Toch maar eigenaar geworden.....
Re: Toch maar eigenaar geworden.....
Zit er mooi strak op, gaaf!
Re: Toch maar eigenaar geworden.....
Wie durft de originele kleur te raden?!?!
(Wat je allemaal ziet als je Turbo oren gaat monteren......!)
Denk dat ik maar voor een K&N ga, leuke aanbieding voorbij zien komen, heel schappelijke prijs!
Even een "domme" vraag: Olie achtige vette bende in de aanzuibuis vanaf carterontluchting slang kun je voorkomen door een catchtank te monteren toch? Iemand al de ultieme opzet en tank gevonden zonder luchtjes, makkelijk te doen, etc. etc. ?!
Gr. Paul
(Wat je allemaal ziet als je Turbo oren gaat monteren......!)
Denk dat ik maar voor een K&N ga, leuke aanbieding voorbij zien komen, heel schappelijke prijs!
Even een "domme" vraag: Olie achtige vette bende in de aanzuibuis vanaf carterontluchting slang kun je voorkomen door een catchtank te monteren toch? Iemand al de ultieme opzet en tank gevonden zonder luchtjes, makkelijk te doen, etc. etc. ?!
Gr. Paul
- Bijlagen
-
- foto.JPG (33.51 KiB) 2270 keer bekeken
Nr.0672
- speedokus
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
- Locatie: noord brabant
- Contacteer:
Re: Toch maar eigenaar geworden.....
ik heb ook zo,n tankje geplaatst Paul.
het plaatsen stelt niks voor, maar bij een NA komt er [bijna] niks in.
grt Speedokus.
het plaatsen stelt niks voor, maar bij een NA komt er [bijna] niks in.
grt Speedokus.
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Toch maar eigenaar geworden.....
Gewoon een goedkoop catchtankje van een halve liter of zo. En van de tank een slang zo ver mogelijk naar achteren anders ruik je olie. Die van mij komt uit bij de opening van het luchtrooster aan de zijkant. Ik had het idee dat de olielucht dan met de luchtstroom zou verdwijnen. Niet dus. En je ruikt dan altijd olie. Langzaam of snel rijden, dak open of dicht, maakt niet uit. Niet echt onprettig, maar je beseft pas hoe sterk die geur is als er iemand meerijdt en er weer een opmerking gemaakt wordt.
En tankje makkelijk bereikbaar ophangen of van een slangetje voorzien dat je ergens makkelijk kan aftappen. Want die tank loopt wel aardig snel vol (water met wat olie, bij mij zo 100-200 ml per 1000 km). En als je er een keer trek in hebt, misschien eens naar de laminova's kijken, want je hebt kans dat die aardig vervuild zijn. Zijn heel efficient in het vangen van olie. En daarna niet zo efficient meer in het afkoelen van lucht. De olie gaat tussen de lamellen zitten en daar kan dus geen lucht meer komen. Ik heb een tweedehands manifold gekocht en heb de laminova's aardig moeten wassen voordat alle troep verdwenen was. Kan bij jou natuurlijk heel anders zijn, maar als je de boel een keer open hebt toch het controleren waard.
En tankje makkelijk bereikbaar ophangen of van een slangetje voorzien dat je ergens makkelijk kan aftappen. Want die tank loopt wel aardig snel vol (water met wat olie, bij mij zo 100-200 ml per 1000 km). En als je er een keer trek in hebt, misschien eens naar de laminova's kijken, want je hebt kans dat die aardig vervuild zijn. Zijn heel efficient in het vangen van olie. En daarna niet zo efficient meer in het afkoelen van lucht. De olie gaat tussen de lamellen zitten en daar kan dus geen lucht meer komen. Ik heb een tweedehands manifold gekocht en heb de laminova's aardig moeten wassen voordat alle troep verdwenen was. Kan bij jou natuurlijk heel anders zijn, maar als je de boel een keer open hebt toch het controleren waard.
Re: Toch maar eigenaar geworden.....
Dank voor je reactie!
Toch nog een vraag: Wat is het voordeel van een catchtank met filter t.o.v. 1 zonder filtertje? Dit is (Naar mijn idee) toch overbodig?
En als je de catchtank tussen de slang van carterontluchting naar luchtfilter zet (Dat is waar hij hoort toch?!) heb je toch geen olie lucht? Is toch een "gesloten" systeem dan? Of begrijp ik het hele princiepe verkeerd ?!
Hierbij de vraag welke jullie dan zouden kiezen?
http://www.fullcartuning.nl/zoekresulta ... tAodgjUAig
Mijn voorkeur zou dan de "D1 Spec Oil Catch Tank 480CC Carbon" zijn.
Ik hoor graag van de experts!
Gr. Paul.
Toch nog een vraag: Wat is het voordeel van een catchtank met filter t.o.v. 1 zonder filtertje? Dit is (Naar mijn idee) toch overbodig?
En als je de catchtank tussen de slang van carterontluchting naar luchtfilter zet (Dat is waar hij hoort toch?!) heb je toch geen olie lucht? Is toch een "gesloten" systeem dan? Of begrijp ik het hele princiepe verkeerd ?!
Hierbij de vraag welke jullie dan zouden kiezen?
http://www.fullcartuning.nl/zoekresulta ... tAodgjUAig
Mijn voorkeur zou dan de "D1 Spec Oil Catch Tank 480CC Carbon" zijn.
Ik hoor graag van de experts!
Gr. Paul.
Nr.0672
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Toch maar eigenaar geworden.....
Theoretisch goed.Pw schreef:Toch nog een vraag: Wat is het voordeel van een catchtank met filter t.o.v. 1 zonder filtertje? Dit is (Naar mijn idee) toch overbodig?
En als je de catchtank tussen de slang van carterontluchting naar luchtfilter zet (Dat is waar hij hoort toch?!) heb je toch geen olie lucht? Is toch een "gesloten" systeem dan? Of begrijp ik het hele princiepe verkeerd ?!
In de praktijk is de druk zo groot, dat mijn catchtank filter poepsmerig is.
Die ga ik dus never nooitniet terug aan mijn luchtaanzuiging zetten.
Dan maar na elke trackdag de catchtank legen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Toch maar eigenaar geworden.....
Op zich is dit een oplossing: MANN Pro-Vent 200. Is alleen niet goedkoop.
Onderste drainage-nippel met een slang terug naar een aansluiting in het carter zodat de neergeslagen olie en zo terug het systeem in gaat. Vocht is daar geen issue. Die condens verdampt gewoon weer in de hete motor.
'filter' in de behuizing laat alle druppels neerslaan en laat alleen gassen uit de uitlaat komen die retour kunnen naar de inlaat van de motor:
Ontworpen voor trucks en andere motoren dus gewoon spul wat (honderd)duizenden kilometers mee gaat..
Een ander alternatief is een goede andere catchtank kopen, dus niet 1 die alleen een holle/open bak is, maar 1 waar het pad van de inlaat naar de uitlaat via schotten en/of gaas/roosters loopt zodat vloestof-druppels kunnen neerslaan en zich verzamelen in de onderkant in plaats van te worden meegevoerd met de gasstroom.
Bye, Arno.
Onderste drainage-nippel met een slang terug naar een aansluiting in het carter zodat de neergeslagen olie en zo terug het systeem in gaat. Vocht is daar geen issue. Die condens verdampt gewoon weer in de hete motor.
'filter' in de behuizing laat alle druppels neerslaan en laat alleen gassen uit de uitlaat komen die retour kunnen naar de inlaat van de motor:
Ontworpen voor trucks en andere motoren dus gewoon spul wat (honderd)duizenden kilometers mee gaat..
Een ander alternatief is een goede andere catchtank kopen, dus niet 1 die alleen een holle/open bak is, maar 1 waar het pad van de inlaat naar de uitlaat via schotten en/of gaas/roosters loopt zodat vloestof-druppels kunnen neerslaan en zich verzamelen in de onderkant in plaats van te worden meegevoerd met de gasstroom.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Toch maar eigenaar geworden.....
Ik rij sinds mijn conversie met een extra carterontluchting vanuit de oliedop.
De twee slangen gaan met een T-stukje naar 1 slang, welke eindigt in mijn rechterwielkas, naast de uitlaat, met een klein filtertje eraan.
Nu ongeveer 1500km gereden, incl. meer dan 100km op het circuit. Geen luchtjes, geen bende (filtertje is nog droog, en zit op het laagste punt van al het leidingwerk).
De twee slangen gaan met een T-stukje naar 1 slang, welke eindigt in mijn rechterwielkas, naast de uitlaat, met een klein filtertje eraan.
Nu ongeveer 1500km gereden, incl. meer dan 100km op het circuit. Geen luchtjes, geen bende (filtertje is nog droog, en zit op het laagste punt van al het leidingwerk).
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Toch maar eigenaar geworden.....
Dus zonder catchtank, en toch een droog filtertje aan het einde van je slangenwerk.
Interessant
Smiley gaat van het weekend eens in zijn reserve oliedoppie boren
Interessant
Smiley gaat van het weekend eens in zijn reserve oliedoppie boren
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Toch maar eigenaar geworden.....
Inderdaad, zonder catch tank.
Heb je al een mooi 90 graden knietje gevonden voor die mod? Ik heb er nog eentje van liggen.
Zoals ik het heb gemaakt komt het niet tegen de onderkant van de motorklep.
Heb je al een mooi 90 graden knietje gevonden voor die mod? Ik heb er nog eentje van liggen.
Zoals ik het heb gemaakt komt het niet tegen de onderkant van de motorklep.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Toch maar eigenaar geworden.....
Wil het topic niet teveel vervuilen...
Maar Maik z'n aanpak zal in ieder geval zorgen voor een lagere lucht-snelheid uit de openingen (meer gaten == groter oppervlak == lagere luchtsnelheid) en dat zou ook best wel eens minder druppels kunnen mee-pakken in z'n pad. (of hij heeft gewoon en goed blok en weinig blowby )
Zo te zien ventileer je naar de passagier-kant Maik? Dan zal je als bestuurder niet zoveel ruiken.. Pas alleen op dat een passagier niet beetje misselijk wordt en over z'n nek gaat..
Bye, Arno.
Maar Maik z'n aanpak zal in ieder geval zorgen voor een lagere lucht-snelheid uit de openingen (meer gaten == groter oppervlak == lagere luchtsnelheid) en dat zou ook best wel eens minder druppels kunnen mee-pakken in z'n pad. (of hij heeft gewoon en goed blok en weinig blowby )
Zo te zien ventileer je naar de passagier-kant Maik? Dan zal je als bestuurder niet zoveel ruiken.. Pas alleen op dat een passagier niet beetje misselijk wordt en over z'n nek gaat..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Re: Toch maar eigenaar geworden.....
Dank voro de reactie allemaal. Dit moet ik morgen nog maar een keer rustig doorlezen en niet tijdens 't eten
Gr. Paul
Gr. Paul
Nr.0672
Re: Toch maar eigenaar geworden.....
Grille ook maar weer netjes zwart, kan die Vrijdag waarschijnlijk weer kaal op Zandvoort!
- Bijlagen
-
- 1377011155Nfoto_spuiten_grille_Speedster.JPG (41.92 KiB) 2097 keer bekeken
Nr.0672
- speedokus
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
- Locatie: noord brabant
- Contacteer:
Re: Toch maar eigenaar geworden.....
zal ik dan een spuitbus meebrengen?