Trillende deur

Weetjes en tips voor onze auto.
Oblivion
Mega lid

Trillende deur

Bericht door Oblivion »

Mijn passagiersdeur trilt een klein beetje. Tijdens het rijden over hobbelige wegen maakt de rechterdeur een tikkend geluid. Ik dacht dat dit in eerste instantie aan mijn "hangraam" was te wijten maar het is door een lichte speling bij de portier.

Als ik van buitenaf tegen de deur druk hoor je het ijzer van de deur met het binnenslots tikken. Het is een minieme speling van een milimeter of 2 maar ik kan me er nu en dan aan ergeren. Het valt nu vooral op met die slechte nawinterse wegen. Nogtans zou ik denken dat de deur perfect is afgesteld (met dank aan vauxhall). Moet de deur iets meer naar buiten toe afgesteld worden of kan ik iets geluiddempend (rubber?) aan die binnenste "haak" van het deurslot bevestigen?

Nu ik toch over trillende geluiden bezig ben... welke "schroeven" of "moeren" worden gebruikt om de speakers op hun plek te houden? De plastiek maakt ook een tikkend geluid. Ik wil mijn passagiersruimte graag tikkendvrij maken :p. Al bij al heb ik er meestal geen last van want staan speakers goed op met de leukste platen :).
eryofa
Actief lid

Trillende deur

Bericht door eryofa »

De pen welke in de deuropening zit iets meer naar binnen afstellen. Tevens zorgen dat het deurslot er mooi "omheen" valt. (dus de pen niet te veel naar onderen of boven). Als je dan nog een likje niet te dun vet aan het slot smeert zal hij vrijwel zeker niet meer tikken.

Succes!
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Dat noem ik nu goede tips! Ik ga er morgen mee aan de slag.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

Er zijn iets dikkere deurpennen in de handel (Eliseshop dacht ik) waarmee je dit probleem prima kunt oplossen...
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Gevonden: http://www.elise-shop.com/anti-rattle-d ... p-613.html
Misschien ook handig voor andere hier.
Blitz

Bericht door Blitz »

ik heb de mijne ook iets naar binne gezet. het zou kunnen dat Stefano uw deuren perfect heeft afgesteld, maar na enkele km's over Vlaamsche wegen kan het zijn dat die pen iets verschuift..
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

Oblivion schreef:Gevonden: http://www.elise-shop.com/anti-rattle-d ... p-613.html
Misschien ook handig voor andere hier.
Iik heb ze ook, perfect.
Nadeel is de inbouw, er zitten aan de binnenkant nog 4 tot 5 revetten en een stuk gaas, wat naar beneden kan donderen, als je de bestaande pin eruit haalt.
Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door vauxhall »

Bij oblivion kunnen die niet vallen, zitten nog goed op hun plaats
wel een goede raad...
Als je de deur meer meer naar binnen toe regelt raakt je carroserie elkaar vlug en krijg je een barst in je deur
Bijlagen
Foto's-0057.jpg
Foto's-0057.jpg (27.74 KiB) 5255 keer bekeken
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

vauxhall schreef:Bij oblivion kunnen die niet vallen, zitten nog goed op hun plaats
Ik bedoel bij het wisselen van de doorpins voor die van elise-shop.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
vauxhall

Bericht door vauxhall »

vandaag nog zo een doorpin los gehaald
alles viel naar beneden, maar de sidesill moet toch vervangen
bij oblivion zn wagen zit dat er allemaal niet meer achter
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

vauxhall schreef:vandaag nog zo een doorpin los gehaald
alles viel naar beneden, maar de sidesill moet toch vervangen
bij oblivion zn wagen zit dat er allemaal niet meer achter
Damn dat is weer een hele klus wat je onder handen hebt. Een sidesill vervang je niet zomaar. Ook via import gevonden?
Jij wordt nog s'werelds beste speedster herstellen. Misschien moet je CV indienen bij van der kooi;)?

Ooooh handig dat de mijn metalen plaatsen ervoor ipv erachter zitten! :p
Dat is me niets eens opgevallen, dadelijk nog eens kijken. Nog geen tijd gehad ivm werk.
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Ik heb die anti rammel deurpinnen van Elise Shop gekocht aangezien er weinig valt af te stellen bij de orignele deurpinnen. (richting niet te bepalen)

@Vauxhall: Ben je zeker dat er niets naar onder dondert als ik die deurpinnen losschroef? Ik ga namelijk nooit van mijn leven achter de sills kunnen komen. :) Die nieuwe kan ik dus gewoon probleemloos vastdraaien?
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

Heb ze bij mij ook vervangen gewisseld en heb toen bij het wisselen de ondelegschijf goed op de stijl vastgehouden (getaped).
Als je gewoon voorzichtig doet bent verschuift er niets en valt er ook niets naar beneden.
S. Gonzales

Trillende deur

Bericht door S. Gonzales »

Bij mij was het vervangen ook geen probleem en het afstellen ook niet.
Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Oblivion
Mega lid

Bericht door Oblivion »

Ow bummer
Ik heb het dus vandaag geprobeerd.
Dat onding waar je het moet inschroeven verschoof zichzelf helemaal naar de zijkant. Na een kwartier peuteren heb ik hem toch weer in het midden gekregen maar bij een 2de poging is dus zo'n ring naar onder gevallen in de sill "hmmmmmmmpffff".
Plaats reactie