mijn voorstelling....

Stel jezelf en je auto voor.
mark986
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 nov 2010 18:35
Locatie: Antwerpen/Borgerhout

mijn voorstelling....

Bericht door mark986 »

Hallo iedereen,

Al een tijdje volg ik jullie forum en het lijkt me hier wel een héél leuke hoop bij elkaar.
Nu effe voorstellen! Ik ben Mark, woonachtig in Antwerpen/Borgerhout en ben 33jaar. Hoe kom ik nu bij de speedster. Wel, ik ben begonnen bij een opel corsa, dan kadet cabrio, hierop volgde de astra cabrio, dan een peugeot 306 cabrio....miskoop....en dan de 1ste roadster de mx5. Deze toch wel even gehad, volledig omgebouwd en verkocht voor een elise mk1. Deze wederom plaats gemaakt voor de porsche boxster (nog een 914 passeerde simultaan de revue), deze toch een 6jaar gehad en volledig turbo omgebouwd. Toch kon het mij niet dezelfde voldoening geven als een elise en uiteindelijk toch terug verkocht voor een elise mk1. MAAR, verbouwingen in mijn woning (casco loft) hadden andere gedachten en uiteindelijk een keuze moeten maken om de werkzaamheden op te doen schieten, dus bye bye elise. Ondertussen nog effe een 924 op het erf gehad.

De speedster had mij altijd al warm gemaakt en aangezien de elise mk1 toch iets te van het goede is om meer dagelijks te gebruiken kom ik bij een oude liefde....de speedster....
De lijn, de motor, de..... jullie snappen em wel hé. Dus morgen ga ik kijken naar ééntje, ben benieuwd. Hopelijk snel de knoop doorhakken als alles goed blijkt te zijn en dan ben ik weer héél happy!

tot hier mijn voorstelling!
groetjes
Mark
every day is a second chance....
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

welkom en succes morgen!!
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Welkom.

Je niet gek laten maken, gewoon rustig kijken tot je de perfecte Speedster voor jou vindt. Je hebt de hele winter :wink:

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
mark986
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 nov 2010 18:35
Locatie: Antwerpen/Borgerhout

Bericht door mark986 »

is zeer juist. Moet wel zeggen dat mijn hartje al wel sneller slaat met de gedachte van te gaan kijken. Speedster heeft 50k op de teller, en zou in zeer goede staat moeten zijn. Is ook van liefhebber dus ben benieuwd.
every day is a second chance....
Blitz

Bericht door Blitz »

al een aantal Opels gehad, dus dat is al een goed teken :) een speedster kan je wel op geen enkel gebied vergelijken met eender welke andere opel, buiten de motor en de ruitewisserhendel, maar dat is dan ook het belangrijkste he (de motor dan toch :lol: ) de speedster is 1 van de goedkoopste en motorisch 1 van de meest kwalitatieve sportauto's ter wereld. ik wissel normaal elk jaar van auto en mijn speedster heb ik bijna een jaar, maar tegen mijn gewoonte in zal deze toch nog enkele jaren blijven ;)
zoals als gezegd: niet te overhaast beslissen! maar de winterperiode is wel perfect om een roadster te kopen en over de prijs te onderhandelen ;)
mark986
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 nov 2010 18:35
Locatie: Antwerpen/Borgerhout

Bericht door mark986 »

das ook wel een beetje de bedoeling van nu te gaan zoeken. In de zomermaanden zit je toch met een iets hogere prijs en in de wintermaanden heb ik nog wat tijd om de auto wat te finetunen naar mijn zin.
every day is a second chance....
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

hallo Mark
Welkom en succes met je zoektocht. :)
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
mark986
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 nov 2010 18:35
Locatie: Antwerpen/Borgerhout

Bericht door mark986 »

thx, vanavond rond 19u ga ik kijken naar ééntje. De verkoper sprak wel over een barstje ter hoogte van de nrplaat vooraan, heeft daar al eens geraakt, komt van een betonnen blok op een parking. Dus zal hersteld moeten worden. Kostelijk?
every day is a second chance....
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Als het niet al te veel in het zicht zit, kun je het ook laten zitten, en een keer meenemen als je de hele voorkant laat sprayen door steenslag (kwestie van tijd)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
911Speedster
Actief lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)

Bericht door 911Speedster »

Hoi Mark,

Welkom hier, Veel succes met de bezichtiging deze avond.
Ford S-max 2.0 TDI Afbeelding Speedster 2.2 #0911

who follows the herd, is walking in the dirt
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

hopelijk snel een nieuwe speedster rijder
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

mark986 schreef:vanavond rond 19u ga ik kijken naar ééntje.
Hopelijk heeft die een grote garage met veel verlichting, zodat je alles goed kan inspecteren................... :roll:
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

Hey welkom,
Waarschijnlijk ben je de wagen op dit moment grondig aan het inspecteren :p, alvast veel succes met de zoektocht. Neem vooral je tijd hierbij.
mark986
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 nov 2010 18:35
Locatie: Antwerpen/Borgerhout

Bericht door mark986 »

net terug....
nu een paar vragen

- de eigenaar beweerde dat je de abs moet uitzetten omdat de speedster de neiging heeft om met de voorkant 'te springen' op slechte wegen. Dan zou je slecht of geen rem hebben op dat moment???? Dus dat lichtje brandde.

- lichtje van de lambda sonde brand vanwege een aftermarket exhaust, nl een fabspeed (vanaf de flens)

- hetgeen ik vrij raar vond was de carpass. km waren ok maar de intervallen op de carpass registratie was na 2jaar ongeveer 2000km dan na vier jaar dus nog ok maar dan geregeld na 3maand of 6maand????? Soms 3maal per jaar....dus zal es bij de belgische keuring ten rade moeten gaan? of hier iemand ervaring mee.

Auto had wel een deftige opknapbeurt nodig maar ok. Reed recht, zowel bij optrekken als bij remmen trok de wagen niet weg (zonder handen getest). In vierde versnelling vrij traag en dan vol gas, geen schokken, diepe grom van de uitlaat maar alles goed. Hier en daar steenslag maar ook weer best ok. Zou ook alle terugroep acties hebben genoten volgens de eigenaar.

owke, ik sta open voor commentaar...
every day is a second chance....
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

mark986 schreef:- de eigenaar beweerde dat je de abs moet uitzetten omdat de speedster de neiging heeft om met de voorkant 'te springen' op slechte wegen. Dan zou je slecht of geen rem hebben op dat moment???? Dus dat lichtje brandde.

Als hij het netjes gedaan heeft, is dat een abs schakelaar, en kan hij de abs weer aanzetten. (mag alleen niet tijdens lopen vd motor, dus kan me voorstellen dat hij het niet laten zien heeft)
http://vx220.ukct.net/abscutoff.htm


- lichtje van de lambda sonde brand vanwege een aftermarket exhaust, nl een fabspeed (vanaf de flens)
Zou theoretisch niet mogen, zelfs niet bij een 100 cells sportcat (er zijn er ook 200 cells, en de standaard is 400 cells)
Is die fabspeed een catvervanger pijp?
Er zijn leden die er last van gehad hebben, en van alles geprobeerd hebben, maar dat was nog een sportcat.
Er is een electronicaoplossing voor ( http://www.moto-concept.de/de/autos/ope ... m_id=16196 ), en een verlenging van de sonde. Een van de 2 kan helpen. Geen showstopper, maar je motormanagement lampje gaat erdoor branden, en die heb je nodig als indicatie voor als er echte problemen zijn. Zie zie je niet meer als hij continue brandt

Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie