Supercharger ombouw 2.2 DIY
Helaas geen achterwiel PK's, volgens mij waren dat er 250.Exmantaa schreef:grafieken willen we zien!!
(Dit waren niet toevallig achterwiel pk's????)
Volgens Stefan stond de dyno heel precies afgesteld en zijn dit de echte DIN PK's aan het vliegwiel.
Grafiek zit in mijn tas en heb helaas geen scanner thuis....
Sorry, niet opgelet. Heb 331nm koppel ipv 313
Het is inderdaad een bank met 1 rol, van slippen niets gemerkt. Hierbij de foto, goed idee!
Vanaf 6500 heeft hij een zachte begrenzing ingebouwd, vanaf 7200 is het stop... Handig, geen shiftlight nodig.
De 6500 toeren waarschijnlijk veroorzaakt door standaard klepveren en een vreemd nokkenas-advies van Hi-Tec. Daar zit in ieder geval voor mijn setup de winst.
B.v. deze set erin:
http://www.zzperformance.com/cobalt_ion ... &catid=230
Het is inderdaad een bank met 1 rol, van slippen niets gemerkt. Hierbij de foto, goed idee!
Vanaf 6500 heeft hij een zachte begrenzing ingebouwd, vanaf 7200 is het stop... Handig, geen shiftlight nodig.
De 6500 toeren waarschijnlijk veroorzaakt door standaard klepveren en een vreemd nokkenas-advies van Hi-Tec. Daar zit in ieder geval voor mijn setup de winst.
B.v. deze set erin:
http://www.zzperformance.com/cobalt_ion ... &catid=230
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Lekker vlak SC verloop, maar zet ook even de schaalverdeling erop.
Zal nu wel lekker lopen? Loopt nu ook een stuk beter onderin denk ik?
Met de standaard klepveren en nokkenas zit je bij 7200 zo'n beetje op de grens ja, maar de M62 SC maakt daarboven ook niet meer zoveel power.
Jij hebt alleen een Hitec inlaatnokkenas toch? Inderdaad een wat aparte set-up, omdat zo'n beetje elke Ecotec SC tuner de uitlaatkant aanpakt...
Maar er is ruimte voor verbetering...
(alhoewel je volgens mij toch echt flink meer pk's hebt dan mijne)[/list]
Zal nu wel lekker lopen? Loopt nu ook een stuk beter onderin denk ik?
Met de standaard klepveren en nokkenas zit je bij 7200 zo'n beetje op de grens ja, maar de M62 SC maakt daarboven ook niet meer zoveel power.
Jij hebt alleen een Hitec inlaatnokkenas toch? Inderdaad een wat aparte set-up, omdat zo'n beetje elke Ecotec SC tuner de uitlaatkant aanpakt...
Maar er is ruimte voor verbetering...
(alhoewel je volgens mij toch echt flink meer pk's hebt dan mijne)[/list]
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Vergeleken met deze dyno (2,9 poelie, wiseco's, blower cams) vlakt je top-end flink meer af. En je koppel is wat lager (331Nm = 244lb/ft):
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... s-the-bhp/
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... s-the-bhp/
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Ja doen, eerst even hiermee spelen en volgende winter de SC nokkenassen erin van comp cams en je krijgt vooral bovenin duidelijk meer. Loopt stationair wel wat onrustiger.Co'tje schreef:Dan klopt de hypothese van de nokkenassen wel.
Hij heeft dezelfde compressie, prerad, poelie etc.
Zal ik komende winter dan toch.....
Nou, dit lijken me toch heel mooie cijfersDe uitslag viel lager uit dan ik had verwacht.
270pk
311nm koppel
en.. volgens mij is de "soepelheid", die niet altijd even duidelijk blijkt uit dit vermogensgrafiek cijfers, die je ook zult hebben door het verwijderen van balansassen e.d. ook iets waar je in het dagelijks leven plezier van zult hebben.
Doordat je een hoop roterende massa niet mee hoeft te versnellen in en rond de motor, zal het als het goed is hetzelfde effect geven als meer vermogen.
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Heb inmiddels weer tijd gevonden om aan de speedy te sleutelen. CL5+ remt als een gek. Software van Speerke draait prima en geeft mooie informatie over de performance.
Half november komen nieuwe nokken, klepveren, nieuwe seals en versterkte kopbouten. Samen met de nieuwe dynamopoelie van speedster4fun en verbeterde externe thermostaat inbouwen deze winter.
Dan hoop ik eindelijk de 300pk's ruim voorbij te schieten...
Half november komen nieuwe nokken, klepveren, nieuwe seals en versterkte kopbouten. Samen met de nieuwe dynamopoelie van speedster4fun en verbeterde externe thermostaat inbouwen deze winter.
Dan hoop ik eindelijk de 300pk's ruim voorbij te schieten...
Re: Supercharger ombouw 2.2 DIY
Nieuwe nokken en klepveren zitten er in! Tegelijk overgestapt op een grotere SC poelie om hoger in toeren te kunnen draaien.
Draait probleem door tot 7800 toeren, heerlijk! Hij gaat als een trein. Verloren paarden zijn weer terecht.
Deze zomer eens kijken of ik op de rollerbank terecht kan.
En toch maar snel op zoek naar een Harrop )
Draait probleem door tot 7800 toeren, heerlijk! Hij gaat als een trein. Verloren paarden zijn weer terecht.
Deze zomer eens kijken of ik op de rollerbank terecht kan.
En toch maar snel op zoek naar een Harrop )
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Supercharger ombouw 2.2 DIY
Goed nieuws Co!
7800rpm moet wel lekker zijn denk ik
Maakt hij dan ook een lekker geluid? Welk uitlaatsysteem had jij er ookalweer onder zitten?
7800rpm moet wel lekker zijn denk ik
Maakt hij dan ook een lekker geluid? Welk uitlaatsysteem had jij er ookalweer onder zitten?
Re: Supercharger ombouw 2.2 DIY
3 inch Tullett
HERRIE dus, heerlijk.
HERRIE dus, heerlijk.
- speedokus
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
- Locatie: noord brabant
- Contacteer:
Re: Supercharger ombouw 2.2 DIY
Wow 7800 toeren lijkt me geweldig, niet zo voor je oren, maar toch.
Grt Speedokus.
Grt Speedokus.