het forum,................Die bleek later een snor te hebben.De naam van de dame ben ik vergeten,maar wat eerste leden weten het misschien nog wel? De naam van de snor weet ik nog wel Hebben we toen der tijd flink plezier om gehad
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Dit is mijn beschrijving van het ombouwen van een UK lamp naar EU echter is deze beschrijving precies hetzelfde wanneer je alleen de lamp weer vast moet kitten.
Alleen hoef je dan niet het plaatje om te draaien.
@ Jaydee: ik lees nog eens terug op dit topic en hoopte dat je profetische woorden niet waar zouden zijn! Nu ik van Speedokus over die lijm lees en van Smiley weet wat een unit kost ....daar kan ik wel een paar uurtjes voor sleutelen. @ Richard / Smiley: superhandleiding & foto's. Thanks! Het zijn inderdaad precies die lange stelschroeven die je op de foto's ziet die uit de kunststof bussen zijn gebroken. Misschien ga ik een poging wagen met "lokale" verwarming van de lijmnaad (met een industriele fohn of zo). Richard, heb je dat toevallig geprobeerd of was er een speciale reden om de hele unit in de oven te leggen? Als het me lukt om die lijmnaad/achterkap los te peuteren kan ik met wat listig geknutsel en goede lijm die bussen misschien opnieuw restaureren. Als de gebruikte kunststof sowieso naadje is, is dat een risicovolle poging maar anyway...thanks, wordt vervolgd.
Tja, profetisch... Als ik de koplampunits vanbinnen zie, zijn ze precies zo gemaakt dat de bundels één keer gesteld kunnen worden na eerste montage in de auto. Erg Engels...
Ik doelde op die kwak lijm die je hier in de rechter bovenhoek ziet:
Hij hóeft er niet beslist uit, want je kunt hem ook verstellen vanuit de wielkuip. Maar wel even eruit schroeven is veel makkelijker en bovendien veiliger omdat je (gezien de reden waarom dit topic destijds geopend is) héél voorzichtig moet zijn met het verstellen.
De gewoon lichten heb ik juist gezet voor ik naar de keuring ging dit door het topje van de wielkuip eruit te nemen en zo af teregelen. De grote lichten is blijkbaar nog een ander ander afregelvijsje?
Smiley schreef:yep, anders zou het veel te makkelijk zijn.
T'is en blijft een speedsters hè.
Moest voor de eerste keer ook de motor kap open doen, raar dat de motor niet vanvoor zit hè en het chassisnummer aan het wiel en dat je vanachter ook een motor kap hebt. Jonge het was me weer geweldig daar.