Hefbrug
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Hefbrug
Even een kleine aanvulling cq correctie! De handremkabel hoeft niet los en de remtang kan gewoon blijven zitten. In dat geval haal je eerst het buitenste remblok weg en maak je de remschijf los (slechts een inbusboutje). De remschijf kantel je er tussenuit en dan kan je er prima bij. De remzuiger moet je idd met de klok meedraaien terwijl je hem indrukt. Let dan ook even op je remvloestofreservoir! Wanneer die te vol zit zal het reservoir overstromen doordat de remvloeistof teruggedrukt wordt naar het reservoir. Het spul werkt als afbijt dus wees er voorzichtig mee.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Hefbrug
Doppie er effe af tijdens terugdraaien toch.S. Gonzales schreef:Let dan ook even op je remvloestofreservoir!
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Hefbrug
Nee hoor, dat hoeft niet. Loop je alleen maar extra risico op spetters remvloeistof waar je dat niet wilt.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Manta79
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
- Locatie: Zuid Holland
Re: Hefbrug
Ik heb laatst bij PeterC tijdens het indrukken en indraaien van de remzuigert de nippel losgedraaid met een slangetje eraan (in een potje hangen), dan komt er ook niks meer bij (teveel) voorin. Het terugdraaien gaat ook nog eens een stuk makkelijker.
"A je to !" #0047
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Hefbrug
Dat kan soms weleens wat lastig zijn bij overmatig versleten schijven, waar er een randje zich gevormd heeft aan de buitenkant van de schijf. Ikzelf heb dat nog nooit meegemaakt en doe het ook altijd op de manier zoals jij beschrijft Speedy.S. Gonzales schreef:Even een kleine aanvulling cq correctie! De handremkabel hoeft niet los en de remtang kan gewoon blijven zitten. In dat geval haal je eerst het buitenste remblok weg en maak je de remschijf los (slechts een inbusboutje). De remschijf kantel je er tussenuit en dan kan je er prima bij. De remzuiger moet je idd met de klok meedraaien terwijl je hem indrukt. Let dan ook even op je remvloestofreservoir! Wanneer die te vol zit zal het reservoir overstromen doordat de remvloeistof teruggedrukt wordt naar het reservoir. Het spul werkt als afbijt dus wees er voorzichtig mee.
Re: Hefbrug
Allereerst super bedankt voor alle tips! Vorige week zelfs aan mijn vriendin laten zien hoe snel er zoveel bruikbare reacties waren gekomen op mijn vraag.
Over de werkzaamheden (die eigenlijk in een ander draadje horen), eerst de tank leeggereden voor een verbetering van de gewichtsverdeling. De auto kantelde veel beter nu. Voor de remblokken eerst de beveiligingspin losgehaald en de bovenste bout aan de achterkant. Hierna het remblok onder de remklauw uit gewerkt en gelijktijdig de remklauw naar achteren bewogen, hierdoor kon ik de groeven omzeilen en gingen de blokken makkelijk los. De remschijf imbusboutjes waren totaal van peperkoek, ondanks dat ze er nog prima uitzagen kon ik de imbus er direct rondjes in draaien.
Over de werkzaamheden (die eigenlijk in een ander draadje horen), eerst de tank leeggereden voor een verbetering van de gewichtsverdeling. De auto kantelde veel beter nu. Voor de remblokken eerst de beveiligingspin losgehaald en de bovenste bout aan de achterkant. Hierna het remblok onder de remklauw uit gewerkt en gelijktijdig de remklauw naar achteren bewogen, hierdoor kon ik de groeven omzeilen en gingen de blokken makkelijk los. De remschijf imbusboutjes waren totaal van peperkoek, ondanks dat ze er nog prima uitzagen kon ik de imbus er direct rondjes in draaien.