heel toe info
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2358
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
heel toe info
ik zoek info over het heel toe rijden. hoe doe je het wanneer doe je het en waarom. vooral hoe doe je het
Bij de stand van de pedalen van een Speedster niet nodig. Je kan dan "side flippen".
De cursussen van GP-Elite zijn wat mij betreft een aanrader. Dit komt in de cursus GP "Basis-circuittraining 2" uitgebreid aan de orde.
In principe zorgt dit "zwikken met je voet", zodat je gas geeft terwijl je remt, ervoor dat je het toerental overeen laat stemmen met het toerental dat je na terugschakelen hebt (want net voor terugschakelen is het moment waarop je het doet), zodat je o.a. makkelijker schakelt en geen ongewenste onbalans in de auto krijgt.
Gr,
The Duke
P.S.
Er zijn vast meer ervaren mensen dan ik die het beter kunnen verwoorden, maar het begin is er
De cursussen van GP-Elite zijn wat mij betreft een aanrader. Dit komt in de cursus GP "Basis-circuittraining 2" uitgebreid aan de orde.
In principe zorgt dit "zwikken met je voet", zodat je gas geeft terwijl je remt, ervoor dat je het toerental overeen laat stemmen met het toerental dat je na terugschakelen hebt (want net voor terugschakelen is het moment waarop je het doet), zodat je o.a. makkelijker schakelt en geen ongewenste onbalans in de auto krijgt.
Gr,
The Duke
P.S.
Er zijn vast meer ervaren mensen dan ik die het beter kunnen verwoorden, maar het begin is er
The bullshit stops when the light drops
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Mooi voorbeeld van als je het niet doet.
http://www.youtube.com/watch?v=6p8iv_H-ZSM
http://www.youtube.com/watch?v=6p8iv_H-ZSM
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Heeft veel te maken met het ongecontroleerd veranderen van de rembalans wanneer je remt op de motor. Dat moet je zoveel mogelijk vermijden als je serieus circuitwerk doet:
Flink remmen voor bv. de Tarzanbocht of Scheivlak en tijdens het remmen je koppeling op laten komen wanneer de motor stationair draait zorgt ervoor dat je achterwielen harder gaan remmen. Die actie maakt je auto op dat moment behoorlijk instabiel en weet dat je niet de eerste bent die rond gaat daardoor! (Helpt wel als je een drift in wilt zetten natuurlijk )
Flink remmen voor bv. de Tarzanbocht of Scheivlak en tijdens het remmen je koppeling op laten komen wanneer de motor stationair draait zorgt ervoor dat je achterwielen harder gaan remmen. Die actie maakt je auto op dat moment behoorlijk instabiel en weet dat je niet de eerste bent die rond gaat daardoor! (Helpt wel als je een drift in wilt zetten natuurlijk )
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
En die onbalans met remmen kan in het uiterste geval dus uitmonden in "shift lock", wat dus betekent dat je achterwielen blokkeren als je heel har zou remmen en tegelijkertijd je koppeling te abrupt op laat komen als je niet heel toed/side flipt/rev matched (betekent alledrie zo ongeveer hetzelfde, alleen die laatste hoeft niet persee tijdens het remmen te gebeuren).
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
tha Mastah, about left-foot-bwakin'
In de laatste paar seconden wordt left-foot en heel-toe gecombineerd.
last famous words uit het filmpje: There's actually not a lot of people who can do that, and all this fancy footwork will save you a thousand of a second.... if you're lucky!
In de laatste paar seconden wordt left-foot en heel-toe gecombineerd.
last famous words uit het filmpje: There's actually not a lot of people who can do that, and all this fancy footwork will save you a thousand of a second.... if you're lucky!