...tot in bomen...

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Ruud
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:24

...tot in bomen...

Bericht door Ruud »

Dag heren, (zijn er eigenlijk dames/speedster-eigenaressen? Heb ik iets gemist?)

Sinds een paar dagen schijnt m'n rechter verstraler/groot licht naar links in de bomen. Iemand dat al eens eerder gehad? Enig idee? Ik heb geen capriolen uitgehaald waar ik uit af zou kunnen leiden wat de oorzaak kan zijn...

Thanks!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Een lamp zit met 1 schroef vast aan de binnenkant.
(met een ratel is hij zo los)
Dan kun je hem aan de voorkant eruit trekken.

Er zitten stelschroeven in. Ik denk dat er 1 losgetrild is. (hopelijk zit hij er nog in)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

De reflectors zitten vrij triest in de behuizing gelijmd. Te hard aan de stelschroef draaien kan de hele boel al los laten komen :evil:

Ik vrees dat je de hele unit open zult moeten maken, Ruud...
Jägertee
Gebruikersavatar
911Speedster
Actief lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)

Bericht door 911Speedster »

Mijn verstraler scheen ook naar de boomtoppen toen ik mijn Speedy kocht. Laatst bij het inbouwen van Xenon maar eens gekeken naar de afstelling.

Stelschroeven zaten nog goed vast, maar moest wel over ruim 1 cm verdraaien.

Gelukkig geen unit moeten vervangen!!
Ford S-max 2.0 TDI Afbeelding Speedster 2.2 #0911

who follows the herd, is walking in the dirt
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: ...tot in bomen...

Bericht door sooike »

Ruud schreef:Dag heren, (zijn er eigenlijk dames/speedster-eigenaressen?)
Jazeker :!:

De eigenaar aan wie ik vorig jaar m'n hardtop heb verkocht was een zekere Eva, en die mocht gezien worden hoor, al heb ik van haar zelf geen foto's :lol:

Afbeelding
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Re: ...tot in bomen...

Bericht door Dennizz »

Ruud schreef:Dag heren, (zijn er eigenlijk dames/speedster-eigenaressen? Heb ik iets gemist?)

Sinds een paar dagen schijnt m'n rechter verstraler/groot licht naar links in de bomen. Iemand dat al eens eerder gehad? Enig idee? Ik heb geen capriolen uitgehaald waar ik uit af zou kunnen leiden wat de oorzaak kan zijn...

Thanks!
Er zijn meiden/damens en nog veel meer die denken dat de auto van hen is :wink:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Kimi
Nieuw lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2010 7:45
Locatie: Oude Wetering

Re: ...tot in bomen...

Bericht door Kimi »

Dennizz schreef:
Ruud schreef:Dag heren, (zijn er eigenlijk dames/speedster-eigenaressen? Heb ik iets gemist?)

Sinds een paar dagen schijnt m'n rechter verstraler/groot licht naar links in de bomen. Iemand dat al eens eerder gehad? Enig idee? Ik heb geen capriolen uitgehaald waar ik uit af zou kunnen leiden wat de oorzaak kan zijn...

Thanks!
Er zijn meiden/damens en nog veel meer die denken dat de auto van hen is :wink:
:yes: mede-eigenaresse :P
:D
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: ...tot in bomen...

Bericht door Smiley »

Kimi schreef:
Dennizz schreef:Er zijn meiden/damens en nog veel meer die denken dat de auto van hen is :wink:
:yes: mede-eigenaresse :P
:D
Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Ruud
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:24

Bericht door Ruud »

Tja...telt dat mee dan? "Denken dat die auto van jou is." :shock: Beetje wel misschien. De dames in kwestie, al dan niet echt of vermeend eigenaresse, weten zich knap schuil te houden op dit forum, 't zal een reden hebben.

Wat mij betreft mogen zij zich kenbaar maken. Bij deze een oproep! Misschien moet het wel een apart topic worden? Hoewel, bij enkele honderden Speedsters in Nederland en Belgie zal het misschien geen storm lopen.

En ondertussen ga ik eens op onderzoek uit naar m'n schele verstraler. Thanks voor de tips! Iemand trouwens ook een idee hoe ik die afstelling moet controleren? Of komt dat niet nauw. Je verblindt sowieso je tegenligger....
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Ruud schreef:Iemand trouwens ook een idee hoe ik die afstelling moet controleren?
Aangezien je andere nog goed is.
Auto een meter van een muur zetten, licht aan, en bij de juiste lamp effe een streep trekken op die hoogste.
Dan de slechte eruit, stellen, en terug in de uitsparing stoppen, tot je ongeveer bij de lijn zit.
Als hij goed staat, pas weer vastschroeven.

leesvoer:http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... Adjust.pdf
Laatst gewijzigd door Smiley op 10 nov 2010 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

tot in bomen

Bericht door S. Gonzales »

[quote]Dan de slechte eruit, stellen, en terug in de uitsparing stoppen, tot je ongeveer bij de lijn zit.Als hij goed staat, pas weer vastschroeven.[quote]

In de binnenschermen zit een rubberdop, net achter de koplampen. Die is er voor om de koplampen af te stellen terwijl ze gemonteerd zitten. Je kunt er met een dopsleutelte bij (ik geloof dopje acht). Rubberdopje even licht invetten en daarna weer op z'n plaats frotten, klaar!
Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: ...tot in bomen...

Bericht door S. Gonzales »

sooike schreef:
Ruud schreef:Dag heren, (zijn er eigenlijk dames/speedster-eigenaressen?)
Jazeker :!:

De eigenaar aan wie ik vorig jaar m'n hardtop heb verkocht was een zekere Eva, en die mocht gezien worden hoor, al heb ik van haar zelf geen foto's :lol:
Volgens mij is dat de Eva die me net voor was bij de aankoop van een zilverkleurige 2,2 met zwarte accenten, uit Den Bosch. Als je dit leest Eva, sluit je gezellig aan! Kom op, ik zeg ....DOEN 8)
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Die kans is groot Gonzales, ze vertelde me dat hij voorheen zilver was, met zwarte accenten 8)
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Ruud
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:24

Bericht door Ruud »

Tja, ondanks alle goede tips...het binnenwerk van die rechterkoplamp is nu toch echt naar z'n grootje. D.w.z. dat de kunststof bussen waarin de stelschroeven van het grootlicht normaal vastzitten kennelijk zijn uitgebroken grrmmpff! Het hele zwikkie rammelt een beetje laf in de lichtunit.

Iemand tips om aan dit probleem zelf wat te doen? Het normaal licht doet het nog wel, het gaat in dit geval om de reflector/lamp van de verstraler.

Of heeft iemand nog een complete rechter koplampunit voor een turbo liggen? Misschien ook meteen maar een linker lampunit erbij want waar de een stuk is zou de andere het ook wel eens binnenkort kunnen begeven. Kennelijk is het gebruikte kunststof gevoelig voor veroudering?

Hoor graag van je...
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Er bestaat overal een speciale lijm voor ook zijn er speciale industrie lijmen op de markt.
Kosten wat maar zijn de beste die er te koop zijn.
Je moet aleen even opzoeken welke het geschikste is om de bevestiging terug te lijmen.
Heel veel succes.
Grt Speedokus :)
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Plaats reactie