mijn voorstelling....

Stel jezelf en je auto voor.
mark986
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 nov 2010 18:35
Locatie: Antwerpen/Borgerhout

Bericht door mark986 »

had het ook gezien, heb een sms gestuurd, ben benieuwd of deze nog te koop staat. Degene naar waar ik gaan kijken was had wel geen onderhoudsboek, das jammer, vandaag dat ik een iets lager bod heb gedaan. ben curieus of het aanvaard word.
every day is a second chance....
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Smiley schreef:Bij de achterlichten zijn er wat stukken polyester weg, dus dat duid op het bekende osmoseprobleem.
Daarvoor moet je de auto van dichtbij gaan bekijken, of er buiten dit nog blaasjes op de auto zitten.
Reparatie ervan kan intens zijn, omdat elk plekje uitgepeuterd en gevuld moet worden, en opnieuw gespoten.

Wel zit er een geile frontsplitter van www.edel-car-parts.de op ter waarde van 400 euro en een setje 17" ATS DTC's (850 euro) met toyo's R888 (800 euro) als ik het profiel zo zie.

888's zijn semislicks, dus pas op in plassen, die kunnen ze niet zo goed verwerken.
Tevens slijten ze sneller dan gewone banden (zijn eigenlijk circuitbanden)

Ik zou je even inschrijven in het DE forum, en daar eens navragen of ze de auto kennen, en wat het verhaal achter die achterclam is.
http://forum.opel-speedster-club.de/index.php
Wat ik mij afvraag en wat ik denk?
Het lijkt op een standaard onderstel, waarom dan semi slicks? In nl rijden er ook een paar met 250 pk met standaard velgen/banden/onderstel... Ik begrijp dat niet zo goed :roll:

De prijs van de auto is natuurlijk wel erg aantrekkelijk, tja Duitsland...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Dennizz schreef:Het lijkt op een standaard onderstel, waarom dan semi slicks? In nl rijden er ook een paar met 250 pk met standaard velgen/banden/onderstel... Ik begrijp dat niet zo goed :roll:
Zodra jij ooit eens klaar bent met wimedo, en een keer een circuitdagje pakt, zul je het wel merken :wink:

Maar is wel een goede; diffuser en semislicks kan er op wijzen dat het een circuitliefhebber was.
Nog een reden temeer om het DE forum te checken voor deze auto.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Smiley schreef:
Dennizz schreef:Het lijkt op een standaard onderstel, waarom dan semi slicks? In nl rijden er ook een paar met 250 pk met standaard velgen/banden/onderstel... Ik begrijp dat niet zo goed :roll:
Zodra jij ooit eens klaar bent met wimedo, en een keer een circuitdagje pakt, zul je het wel merken :wink:

Maar is wel een goede; diffuser en semislicks kan er op wijzen dat het een circuitliefhebber was.
Nog een reden temeer om het DE forum te checken voor deze auto.
Toch jammer dat je op het rechte eind voorbij iemand blaast en met het uiremmen/ingaan van de bocht word je vervolgens weer ingehaald...

Een van de zwaarwichtige redenen waarom ik niet het circuit op ga/ging met de auto was vanwege het voor mij totaal geen vertrouw gevende onderstel. Een bocht/chicane moet je vol nemen bij 40km/h maar ook bij 180 km/h. Boven de 80 km/h deed de auto eigenlijk al niet wat ik er van verwachtte.
Ik wil pas het circuit op als de auto een snellere rondetijd kan maken dan een gemiddelde tweewieler.

Daarbij ben ik geen rechtdoorrijder, hoe dan ook de Speedster blijft een traag hok (m.u.v. 400+ pk speedsters) vergeleken met de 2 wieler die in de garage staat. De kick moet dus van de bochten komen bij mij, dat lukt nu eindelijk bij Wimedo....
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
mark986
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 nov 2010 18:35
Locatie: Antwerpen/Borgerhout

Re: mijn voorstelling....

Bericht door mark986 »

Na effe weg te zijn ben ik terug :D
Ondertussen zijn er 2 Porsches en een Lotus mk1 geweest ..... Speedster is me echter àltijd blijven bekoren en zal er komen.!!
Garage geeft nu plaats aan een boxster S met een 300pk maar die speedster hè :lol:
Ondertussen wel wat bijgeleerd en ervaringen opgedaan.
Zoektocht volledig terug gestart!

Suggesties en hints ivm probjes van de speedster altijd welkom!
every day is a second chance....
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: mijn voorstelling....

Bericht door Smiley »

Als ik zo lees wat je allemaal versleten hebt, betwijfel ik of je de NA wel snel genoeg vindt.
Heb je er al in proefgereden?
Misschien is een turbo wel wat voor je.

Hier een stage II
http://www.kapaza.be/nl/opel/opel-speed ... 568954.htm
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie