Rammeltjes
Rammeltjes
Zoals jullie (misschien) weten rij ik nu een paar maanden in mijn zilver kleurige Speedster. Ga mij steeds meer ergeren aan de rammeltjes van de carroserie. Hebben jullie dat ook allemaal? Is het iemand gelukt deze rammels weg te werken. Fantastische auto verder qua rijden en looks.
Betrap me erop de radio loeihard te zetten op slechte wegen om ergernis te voorkomen die het rijplezier dan weer beinvloeden. Mijn vermoeden tot nu toe is de bevestigingspunten polyester/aluminium.
Ivan
Betrap me erop de radio loeihard te zetten op slechte wegen om ergernis te voorkomen die het rijplezier dan weer beinvloeden. Mijn vermoeden tot nu toe is de bevestigingspunten polyester/aluminium.
Ivan
Don't drink & drive, enjoy the drive then the drink!!
isolatie?
Beste Ivan,
Door z'n gebrek aan enig isolatiemateriaal is de Speedy een luidruchtige auto Heeft ook wel z'n charme denk ik dan (en dat van die radio harder, dat herken ik maar soms zet ik 'm helemaal niet aan om maar van de geluiden te kunnen genieten )
Wat me wel opvalt is dat 'in de loop der jaren' de carrosserie geluiden minder zijn geworden, misschien is het materiaal 'strak getrokken'
Door z'n gebrek aan enig isolatiemateriaal is de Speedy een luidruchtige auto Heeft ook wel z'n charme denk ik dan (en dat van die radio harder, dat herken ik maar soms zet ik 'm helemaal niet aan om maar van de geluiden te kunnen genieten )
Wat me wel opvalt is dat 'in de loop der jaren' de carrosserie geluiden minder zijn geworden, misschien is het materiaal 'strak getrokken'
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Ja,
ik moet zeggen dat ik normaal gesproken een vreselijke zeikerd ben met mijn auto's en ieder kraakje of rammeltje erger ik me dood aan.
De speedster.......ja ik denk dat het toch één van de charmes is, het echte autorijden gevoel heb ik, het is ook een van de weinige auto's waar ik na twee maanden nog steeds graag in rijd, en het gevoel heb in iets speciaals te rijden
ik moet zeggen dat ik normaal gesproken een vreselijke zeikerd ben met mijn auto's en ieder kraakje of rammeltje erger ik me dood aan.
De speedster.......ja ik denk dat het toch één van de charmes is, het echte autorijden gevoel heb ik, het is ook een van de weinige auto's waar ik na twee maanden nog steeds graag in rijd, en het gevoel heb in iets speciaals te rijden
ik had voorig jaar een 2002 met 30.000km die ramelde meer dan mijn huidige ook een 2002 met 7000km.
voordat ik deze gekocht heb heb ik test gereden in een andere gele die op autotrader stond met de voorschade. nou die moet je niet kopen hoor haha.. die rammeld pas echt jemig wat een herrie of ter wel afgetrapte bak!
Ik heb dus een mooie speedster met maar 7000km op de teller MAAR ik heb last van lucht bubeltjes onder de lak op achter spartbord. de auto is net bij opel dealer geweest voor 1ste beurd en abs unit (terug roep actie). en ik kreeg de auto terug met 2 zwarte plekken op achter spartbord. heeft de monteer de luchtbelletje er af geschuurd met zijn kleding oid... dus het lijkt of mijn speedster aan het roesten is zwaar klote.
De garantie is er af, volgensmij maar 2 jaar op de lak. zijn er meer mensen met dit probleem? kunnen we gezamelijk een klacht indienen.
O ja en ik adviseer opel dealer smit en co raalte en zwolle niet aan voor speedster onderhoud! Je krijgt de auto beschadigd terug met zelfs barsten in kunstof dorpel en ze sjeezen er 6km in!!!!!!!!
I them!
lastig als je zo'n leuke maar schade gevoelige auto hebt
gr. joost
voordat ik deze gekocht heb heb ik test gereden in een andere gele die op autotrader stond met de voorschade. nou die moet je niet kopen hoor haha.. die rammeld pas echt jemig wat een herrie of ter wel afgetrapte bak!
Ik heb dus een mooie speedster met maar 7000km op de teller MAAR ik heb last van lucht bubeltjes onder de lak op achter spartbord. de auto is net bij opel dealer geweest voor 1ste beurd en abs unit (terug roep actie). en ik kreeg de auto terug met 2 zwarte plekken op achter spartbord. heeft de monteer de luchtbelletje er af geschuurd met zijn kleding oid... dus het lijkt of mijn speedster aan het roesten is zwaar klote.
De garantie is er af, volgensmij maar 2 jaar op de lak. zijn er meer mensen met dit probleem? kunnen we gezamelijk een klacht indienen.
O ja en ik adviseer opel dealer smit en co raalte en zwolle niet aan voor speedster onderhoud! Je krijgt de auto beschadigd terug met zelfs barsten in kunstof dorpel en ze sjeezen er 6km in!!!!!!!!
I them!
lastig als je zo'n leuke maar schade gevoelige auto hebt
gr. joost
bubbeltjes
Beste Joost,
'Bubbeltjes' onder de lak is een, ook bij LOTUS, bekend probleem (heeft te maken met de Franse productie van de carrosserie niet voor niets kent LOTUS maar 1 jaar, ook lak, garantie; zie ook napraten over LOTUS http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=382 ), mijn 'T' heeft het ook (NB: de 2.2 daarvoor, ook Europa Blue, niet)
In 2 jaar is de 'T' inmiddels 6x 'onder garantie' gespoten (verschillende plekken, dat wel) en er is zelfs expertise van GM aan te pas gekomen.
Mijn dealer(!) verwacht nu dat deze plaatschade (let op: niet 'lakschade') valt onder de standaard carrosseriegarantie van OPEL: voor de standaard OPEL is dit 'tegen doorroesten' (zie www.opel.nl onder 'Opel Service / garantie'). M.a.w.: dan kan ik nog even vooruit met mijn 'bubbeltjes', want dat ze terugkomen dat verwacht ik wel & zo blijft ie nieuw .
Maar gezien jouw ervaring: je bent dus ook afhankelijk van je dealer.... (wat in mijn geval waarschijnlijk helpt is dat deze T de 2e Speedy is die ik nieuw bij hen kocht & ik doe graag een goed woordje voor ze: www.opeldealer.nl )
'Bubbeltjes' onder de lak is een, ook bij LOTUS, bekend probleem (heeft te maken met de Franse productie van de carrosserie niet voor niets kent LOTUS maar 1 jaar, ook lak, garantie; zie ook napraten over LOTUS http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=382 ), mijn 'T' heeft het ook (NB: de 2.2 daarvoor, ook Europa Blue, niet)
In 2 jaar is de 'T' inmiddels 6x 'onder garantie' gespoten (verschillende plekken, dat wel) en er is zelfs expertise van GM aan te pas gekomen.
Mijn dealer(!) verwacht nu dat deze plaatschade (let op: niet 'lakschade') valt onder de standaard carrosseriegarantie van OPEL: voor de standaard OPEL is dit 'tegen doorroesten' (zie www.opel.nl onder 'Opel Service / garantie'). M.a.w.: dan kan ik nog even vooruit met mijn 'bubbeltjes', want dat ze terugkomen dat verwacht ik wel & zo blijft ie nieuw .
Maar gezien jouw ervaring: je bent dus ook afhankelijk van je dealer.... (wat in mijn geval waarschijnlijk helpt is dat deze T de 2e Speedy is die ik nieuw bij hen kocht & ik doe graag een goed woordje voor ze: www.opeldealer.nl )
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik had enorm last van rammeltjes, bij mij twee oorzaken:
1. De stuurkogel
2. De achterste plaat zat niet goed vastgeklikt, die onder de uitlaat zit
Sinds die twee verholpen zijn heb ik heel weinig rammeltjes.. Denk dat je er nooit helemaal vanaf komt, de hele auto kent geen geluidsdemping!! En zo hoort het eigenlijk ook vind ik, loos gewicht dat dempingspul...
1. De stuurkogel
2. De achterste plaat zat niet goed vastgeklikt, die onder de uitlaat zit
Sinds die twee verholpen zijn heb ik heel weinig rammeltjes.. Denk dat je er nooit helemaal vanaf komt, de hele auto kent geen geluidsdemping!! En zo hoort het eigenlijk ook vind ik, loos gewicht dat dempingspul...
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Geef eens wat voorbeelden?! Ik weet wel dat de extra kilo's ten opzichte van een Elise ergens vandaan moeten komen, maar zoveel dempingsmateriaal kan ik niet vinden hoor. Die zwarte plaat achter de stoelen dempt niet echt. Twee voetenmatjes doen ook niet zo gek veel, en in de motorruimte zitten voornamelijk hittewerende materialen.markv schreef:Vergis je niet, vergeleken met de Elise zit de Speedster VOL met geluidsdemping.
Mark
Blijft over de bekleding van de bagageruimte
SteV6
S4 Avant
Ok, wat voorbeelden waar ik van weet:
- binnenbekleding van de deuren, bij de elise dunne paneeltjes, bij de speedster compleet gevulde schuimblokken
- geluid dempend materiaal in het schot tussen de motorruimte en passagiersruimte
- het gebruikte fiberglas over de hele auto is dikker dan bij de Elise
- schuimblokken in de chassis balken
En zo zijn er ongetwijfeld nog meer plaatsen.
Ze hebben dit trouwens ook gebruik voor de elise die nu in de VS verkocht wordt. Publiek daar is natuurlijk ook wat anders dan in Europa...
Maargoed, overdreven? Ik weet het niet, vind het een redelijk verschil met de Elise. Overigens had ik het er niet over dat het veel gewicht was...
Mark
- binnenbekleding van de deuren, bij de elise dunne paneeltjes, bij de speedster compleet gevulde schuimblokken
- geluid dempend materiaal in het schot tussen de motorruimte en passagiersruimte
- het gebruikte fiberglas over de hele auto is dikker dan bij de Elise
- schuimblokken in de chassis balken
En zo zijn er ongetwijfeld nog meer plaatsen.
Ze hebben dit trouwens ook gebruik voor de elise die nu in de VS verkocht wordt. Publiek daar is natuurlijk ook wat anders dan in Europa...
Maargoed, overdreven? Ik weet het niet, vind het een redelijk verschil met de Elise. Overigens had ik het er niet over dat het veel gewicht was...
Mark
C30-94@0.55bar
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Nee, ik bedoelde ook niet dat jij dat gezegd had, ik zat er zelf een beetje over te filosoferen...
Hoeveel gewichtsverschil zal er in de polyester body's zitten denk je?
De Elise S2 met 122pk zou 710kg moeten wegen, 120 minder dan de 2.2.
De motor is wat lichter natuurlijk,
zeg 40kg
isolatie 10kg?
airbagsysteem 5kg?
ABS 10kg?
wielen (velgen) 10kg?
Zou voor de body een kg'tje of 40-50 overblijven...
Ik merkte het laatst goed, toen ik bij Lotus in A'dam was, als je voorzichtig klopt op de body van een Elise, dan voelt dat best wel een stuk dunner aan dan mijn speedy body...
M.
Hoeveel gewichtsverschil zal er in de polyester body's zitten denk je?
De Elise S2 met 122pk zou 710kg moeten wegen, 120 minder dan de 2.2.
De motor is wat lichter natuurlijk,
zeg 40kg
isolatie 10kg?
airbagsysteem 5kg?
ABS 10kg?
wielen (velgen) 10kg?
Zou voor de body een kg'tje of 40-50 overblijven...
Ik merkte het laatst goed, toen ik bij Lotus in A'dam was, als je voorzichtig klopt op de body van een Elise, dan voelt dat best wel een stuk dunner aan dan mijn speedy body...
M.
Die 148kg stond ergens op het vx forum. Kan wel kloppen hoor. De Honda 2.0 Vtec's die ze in de ook in de Elise's inbouwen zitten rond de 120Kg.
Nadeel van de 2.2 in de speedster is dat het natuurlijk een bigblock motor is. Het is een blok wat ontworpen is op grote inhoud en niet eentje wat een small block is waarvan we dan de grootste motor hebben. En ja, dat ga je natuurlijk ergens terug zien.
Voordeel is wel dat de motor natuurlijk vrij sterk is. De 1.8 in de Elise is begonnen als een 1.4 als ik het goed heb (zou zelfs een 1.2 kunnen zijn, weet ik niet). Dus die 1.8 zit redelijk aan de limits van wat er mogelijk is. Schijnlijk ook redelijk vaak fout te gaan met die blokjes in wat zwaardere auto's. Maarja, ze zijn wel licht...
Oh, vergeet niet dat de turbo natuurlijk gietijzer is. En dat is gewoon ZWAAR. Het 2.2 blok is natuurlijk geheel uit aluminium..
Mark
Nadeel van de 2.2 in de speedster is dat het natuurlijk een bigblock motor is. Het is een blok wat ontworpen is op grote inhoud en niet eentje wat een small block is waarvan we dan de grootste motor hebben. En ja, dat ga je natuurlijk ergens terug zien.
Voordeel is wel dat de motor natuurlijk vrij sterk is. De 1.8 in de Elise is begonnen als een 1.4 als ik het goed heb (zou zelfs een 1.2 kunnen zijn, weet ik niet). Dus die 1.8 zit redelijk aan de limits van wat er mogelijk is. Schijnlijk ook redelijk vaak fout te gaan met die blokjes in wat zwaardere auto's. Maarja, ze zijn wel licht...
Oh, vergeet niet dat de turbo natuurlijk gietijzer is. En dat is gewoon ZWAAR. Het 2.2 blok is natuurlijk geheel uit aluminium..
Mark
C30-94@0.55bar
gewicht
mijn auto woog bij de keuring 905 kg.
De 2.2 weegt 845 kg. dus 60 kg verschil.
Daar gaat nog van af :het verschil in een 2.2 en turbo.
O.A : meer leer- c.d wissellaar 3 kg - toerer pakket is ekstra isolatie en dubbele matten 4 kg- hardtop 5 kg- dus al gauw 14 kg.Dan zit er nog zo'n
46 kg verschil in. dus dat kan aardig kloppen.
jans
De 2.2 weegt 845 kg. dus 60 kg verschil.
Daar gaat nog van af :het verschil in een 2.2 en turbo.
O.A : meer leer- c.d wissellaar 3 kg - toerer pakket is ekstra isolatie en dubbele matten 4 kg- hardtop 5 kg- dus al gauw 14 kg.Dan zit er nog zo'n
46 kg verschil in. dus dat kan aardig kloppen.
jans