Ik heb er ook één.
Ik heb er ook één.
Mijn naam is Jeroen Ebbelaar.
Ik ben een OPEL freak
En Sinds kort ook in het bezit van een VX 220 2.2 met 106 000 km op de teller.
Ik ben nu bezig hem om te bouwen naar een links gestuurde auto.
Lekker bezig dus.
Groetjes
Jeroen
Ik ben een OPEL freak
En Sinds kort ook in het bezit van een VX 220 2.2 met 106 000 km op de teller.
Ik ben nu bezig hem om te bouwen naar een links gestuurde auto.
Lekker bezig dus.
Groetjes
Jeroen
“Nur fliegen ist schöner”
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Zagen is nergens voor nodig. Ombouwen tussen LHD en RHD is geen enkel probleem. Alle gaten zitten er overal al in, er hoeft niks gezaagd te worden.rayz25 schreef:Maar dat ombouwen lukt denk ik niet Chassis balk uitzagen nieuwe stuur en spoorstangen.
Ja, je moet wel een aantal onderdelen vervangen die specifiek een 'kant' hebben zoals het stuurhuis, de verwarmingsunit, achterlichten, stoelframes, middentunnel en divider, dashboard plates, dash top, remleidingen en nog een stapeltje spul....
Maar het is echt prima te doen verder. Voor de Elise heb je ook gewoon ombouw sets te koop (bijv. op Elise-shop) waar alles in 1 keer in zit.
Kosten (als je het zelf doet en dus niet de uren hoeft te betalen/berekenen) zijn nog best te overzien. Als je nog wat onderdelen gebruikt op de kop weet te tikken dan zijn de kosten nog verder te drukken.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Prima te doen zoals Arno al zegt:rayz25 schreef:Welkom
Maar dat ombouwen lukt denk ik niet Chassis balk uitzagen nieuwe stuur en spoorstangen.
Teveel werk en veel te duur om het om te bouwen volgens mij.
LHD delen die je echt nodig hebt om rechts te rijden zijn het stuurrack, de kachel en de dashboard delen. De rest is met wat handigheid zo van rechts naar links om te zetten.
(En om 'm dan helemaal perfect te maken kun je ook nog wat LHD specifieke zaken van het interieur uitwisselen.)
Het is net een grote Dinky Toy...
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Hier een leuke foto rapportage over een S1 ombouw DIY:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=17529
Ben benieuwd naar die van een speedster.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=17529
Ben benieuwd naar die van een speedster.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Als je een ombouw aandurft, dan durft hij de koplampen ook wel open te maken denk ik.Blitz schreef:niet vergeten dat de spiegeling van de koplampen ook anders is
Dit plaatje moet precies andersom gemaakt worden in de lamp.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
De koplampen heb ik al aangepast, dit is prima te doen.
Met een fhön warm maken en dan met een plamuurmes voorzichtig de achterkant verwijderen.
plaatje omdraaien en alles weer afkitten.
Het wissermechaniek heb ik ook contra gemaakt.
Ik zal er eerdaags wat foto's van laten zien.
Met een fhön warm maken en dan met een plamuurmes voorzichtig de achterkant verwijderen.
plaatje omdraaien en alles weer afkitten.
Het wissermechaniek heb ik ook contra gemaakt.
Ik zal er eerdaags wat foto's van laten zien.
“Nur fliegen ist schöner”
mijn Speedster is een originele Vlaamse, maar ik wil mijn ruitewisser aan de Engelse kant hebben Ik heb namelijk de afdenkhoes van Pipo en die komt uit Engeland en heeft ook een gat voor de ruitewisser. Bovendien laat mijn wisser een streep na als hij naar rechts gaat en niet als hij naar links gaat, vandaar dat ik hem de andere kant op wil hebben