ombouw rhd > lhd
ombouw rhd > lhd
Vandaag de kachel gemonteerd, pendaalen er weer in gemaakt, ABS naar de linkerkant gebracht, remleidingen aangepast,kabelboom aan de voorkant weer gemonteerd, luchtverdeelklep gemonteerd.
Helaas was ik het fototoestel vergeten, dus geen foto's.
Ik zal deze week nog een paar foto's schieten.
Helaas was ik het fototoestel vergeten, dus geen foto's.
Ik zal deze week nog een paar foto's schieten.
“Nur fliegen ist schöner”
zo ver ben ik nu
Zo ver ben ik nu
- Bijlagen
-
- speedster16.jpg (191.26 KiB) 3338 keer bekeken
“Nur fliegen ist schöner”
ombouw rhd > lhd
Probleempje met de wissermotor
De lhd motor is dus toch anders.
Ik heb een klein stukje uit het wissermechaniek geslepen.
Nu past de wissermotor, hij staat wel een beetje scheef maar dat is geen probleem.
De lhd motor is dus toch anders.
Ik heb een klein stukje uit het wissermechaniek geslepen.
Nu past de wissermotor, hij staat wel een beetje scheef maar dat is geen probleem.
- Bijlagen
-
- speedster15.jpg (155.59 KiB) 3338 keer bekeken
-
- speedster14.jpg (140.03 KiB) 3331 keer bekeken
“Nur fliegen ist schöner”
Deze keer de stoelen omgewisseld.
Hiervoor moet je ook het stoelframe van de vaste stoel veranderen omdat de hoek op de bodemplaat anders is.
Ook moet je de oren van het frame met de vaste stoel afslijpen en omwisselen met de verschuifbare stoel.
De middenconsole heb ik ook verplaatst.
Dit was één dag werk.
Toen ik de auto wilde starten om hem buiten te zetten ,hoorde ik alleen wat geratel van het brandstofrelais en verder niets.
De accu stond de hele dag onder lading dus dat was het niet.
Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat de accu geen/slect massa maakte met het chassis.
Wat was er aan de hand?
De massa kabel zat niet goed vast op het chassis geschroefd.
Stom som stom ,dit hield in dat de accu en het kachelhuis er weer uit moesten.
Nu werkt alles weer, en kunnen we weer verder.
Hiervoor moet je ook het stoelframe van de vaste stoel veranderen omdat de hoek op de bodemplaat anders is.
Ook moet je de oren van het frame met de vaste stoel afslijpen en omwisselen met de verschuifbare stoel.
De middenconsole heb ik ook verplaatst.
Dit was één dag werk.
Toen ik de auto wilde starten om hem buiten te zetten ,hoorde ik alleen wat geratel van het brandstofrelais en verder niets.
De accu stond de hele dag onder lading dus dat was het niet.
Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat de accu geen/slect massa maakte met het chassis.
Wat was er aan de hand?
De massa kabel zat niet goed vast op het chassis geschroefd.
Stom som stom ,dit hield in dat de accu en het kachelhuis er weer uit moesten.
Nu werkt alles weer, en kunnen we weer verder.
“Nur fliegen ist schöner”
Vrijdag 28 januari bij de RDW geweest voor inport van de speedster.
Er wordt gecontrolleerd of het chassisnummer klopt, en of de koplampen de goede kant op schijnen en of de mistlamp aan de goede kant zit.
Kosten 129 Euro.
Daarna kun je aangiften doen bij de belastingdienst. (deze zitten ook bij de RDW)
Maandag een mail van de belastingdienst gehad met de aanslag van de BPM (740 Euro).
Nu is het wachten op het kenteken.
Bij het rijden naar de RDW merkte ik dat de remmen nog wat diep zaten ,ik heb nog een keer otlucht met de voor rmklauwen los en omgedraaid, nu zijn de remmen lekker hard.
De sporing gecontrolleerd
Er wordt gecontrolleerd of het chassisnummer klopt, en of de koplampen de goede kant op schijnen en of de mistlamp aan de goede kant zit.
Kosten 129 Euro.
Daarna kun je aangiften doen bij de belastingdienst. (deze zitten ook bij de RDW)
Maandag een mail van de belastingdienst gehad met de aanslag van de BPM (740 Euro).
Nu is het wachten op het kenteken.
Bij het rijden naar de RDW merkte ik dat de remmen nog wat diep zaten ,ik heb nog een keer otlucht met de voor rmklauwen los en omgedraaid, nu zijn de remmen lekker hard.
De sporing gecontrolleerd
- Bijlagen
-
- IMG_0061.jpg (101.19 KiB) 3018 keer bekeken
“Nur fliegen ist schöner”
Dashboard paneeltjes
Aangezien ik nog geen nieuwe paneeltjes heb kunnen vinden ben ik zelf maar met de bovenfrees aan de gang gegaan.
Ik vindt ze redelijk gelukt, moet nog wel wat aan geplamuurd worden.
Ik vindt ze redelijk gelukt, moet nog wel wat aan geplamuurd worden.
- Bijlagen
-
- IMG_0064.JPG (137.88 KiB) 2940 keer bekeken
“Nur fliegen ist schöner”
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Aangezien je bent begonnen met een RHD heb ik een vraagje:
Past de verstelbare stoelrail van de bestuurderstoel van een RHD één op één onder de bijrijdersstoel van een LHD? Of kom je dan in de knel met de middenconsole?
En petje af voor je zaag en freeswerk! Voor het lightweightconcept zou balsahout ook een leuke optie zijn, mits natuurlijk afgewerkt in een transparante hoogglanslak
SteV6
Past de verstelbare stoelrail van de bestuurderstoel van een RHD één op één onder de bijrijdersstoel van een LHD? Of kom je dan in de knel met de middenconsole?
En petje af voor je zaag en freeswerk! Voor het lightweightconcept zou balsahout ook een leuke optie zijn, mits natuurlijk afgewerkt in een transparante hoogglanslak
SteV6
S4 Avant
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
De gordel-montagepunten zitten in dat geval verkeerd-om. Je zal in ieder geval minimaal de brackets moeten 'spiegelen'.SteV6 schreef: Past de verstelbare stoelrail van de bestuurderstoel van een RHD één op één onder de bijrijdersstoel van een LHD? Of kom je dan in de knel met de middenconsole?
Vergeet bij dit soort zaag- en laswerk niet dat deze punten de gordels fixeren aan het stoelframe en dus extreem veiligheids-kritiek zijn.
Je wilt niet dat een slechte las los komt bij een aanrijding
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Hoe kom je daarbij Arno? Een Engelsman doet na het instappen toch ook zijn gordel vanaf rechts naar links aan? Net als onze bijrijd(st)er ...Arno schreef:De gordel-montagepunten zitten in dat geval verkeerd-om. Je zal in ieder geval minimaal de brackets moeten 'spiegelen'.
Bye, Arno.
Mijn vraag is niet of je de Engelse rail kan overzetten naar "onze" bestuurderskant, maar of je die rechterrail bij ons rechts onder de bijrijdersstoel kan monteren.
SteV6
S4 Avant
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Begreep ik verkeerd...SteV6 schreef: Mijn vraag is niet of je de Engelse rail kan overzetten naar "onze" bestuurderskant, maar of je die rechterrail bij ons rechts onder de bijrijdersstoel kan monteren.
Antwoord is echter nee
Het frame past onder de stoel, maar je krijgt 'm niet in de ruimte (zoals jaydee al aangeeft) van de passagier omdat deze kleiner is als die van de bestuurder.
De verstelbare rails gebruiken de 'buitenste' gaten in de vloer van de auto en deze zijn bij de passagier gedeeltelijk door de middenconsole afgedekt.
De passagier-stoel staat feitelijk verder naar 'buiten'.
Dat is ook het tweede probleem als je hier een verstelbare rail onder zet: hij kan maar 1 a 2 cm heen en weer, want dan loopt de stoelrand of de rail tegen de chassisbalk aan de buitenkant vast.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..