Pagina 5 van 9

Geplaatst: 19 apr 2011 21:31
door Co'tje
stefan schreef:in geval van nood (inox spiraal in de watertube) weet het is een oplossing uit grootmoeders tyd maar wel effektief
grtz
Inderdaad heel effectief.
Heb een slang gevonden met een verwerkte spiraal. Klapt niet meer in!

Geplaatst: 19 apr 2011 21:36
door Co'tje
Exmantaa schreef:Zie dat je heaterkanaal daar is afgedopt, dus ik neem aan dat deze nu een andere routing hebben en dat je met de pomp op die plek ook je thermostaat hebt verplaatst??
Klopt, een andere routing voor de verwarming en een externe thermostaat. Ben nog niet helemaal tevreden. De thermostaat zit nu voor de pomp met de heater bypass, maar ga de thermostaat achter de motor zetten. Dan is het warme water er eerder. Wordt wel krap met de SC.

Wist dat dit de grootste uitdaging van de ombouw zou worden, morgen met de finale werkende versie verwacht ik :wink: Wat een klus....... Heb " afwashandjes" van het koelwater.

Geplaatst: 19 apr 2011 22:45
door Exmantaa
Thermostaat zou ik ook ergens bij de kop wateruitlaat zetten, maar zal daar inderdaad wat krapjes worden. :?
(PS, Rob's SC heeft ook gelopen vandaag en zo te zien werkt z'n nieuwe fuel tankje prima. En lichte vliegwiel/balansassen merk je ook wel. 8) )

Geplaatst: 20 apr 2011 15:29
door Co'tje
Exmantaa schreef:Thermostaat zou ik ook ergens bij de kop wateruitlaat zetten, maar zal daar inderdaad wat krapjes worden. :?
(PS, Rob's SC heeft ook gelopen vandaag en zo te zien werkt z'n nieuwe fuel tankje prima. En lichte vliegwiel/balansassen merk je ook wel. 8) )
Klinkt goed! Die van mij pakt ook lekker op met al dat lichte spul.

Koeling werkt perfect! Proefgedraaid en doet wat ik wil. Ook makkelijk ontluchten met een electrische waterpomp :lol:

Beetje vol geworden bij de charger, maar loopt allemaal prima vrij.
Afbeelding

Morgen heb ik nog een paar uurtjes voordat ik op vakantie ga. De boel afpersen en kijken of het nergens lekt. Dan een tijdje niet sleutelen helaas. :cry:

Geplaatst: 20 apr 2011 20:27
door Dennizz
Maar als de auto af is heb je wel weer iets speciaals :wink: Alleen de kleur al 8)

Geplaatst: 20 apr 2011 20:34
door Co'tje
Dennizz schreef:Maar als de auto af is heb je wel weer iets speciaals :wink: Alleen de kleur al 8)
Vooral de zilveren details zijn prachtig! ;)

Geplaatst: 03 mei 2011 21:09
door Co'tje
Vandaag de eerste 60 km gereden. Max 3000 toeren, dus geen idee hoe snel hij is. Belangrijkste dat de koppeling prima aanvoelt en de koeling goed werkt. Hij is alleen nog erg rauw bij lage toeren.

Zondag 500km rijden en kijken hoe het met het olieverbruik gaat. Daarna wat meer toeren. Dat worden spannende kilometers....

Geplaatst: 03 mei 2011 21:17
door the-duke
Mooi man!

De geleerden zullen het daar wel nooit over eens raken, maar ik zou hem rustig inrijden. Goed luisteren, kijken en nog even alles nalopen voor je hem flink gaat belasten.

Heel veel plezier en flink wat extra power toegewenst!

Gr,
The Duke

Geplaatst: 03 mei 2011 21:21
door Exmantaa
Zou 'm deze week nog even (niet al te langzaam) verder inrijden met flink wisselende belasting op je nieuwe zuigerveren. En misschien nog even een oliewissel voordat je daar straks vol de dynobank op gaat?
Maar mooi dat ie rijdt! :wink:

Geplaatst: 03 mei 2011 21:30
door Co'tje
Voor de dyno zeker nieuwe olie. En een andere brandstofpomp natuurlijk :-)
Wil niet dat hij te arm loopt. Hang hem ook nog even aan de testkast om de co te meten.

Ga zeker zeer wisselend belasten met inrijden. Vooral veel b-wegen. Alleen nog niet te hoog in toeren. Zondag meer nieuws

Geplaatst: 03 mei 2011 21:37
door Exmantaa
Ok, beter. (Dacht dat je dit weekend gelijk al 500km richting Klasen ging... :wink: )

Geplaatst: 04 mei 2011 5:37
door Maik
Klinkt goed Co. Je hebt lang moeten wachten op de eerste km's, nu maar hopen dat hij mooi en lekker gaat lopen.
Wat bedoel je precies met rauw lopen bijnlage toeren? Zou het te maken kunnen hebben met het ontbreken van de balansassen? Merk je daar sowieso wat van? Qua gasresponse bv? Had je nou ook een lichter vliegwiel trouwens? Dat doet een stuk meer qua gasresponse.

Geplaatst: 04 mei 2011 11:19
door Co'tje
Heb een lichter vliegwiel, aangepaste drukgroep, lichte krukaspoelie, geen balansassen en ook geen waterpomp.

Door al het lichte spul is de motor wat onrustig als hij stationair loopt. Pakt wel lekker snel op trouwens.

Geplaatst: 04 mei 2011 13:38
door Maik
Co'tje schreef:Heb een lichter vliegwiel, aangepaste drukgroep, lichte krukaspoelie, geen balansassen en ook geen waterpomp.

Door al het lichte spul is de motor wat onrustig als hij stationair loopt. Pakt wel lekker snel op trouwens.
Dat bedoel ik dus :) Goed te horen. Je zou dus kunnen zeggen dat de motor nu een stuk giftiger aan het gas hangt? Door je compressor wordt dit natuurlijk weer ietwat teniet gedaan, dus voor een 2.2NA zou het verschil nog groter moeten zijn...

Geplaatst: 04 mei 2011 20:53
door Maarten
Maik schreef: Dat bedoel ik dus :) Goed te horen. Je zou dus kunnen zeggen dat de motor nu een stuk giftiger aan het gas hangt? Door je compressor wordt dit natuurlijk weer ietwat teniet gedaan, dus voor een 2.2NA zou het verschil nog groter moeten zijn...
De compressor vergleken met standaard 2.2 pakt sneller op bij dezelfde pedaalverandering, tenminste bij iets grotere pedaalstanden, omdat er dan ineens veel meer lucht door gaat (by-pass gaat dicht) en dus veel meer koppel bij eenzelfde pedaal wordt geleverd.

Als je het bekijkt tov van koppelaanvraag heb je gelijk als ik bij allebei 100 Nm aanvraag, heb je meer verliezen door de compressor en zal hij dus langzamer optoeren. Maar je hebt dan ook veel minder pedaal hoeven intrappen....

Maarten