Pagina 1 van 3

Voorspoilertje monteren

Geplaatst: 21 nov 2010 11:05
door Super7
Vraagje,

Even de achtergrond

Ik rijd al tijden met een voorspoilertje van een Leon Cupra R rond die soms wel eens schaaft..

Bij mijn laatste rit in de Ardennen, raakte die echter een verdwaalde vrachtwagenband in gescheurde vorm.. :(

Het spoilertje zat muurvast met boutjes in de gaten waar vroeger de turbo spoilertjes in zaten.. je raadt het al; die zijn dus uitgescheurd..
De vraag is nu; hoe voorkom je dat; heeft er iemand een type schroef oid waardoor je voorspoiler eerder van je auto loskomt, zonder schade aan te brengen?

Geplaatst: 21 nov 2010 11:34
door Smiley
Van die plastic dingen (vergelijkbaar waarmee interieur delen vastzitten)
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... er-fitted/

Geplaatst: 21 nov 2010 11:53
door Super7
@ Smiley; ja sorry. ik wist dat iemand me die tip had gegeven, maar niet wie.

@Iedereen; waar koop je die in NL?
Mijn lokale automaterialenhandel begreep niet eens waar ik het over had...:S

Afbeelding

Geplaatst: 21 nov 2010 12:26
door Smiley

Geplaatst: 21 nov 2010 12:39
door Super7
haha, thanks.

Maar ik hoopte eigenlijk ze om de hoek te kunnen scoren...

Nogmaals dank! :D

Geplaatst: 21 nov 2010 17:12
door Blitz
opeldealer heeft verschillende soorten en maten ;)

Geplaatst: 21 nov 2010 19:04
door jaydee
Wel oppassen dat de R-lip er niet af waait bij hoge snelheid dan... Er kan aardig druk op komen te staan. Als ik me niet vergis is die bij Stephan (op de Leon dan, niet de Speedster) een keer op de grond gekomen omdat er niet genoeg schroeven in zaten.

Geplaatst: 22 nov 2010 15:55
door SteV6
Inderdaad, bij 240+ km/h kwam een deel los en heeft over het asfalt geschraapt.

Toen maar bij alle nokjes vastgezet met schroeven. Bij de Leon kan dat met zelftappers, maar het glasvezel van de speedster zou ik dat toch netjes voorboren!


SteV6

Geplaatst: 22 nov 2010 19:19
door atc
De eerste spoiler had ik gemonteerd met alleen de "plastic dingetjes", echter na een aantal weken was de spoiler spontaan verdwenen ....

Ik heb 'm nu (een nieuwe) om en om vastgezet met zelftappers & "plastic dingetjes". De plastic dingetjes heb ik gehaald bij de opel dealer - let er wel even op dat je een langere variant neemt, anders zit ie nauwelijks vast. Met deze nieuwe configuratie heb ik al 230km/h gereden én de spoiler bleef zitten :D

Succes, Arjan

Geplaatst: 22 nov 2010 21:14
door Dominique
Ik heb de turbo spliters met rvs "blindklinkmoeren" bevestigd.
Dat zijn in principe popnagels met binnendraad, ik dacht M4. Zitten al jaren als een huis, en de splitters blijven toch demonteerbaar.

blindklinkmoeren

Geplaatst: 20 nov 2011 16:36
door VROOAAAR
Ik heb net, op advies van OPC, gewone popnagels geprobeerd, omdat ander spul inderdaad los zou raken. Nog een stalen ringetje onder de kop (spoilerzijde) gelegd - je weet nooit.
Resultaat: de samenknijpende kop word vanuit de achterkant dwars door het polyester getrokken -> schade.

Zou dit wat zijn - kunststoffen popnagels?
http://www.conrad.de/ce/de/product/5237 ... mc_id=epro

Geplaatst: 20 nov 2011 22:28
door RaoulLauffer
Ik had die turbo-spoilertjes aan de voorkant eerst gelijmd met de lijm waar ook de achterspoiler mee vast zit. Schijnt die lijm niet voor plastic te zijn gemaakt en vlogen ze bij 120 km/u eronderuit. Flinke knal! :P Zitten nu met popnagels vast.

Geplaatst: 21 nov 2011 8:45
door speedokus
Ik denk niet dat er iets bestaat qua vaste bevestiging, wat bij een klap geen schade achterlaat.
Misschien is klittenband wel iets, dan wel de sterkere versie.
Grt Speedokus. :lol:

Geplaatst: 21 nov 2011 13:15
door gertje
ik heb mijn lipjes hangen met wat jullie popnagels noemen 3 in elke lip

Geplaatst: 21 nov 2011 17:57
door sooike
Ik heb ze ook met popnagels gemonteerd.
Wel heb ik alu exemplaren gebruikt, denk dat je hiermee niet zo snel door het polyester trekt.
Origineel zijn ze ook 'gepopnageld' dacht ik. :roll: