mijn voorstelling....

Stel jezelf en je auto voor.
mark986
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 nov 2010 18:35
Locatie: Antwerpen/Borgerhout

Bericht door mark986 »

de orginele uitlaat etc geeft ie er wel bij. Maar die lampjes zie ik toch liever niet. Kan je de abs gewoon uitzetten of is dat aftermarket?
every day is a second chance....
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Uitzetten van de abs gebeurd door het signaal te onderbreken (ie er een schakelaar tussen te zetten; lekker makkelijk. bekijk die UK link nog eens), of door de abs stekker op de hub van het linker voorwiel los te trekken.
De abs schakeld dan uit, en het abs lampje op de dash gaat continue branden. Je gebruikt dus eigenlijk storingslogica als functionaliteit.

Speedsters zijn in tegenstelling tot de vxr/elise s2/exige s2 uitgevoerd met een 2 kanaals ipv een 4-kanaals abs unit.
Zo'n lotus 4 kanaals kun je ook in je speedster zetten, als je abs aan wilt hebben, en toch iets enthousiaster wilt remmen.

De vraag is wat hij precies gedaan heeft.

Originele kat is zo teruggezet. Achterwielen op oprijblokken, diffuser er onderuit, sleutel 17 en 22 bij de hand en gaan.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
mark986
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 nov 2010 18:35
Locatie: Antwerpen/Borgerhout

Bericht door mark986 »

eens even wat proberen opzoeken maar een fabspeed voor een vx220 of speedster niet gevonden...iemand daar ervaringen mee. Denk wel, mocht het tot een koop komen dat ik de fabspeed ga vervangen door de orginele en deze verkoop. Dan eens kijken naar een uitlaat waar jullie allen zowat tevreden over zijn etc. :-)
every day is a second chance....
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Ziet er indrukwekkend uit, dat fabspeed: http://www.fabspeed.com
Geen resultaten op een zoekopdracht ik het Uk en het duitse forum.
Het is dus wel iets speciaals.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
mark986
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 nov 2010 18:35
Locatie: Antwerpen/Borgerhout

Bericht door mark986 »

fabspeed gaat er dus waarschijnlijk vanonder, daarna naar tullet of janspeed ed. Keuze te over. Maar liever beginnen van standaard en weten waaraan en waaraf ipv gokken. Fabspeed kan mss top zijn maar begin liever bij orgineel en als ik dat gewoon ben dan verder. Ben al wel wat gewoon maar elke wagen is anders, dan mag je nog zoveel vermogen of ervaring hebben, elke wagen vind ik toch ander reageren en anders op de limiet .... dus altijd terug van nul en opbouwen...
every day is a second chance....
mark986
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 nov 2010 18:35
Locatie: Antwerpen/Borgerhout

Bericht door mark986 »

oh ja, condens in de koplampen en de achterlichten was me ook opgevallen. Erg? of snel te verhelpen?
every day is a second chance....
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Niet zo erg, maar ook niet zo makkelijk te verhelpen.
Voorin condenseren ze bijna allemaal, maar is dit ook vaak snel weg, doordat er adempijpjes inzitten in de achterkant.

Achteraan is het lastiger. Rondom kitten rond de rand tussen plastic en lens wil wel eens helpen.
Ik heb er echter ook 1 liggen, waar ik al een jaar mee aan het worstelen ben om die dicht te krijgen. Deze winter gaat de lens er compleet af, en opnieuw lijmen, en hopen dat het goed gaat.
Lastige is dat stilstaand water lichte kalkvlekken achterlaat onderin. De lens moet er compleet af, om dit te verwijderen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
mark986
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 nov 2010 18:35
Locatie: Antwerpen/Borgerhout

Bericht door mark986 »

dat dacht ik al, maar goed het zijn allemaal wel kleine dingen natuurlijk. Nu enkel de onderhoudshistoriek bij opel gaan laten nakijken. Ohbk is niet ingevuld maar zal eens de historiek bij opel zelf opvragen, kan ik ook meteen nakijken of alle acties daadwerkelijk zijn uitgevoerd.

Dan nog de veelvuldige km registratie bij de keuring effe nachecken. Als dat geen reden heeft van iets (waarom dat deze daar zoveel is geweest op zo een korte periodes) ga ik een bod doen denk ik.
every day is a second chance....
Blitz

Bericht door Blitz »

ivm met die km-stand: elke keer als je in een garage of bandencentrale o.i.d. komt met je auto, wordt je km-stand genoteerd en doorgegeven voor de car-pass. kom je dus nooit in een garage en doe je alles zelf, staat er maar 1 km-stand per jaar op: die van de technische keuring. kom je 5 keer per jaar in een garage, zouden er 6 km-standen op moeten staan: 5 van de garage en 1 van de technische keuring.
mark986
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 nov 2010 18:35
Locatie: Antwerpen/Borgerhout

Bericht door mark986 »

ok, dat wist ik totaal niet. Dus aan de hand van je carpass kan je eigenlijk nakijken hoeveel keer de wagen bij een erkend hersteller/garage/bandencentrale is binnengeweest? Vond het alleen effe schrikken dat die soms 3 registraties per jaar had op de carpass.
every day is a second chance....
mark986
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 nov 2010 18:35
Locatie: Antwerpen/Borgerhout

Bericht door mark986 »

@Blitz
Kan er in een officiële opel garage in een database de onderhoudshistoriek worden opgevraagd van een wagen?

Het is dat het onderhoudsboekje niet is ingevuld maar weet dat dat tegenwoordig minder en minder gebeurt vanwege dat alles toch in de computer zit.
every day is a second chance....
Blitz

Bericht door Blitz »

dat kan enkel bij de garage waar hij in onderhoud geweest is. ik werk in een opelgarage, maar ik kan niet opvragen wat de onderhoudshistorie van mijn Speedster is, omdat die altijd in een andere garage onderhouden geweest is. gelukkig is bij mij het boekje netjes ingevuld en heb ik van elk bezoek aan de garage een factuur.
mark986
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 nov 2010 18:35
Locatie: Antwerpen/Borgerhout

Bericht door mark986 »

voila, net mail gestuurd met een bod op de speedster. Ben benieuwd hoe de uitkomst gaat zijn.
Ik heb nog wel een leuke in duitsland zien staan. Iemand hier bedenkingen bij?

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=186766750
every day is a second chance....
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Bij de achterlichten zijn er wat stukken polyester weg, dus dat duid op het bekende osmoseprobleem.
Daarvoor moet je de auto van dichtbij gaan bekijken, of er buiten dit nog blaasjes op de auto zitten.
Reparatie ervan kan intens zijn, omdat elk plekje uitgepeuterd en gevuld moet worden, en opnieuw gespoten.

Wel zit er een geile frontsplitter van www.edel-car-parts.de op ter waarde van 400 euro en een setje 17" ATS DTC's (850 euro) met toyo's R888 (800 euro) als ik het profiel zo zie.

888's zijn semislicks, dus pas op in plassen, die kunnen ze niet zo goed verwerken.
Tevens slijten ze sneller dan gewone banden (zijn eigenlijk circuitbanden)

Ik zou je even inschrijven in het DE forum, en daar eens navragen of ze de auto kennen, en wat het verhaal achter die achterclam is.
http://forum.opel-speedster-club.de/index.php
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

misschien is deze wel wat voor je..
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... highlight=

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Plaats reactie