Waardoor werd Jan geprikkeld??

Stel jezelf en je auto voor.
Plaats reactie
Ernie
Nieuw lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2004 10:10
Locatie: Regio Utrecht

Waardoor werd Jan geprikkeld??

Bericht door Ernie »

Hallo speedsterfans!

Iedereen op dit forum kent hem inmiddels wel. Jan, beter bekend als "Jans". Allerlei snelle auto's in bezit gehad, maar uiteindelijk gevallen voor zo'n prachtige speedster.
Dat is mij nou ook overkomen. Enige twijfel gehad of het nou toch niet een S2000 moest worden, maar toch gekozen voor meer spartaans, puur sportwagen en natuurlijk de "looks". Een S2000 kan altijd nog als ik wat strammer ben..... Nog geen spatje spijt gehad van de keuze voor een speedster.
Vanwaar nou die intro over Jan? De auto waar de gekte voor Jan mee begon, heb ik van hem overgenomen. Een prachtige blauwe 2.2. Voor mij voorlopig voldoende (ik vind het werkelijk fantastisch om mee te rijden), maar voor Jan zaten er te weinig mogelijkheden in voor "evolutie". Dat vond hij wel bij een turbo; de verhalen kennen julie inmiddels.
Ik houd het bij de "gewone" 2.2; misschien wel een beetje kietelen hier en daar, beetje meer geluid ook.... Totdat ik misschien toch zo'n supercharger....... Maar nu nog even niet (soms kan je bijna niet wachten tot de garantieperiode afgelopen is!!).

Groeten,
Arno ("Ernie", want er was al een Arno)
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Waardoor werd Jan geprikkeld??

Bericht door Marcel »

Ernie schreef:Hallo speedsterfans!

Iedereen op dit forum kent hem inmiddels wel. Jan, beter bekend als "Jans". Allerlei snelle auto's in bezit gehad, maar uiteindelijk gevallen voor zo'n prachtige speedster.
Dat is mij nou ook overkomen. Enige twijfel gehad of het nou toch niet een S2000 moest worden, maar toch gekozen voor meer spartaans, puur sportwagen en natuurlijk de "looks". Een S2000 kan altijd nog als ik wat strammer ben..... Nog geen spatje spijt gehad van de keuze voor een speedster.
Vanwaar nou die intro over Jan? De auto waar de gekte voor Jan mee begon, heb ik van hem overgenomen. Een prachtige blauwe 2.2. Voor mij voorlopig voldoende (ik vind het werkelijk fantastisch om mee te rijden), maar voor Jan zaten er te weinig mogelijkheden in voor "evolutie". Dat vond hij wel bij een turbo; de verhalen kennen julie inmiddels.
Ik houd het bij de "gewone" 2.2; misschien wel een beetje kietelen hier en daar, beetje meer geluid ook.... Totdat ik misschien toch zo'n supercharger....... Maar nu nog even niet (soms kan je bijna niet wachten tot de garantieperiode afgelopen is!!).

Groeten,
Arno ("Ernie", want er was al een Arno)
Hoi welkom,

ik denk dat voor velen de 2.2 voldoende is, okee het idee dat de turbo nog sneller is is leuk, maar weinigen zullen het verschil ook gebruiken,

Veel plezier.

Marcel.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Daar komt bij dat je met een Turbo goede zelfbeheersing moet hebben. In mijn 2.2 ga ik al hard zat over ons wegennet. En ik kom toch zo min mogelijk op de snelweg.
Lotus Elise S2
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Hallo

Het gaat mij voornamelijk om de kick van de acceleratie van de speedster
en inhoever je hem kunt tunen, dat ie dan óók nog heel blijft.
Hárd rijden intereseert mij dan ook totaal niet.

jans
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

jans schreef:Hallo

Het gaat mij voornamelijk om de kick van de acceleratie van de speedster
en inhoever je hem kunt tunen, dat ie dan óók nog heel blijft.
Hárd rijden intereseert mij dan ook totaal niet.

jans
Moet ik je gelijk in geven..........hard rijden op de snelweg kan bijna iedere boerel*l (zelfs vrouwen :oops: :lol: )

Maar snel wegtrekken is een kick......daarom heb ik ook motor gereden.

Alhoewel lekker snel een bochtige provenciale weg nemen is ook wel een genot hahaha of een lange doordraaier........

Bij mij ging zaterdag een lampje branden trouwens toen ik een lange bocht met een hoge snelheid nam, één of ander vloeistofniveau zal zo nog even in het boekje kijken...........trouwens je hebt in deze auto iedere keer het idee, dat had nog veel harder gekunt........maar ik wacht even op mijn bredere voorbanden........lig je nog vaster als het droog is :shock:
Ernie
Nieuw lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2004 10:10
Locatie: Regio Utrecht

Bericht door Ernie »

Jan,

Helemaal mee eens. Accelaratie en bochtjes draaien zijn verreweg het leukst. Ik moet nu echter (soms!) een auto voor laten gaan; dat heb jij denk ik niet zo vaak meer....

Groeten!
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Hai Arno
Laat ze alleen bij de stoplichten voor gaan :lol:

jans
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

trouwens je hebt in deze auto iedere keer het idee, dat had nog veel harder gekunt........maar ik wacht even op mijn bredere voorbanden........lig je nog vaster als het droog is
Dat begrijp ik niet Marcel. Zolang je geen onderstuur hebt bij het ronden van de bocht kan het inderdaad nog harder. Je hebt dus schijnbaar de limiet nog niet bereikt, dus waarom wil je dan breder banden voor? Met bredere banden voor loop je het risco dat je harder gaat dan je kan rijden. Nu waarschuwen de voorbanden tenminste dat je een "Veilige" limiet hebt bereikt. Die banden zitten er echt niet onder om ons te pesten.
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Marcel schreef:Bij mij ging zaterdag een lampje branden trouwens toen ik een lange bocht met een hoge snelheid nam, één of ander vloeistofniveau zal zo nog even in het boekje kijken

Is je remvloeistof lampje. Dat heb ik ook,maar heb de stekker van het rempotje gehaald.Probleem over.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

piet schreef:
trouwens je hebt in deze auto iedere keer het idee, dat had nog veel harder gekunt........maar ik wacht even op mijn bredere voorbanden........lig je nog vaster als het droog is
Dat begrijp ik niet Marcel. Zolang je geen onderstuur hebt bij het ronden van de bocht kan het inderdaad nog harder. Je hebt dus schijnbaar de limiet nog niet bereikt, dus waarom wil je dan breder banden voor? Met bredere banden voor loop je het risco dat je harder gaat dan je kan rijden. Nu waarschuwen de voorbanden tenminste dat je een "Veilige" limiet hebt bereikt. Die banden zitten er echt niet onder om ons te pesten.
De banden wil ik voornamelijk voor de looks ;)

En de smalle banden voor hebben ze volgens mij gedaan, omdat iedereen tegenwoordig gewend is dat de auto voor gaat schuiven !
En nu creeeren ze hetzelfde gedrag als een normale auto :roll:
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Bij mij was het het lampje van de koelvloeistof, effe bijvullen dan is het weg... Vooral bij bochten naar links?!

gr steven
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

stevenflappy schreef:Bij mij was het het lampje van de koelvloeistof, effe bijvullen dan is het weg... Vooral bij bochten naar links?!

gr steven
Klopt volgens mij is het de koelvloeistof, en wqas idd naar links, zal het niveau eens bekijken...........thx :!:
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

stevenflappy schreef:Bij mij was het het lampje van de koelvloeistof, effe bijvullen dan is het weg... Vooral bij bochten naar links?!

gr steven
Volgens mijn zit er geen niveau zender op de koelvloeistoftankje, dus dat kan het niet zijn dan. Bij mij is het remvloeistofpotje en die moet je niet bijvullen, want als je remmen wordt vervangen dan kom de inhoud van het potje eruit en val in de bak waar de accu zit. Remvloeistof is teveens zeer slecht voor de lak, dus kijk uit.
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Volgens het boekje staat dat lampje voor je koelvloeistof.......... :( .. Maar ik weet het ook niet zeker. De man van de garage zei dat ie inderdaad laag was...
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Lekker dan ...... weet ik het nog niet haha

Zal vandeweek wel eens kijken, kom nu net uit mijn werk en moet over 5 uurtjes weer die kant op, dus ff tukkie doen nu :wink:
Plaats reactie