Pagina 1 van 1
Waardoor werd Jan geprikkeld??
Geplaatst: 22 mei 2005 20:54
door Ernie
Hallo speedsterfans!
Iedereen op dit forum kent hem inmiddels wel. Jan, beter bekend als "Jans". Allerlei snelle auto's in bezit gehad, maar uiteindelijk gevallen voor zo'n prachtige speedster.
Dat is mij nou ook overkomen. Enige twijfel gehad of het nou toch niet een S2000 moest worden, maar toch gekozen voor meer spartaans, puur sportwagen en natuurlijk de "looks". Een S2000 kan altijd nog als ik wat strammer ben..... Nog geen spatje spijt gehad van de keuze voor een speedster.
Vanwaar nou die intro over Jan? De auto waar de gekte voor Jan mee begon, heb ik van hem overgenomen. Een prachtige blauwe 2.2. Voor mij voorlopig voldoende (ik vind het werkelijk fantastisch om mee te rijden), maar voor Jan zaten er te weinig mogelijkheden in voor "evolutie". Dat vond hij wel bij een turbo; de verhalen kennen julie inmiddels.
Ik houd het bij de "gewone" 2.2; misschien wel een beetje kietelen hier en daar, beetje meer geluid ook.... Totdat ik misschien toch zo'n supercharger....... Maar nu nog even niet (soms kan je bijna niet wachten tot de garantieperiode afgelopen is!!).
Groeten,
Arno ("Ernie", want er was al een Arno)
Re: Waardoor werd Jan geprikkeld??
Geplaatst: 23 mei 2005 6:43
door Marcel
Ernie schreef:Hallo speedsterfans!
Iedereen op dit forum kent hem inmiddels wel. Jan, beter bekend als "Jans". Allerlei snelle auto's in bezit gehad, maar uiteindelijk gevallen voor zo'n prachtige speedster.
Dat is mij nou ook overkomen. Enige twijfel gehad of het nou toch niet een S2000 moest worden, maar toch gekozen voor meer spartaans, puur sportwagen en natuurlijk de "looks". Een S2000 kan altijd nog als ik wat strammer ben..... Nog geen spatje spijt gehad van de keuze voor een speedster.
Vanwaar nou die intro over Jan? De auto waar de gekte voor Jan mee begon, heb ik van hem overgenomen. Een prachtige blauwe 2.2. Voor mij voorlopig voldoende (ik vind het werkelijk fantastisch om mee te rijden), maar voor Jan zaten er te weinig mogelijkheden in voor "evolutie". Dat vond hij wel bij een turbo; de verhalen kennen julie inmiddels.
Ik houd het bij de "gewone" 2.2; misschien wel een beetje kietelen hier en daar, beetje meer geluid ook.... Totdat ik misschien toch zo'n supercharger....... Maar nu nog even niet (soms kan je bijna niet wachten tot de garantieperiode afgelopen is!!).
Groeten,
Arno ("Ernie", want er was al een Arno)
Hoi welkom,
ik denk dat voor velen de 2.2 voldoende is, okee het idee dat de turbo nog sneller is is leuk, maar weinigen zullen het verschil ook gebruiken,
Veel plezier.
Marcel.
Geplaatst: 23 mei 2005 8:21
door Hendrik-Jan
Daar komt bij dat je met een Turbo goede zelfbeheersing moet hebben. In mijn 2.2 ga ik al hard zat over ons wegennet. En ik kom toch zo min mogelijk op de snelweg.
Geplaatst: 23 mei 2005 8:47
door jans
Hallo
Het gaat mij voornamelijk om de kick van de acceleratie van de speedster
en inhoever je hem kunt tunen, dat ie dan óók nog heel blijft.
Hárd rijden intereseert mij dan ook totaal niet.
jans
Geplaatst: 23 mei 2005 9:22
door Marcel
jans schreef:Hallo
Het gaat mij voornamelijk om de kick van de acceleratie van de speedster
en inhoever je hem kunt tunen, dat ie dan óók nog heel blijft.
Hárd rijden intereseert mij dan ook totaal niet.
jans
Moet ik je gelijk in geven..........hard rijden op de snelweg kan bijna iedere boerel*l (zelfs vrouwen

)
Maar snel wegtrekken is een kick......daarom heb ik ook motor gereden.
Alhoewel lekker snel een bochtige provenciale weg nemen is ook wel een genot hahaha of een lange doordraaier........
Bij mij ging zaterdag een lampje branden trouwens toen ik een lange bocht met een hoge snelheid nam, één of ander vloeistofniveau zal zo nog even in het boekje kijken...........trouwens je hebt in deze auto iedere keer het idee, dat had nog veel harder gekunt........maar ik wacht even op mijn bredere voorbanden........lig je nog vaster als het droog is

Geplaatst: 23 mei 2005 9:24
door Ernie
Jan,
Helemaal mee eens. Accelaratie en bochtjes draaien zijn verreweg het leukst. Ik moet nu echter (soms!) een auto voor laten gaan; dat heb jij denk ik niet zo vaak meer....
Groeten!
Geplaatst: 23 mei 2005 9:26
door jans
Hai Arno
Laat ze alleen bij de stoplichten voor gaan
jans
Geplaatst: 23 mei 2005 18:43
door Piet
trouwens je hebt in deze auto iedere keer het idee, dat had nog veel harder gekunt........maar ik wacht even op mijn bredere voorbanden........lig je nog vaster als het droog is
Dat begrijp ik niet Marcel. Zolang je geen onderstuur hebt bij het ronden van de bocht kan het inderdaad nog harder. Je hebt dus schijnbaar de limiet nog niet bereikt, dus waarom wil je dan breder banden voor? Met bredere banden voor loop je het risco dat je harder gaat dan je kan rijden. Nu waarschuwen de voorbanden tenminste dat je een "Veilige" limiet hebt bereikt. Die banden zitten er echt niet onder om ons te pesten.
Geplaatst: 23 mei 2005 19:20
door speedster
Marcel schreef:Bij mij ging zaterdag een lampje branden trouwens toen ik een lange bocht met een hoge snelheid nam, één of ander vloeistofniveau zal zo nog even in het boekje kijken
Is je remvloeistof lampje. Dat heb ik ook,maar heb de stekker van het rempotje gehaald.Probleem over.
Geplaatst: 23 mei 2005 20:04
door Marcel
piet schreef:trouwens je hebt in deze auto iedere keer het idee, dat had nog veel harder gekunt........maar ik wacht even op mijn bredere voorbanden........lig je nog vaster als het droog is
Dat begrijp ik niet Marcel. Zolang je geen onderstuur hebt bij het ronden van de bocht kan het inderdaad nog harder. Je hebt dus schijnbaar de limiet nog niet bereikt, dus waarom wil je dan breder banden voor? Met bredere banden voor loop je het risco dat je harder gaat dan je kan rijden. Nu waarschuwen de voorbanden tenminste dat je een "Veilige" limiet hebt bereikt. Die banden zitten er echt niet onder om ons te pesten.
De banden wil ik voornamelijk voor de looks
En de smalle banden voor hebben ze volgens mij gedaan, omdat iedereen tegenwoordig gewend is dat de auto voor gaat schuiven !
En nu creeeren ze hetzelfde gedrag als een normale auto

Geplaatst: 23 mei 2005 21:32
door stevenflappy
Bij mij was het het lampje van de koelvloeistof, effe bijvullen dan is het weg... Vooral bij bochten naar links?!
gr steven
Geplaatst: 24 mei 2005 9:25
door Marcel
stevenflappy schreef:Bij mij was het het lampje van de koelvloeistof, effe bijvullen dan is het weg... Vooral bij bochten naar links?!
gr steven
Klopt volgens mij is het de koelvloeistof, en wqas idd naar links, zal het niveau eens bekijken...........thx

Geplaatst: 24 mei 2005 15:24
door speedster
stevenflappy schreef:Bij mij was het het lampje van de koelvloeistof, effe bijvullen dan is het weg... Vooral bij bochten naar links?!
gr steven
Volgens mijn zit er geen niveau zender op de koelvloeistoftankje, dus dat kan het niet zijn dan. Bij mij is het remvloeistofpotje en die moet je niet bijvullen, want als je remmen wordt vervangen dan kom de inhoud van het potje eruit en val in de bak waar de accu zit. Remvloeistof is teveens zeer slecht voor de lak, dus kijk uit.
Geplaatst: 24 mei 2005 15:41
door stevenflappy
Volgens het boekje staat dat lampje voor je koelvloeistof..........

.. Maar ik weet het ook niet zeker. De man van de garage zei dat ie inderdaad laag was...
Geplaatst: 24 mei 2005 15:54
door Marcel
Lekker dan ...... weet ik het nog niet haha
Zal vandeweek wel eens kijken, kom nu net uit mijn werk en moet over 5 uurtjes weer die kant op, dus ff tukkie doen nu
