FF voorstellen

Stel jezelf en je auto voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dreamster
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 okt 2010 18:05
Locatie: Omgeving Eindhoven

FF voorstellen

Bericht door Dreamster »

Hoi,

ik ben sinds een maandje of 3 ook de gelukkige eigenaar van een Speedster! Ik lees al mee sinds een paar weken/maanden daarvoor, dus het wordt nu wel eens tijd om me eens netjes voor te stellen :oops: .

Een jaar of 7,5 geleden heb ik eens het genoegen gehad een paar uurtjes te mogen toeren in een blauwe NA. Vanaf dat moment wilde ik er natuurlijk zelf ook eentje, maar als net afgestudeerd broekie van 23 zat dat er niet in. Het bleef dus nog ff mijn droomauto, vandaar mijn nick-name (plus dat ik grote fan ben van DreamTheater). Een droomauto is het nog steeds, alleen staat er nu 1 voor de deur :D ...

Hij is voor zover ik weet nog bijna standaard, afgezien van de schokbrekers. Die zijn door een vorige eigenaar vervangen door een setje Gaz. Toen ik hem kocht, piepte een van de achterste schokbrekers, en een poging van de garage dit te verhelpen mocht niet baten, dus hebben ze achter weer originele teruggeplaatst en voor dus nog steeds Gaz. Gezien de lovende verhalen over Nitrons op dit forum, staan deze hoog op mijn verlanglijstje van upgrades. Een andere upgrade die er op termijn waarschijnlijk wel komt is de 2.4 inlaat, heb alleen nauwelijks sleutel-ervaring, dus ben nog een beetje huiverig eraan te beginnen, ondanks de uitvoerige "handleidingen" die er hier te vinden zijn. Nog een smoes is dat ie buiten slaapt, en er dus ook buiten op straat geklust moet worden.
Kleine verbeterpuntjes zijn er ook: er zit een of ander onooglijke aluminium staaf (sorry als ik mensen beledig die dezelfde hebben :wink: ) als ruitenwisserschakelaar, terwijl de richtingaanwijzer nog de originele zwarte is. Waarschijnlijk vervang ik de rechter ook voor een originele, of ik ga toch voor die van www.edel-car-parts.de . Verder is er een knopje afgebroken van de radio, en klinken de speakers alsof ze opgeblazen zijn. Ik geniet nu dus meestal maar van het motor-geluid.

Voorlopig wel even genoeg over mij en mijn speedster. Hoop jullie eens tegen te komen op de weg, het circuit, of bijv bij die foto-shoot van volgende week...

Hier nog twee fotootjes.

Groet,
Ferdy
Bijlagen
Opel-Speedster-Cabriolet-Benzine-Groen-001--1746058-Medium.jpg
Opel-Speedster-Cabriolet-Benzine-Groen-001--1746058-Medium.jpg (56.02 KiB) 2977 keer bekeken
Opel-Speedster-Cabriolet-Benzine-Groen-002--1746073-Medium.jpg
Opel-Speedster-Cabriolet-Benzine-Groen-002--1746073-Medium.jpg (51.32 KiB) 2979 keer bekeken
Speedster 2.2 | British Racing Green | #1022
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

welkom hier! gekocht in Uitgeest he?
Mooie kleur hoor (heb zelf ook een BRG alleen met zwarte bekleding)!

Veel plezier ermee..
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Welkom hier,

De ruitenwisser handle kun je op ebay vinden tussen de 5 en de 10 euro. (komt van een corsa)
Probeer eens mee te rijden met een speedster waar Nitrons zitten (Zeker de NTR's, want de rit wordt behoorlijk hard)

Veel plezier met de speakers, want daarvoor moeten de stoelen eruit :wink:
Laatst gewijzigd door Smiley op 27 feb 2011 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

welkom en vele plezierige en veilige kilometers!

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Hoi Ferdy, ik zie dat je er geen gras over hebt laten groeien :wink: , welkom hier.
Die gekke wisserhandle moet je er inderdaad snel uitrossen, geen porem en zwaaaar... 8)

In ieder geval tot 17 september! Kan je gelijk je speedster wat beter leren kennen op een vrij vergevingsgezind baantje. Vooral met die nogal interessante veer-demper setup van je speedster :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Welkom! Geniet van je aanschaf, het weer zal binnenkort zeker beter worden!
Blitz

Bericht door Blitz »

Smiley schreef:Welkom hier,

De ruitenwisser handle kun je op ebay vinden tussen de 5 en de 10 euro. (komt van een corsa)
Probeer eens mee te rijden met een speedster waar Nitrons zitten (Zeker de NTR's, want de rit wordt behoorlijk hard)

Veel plezier met de speakers, want daarvoor moeten de stoelen eruit :wink:
corsa b en c, astra f en g, vectra a en b, zafira a, omega b, meriva a, .. allemaal dezelfde ;) als je goed overeenkomt met je plaatselijke dealer kom je er mss wel gratis aan als ze er eentje uit een total loss willen halen ;)
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

hallo Ferdy
Welkom bij de club.
waar kom je precies vandaan uit de omgeving van Eindhoven is nogal een ruim begrip.
Ik kom zelf uit Best, dus ook omgeving Eindhoven.
Als je ooit iets wil weten of komen kijken is dat natuurlijk altijd mogelijk.
En als je naar de fotoshoot gaat a.s zondag kunnen we misschien wel samen rijden, of als Vino uit Helmond interesse heeft wel met z,n drieen.
In ieder geval heel veel plezier met je nieuwe aanwinst en hou hem heel.
Grt Speedokus :D :D :D :D
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Hallo Ferdy,

Welkom bij de club. Veel plezier met deze mooie wagen.

Als je een 2.4 inlaat nodig hebt, stuur me maar een PB'tje, die
van mij ligt nog nagelnieuw in de doos en ga (kan) ik niet inbouwen.

Groeten,

Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Gebruikersavatar
Dreamster
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 okt 2010 18:05
Locatie: Omgeving Eindhoven

Bericht door Dreamster »

Inderdaad gekocht in Uitgeest bij Sjaak. Aardige kerel wel. En nog bedankt aan het forumlid die zijn achterdempers aan hem verkocht heeft, zodat ik nu over deze "interessante veer-demper setup" beschik :) . Fotos zijn nog van de advertentie toen ie te koop stond. Heb nog geen betere gemaakt (tja, dat weer :wallbash: ), maar daar gaat zondag verandering in komen hoop ik.
Bedankt voor de tip wbt die handle. Misschien eens bij een sloop langs :idea: .

Een keer met anderen meerijden om eens Nitrons te testen is inderdaad een goed idee. Ik zag al dat er ook aardig wat verschillende varianten bestaan. Zat in principe te denken aan de NTR Fast Road. Veruit de meeste kilometers rijd ik namelijk op de openbare weg, dus enige mate van comfort is nog wel prettig. Of ben ik dan beter af met de Street Series? Welk type hebben jullie er zoal onder zitten?

@speedokus: a.s. zondag samen rijden lijkt me wel geinig. Optochtje van een paar speedsters van Eindhoven naar Meer: eens kijken of we wat verdraaide nekjes kunnen veroorzaken. :wink: Omgeving Eindhoven betekent in dit geval Veldhoven. Was van plan om "binnendoor" heen te rijden, terug afhankelijk van tijd en zin. We kunnen bij mij verzamelen als je wilt? Misschien ff PB-en om wat af te spreken?
En van je aanbod om eens langs te komen om iets te bekijken in geval van problemen ofzo, ga ik in de toekomst misschien ook nog wel gebruik maken. Altijd handig om ergens op terug te kunnen vallen... Heb jij ook die 2.4 inlaat bijvoorbeeld (sorry, te lui om het forum af te struinen naar het antwoord :oops: )
Speedster 2.2 | British Racing Green | #1022
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

Ik heb nog de orginelen radio liggen.Mag je hebben.ik heb ook nog 2 instructie boekjes voor liefhebbers.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

hoi Ferdy.
Je hebt een pb tje.
Grt Speedokus :D
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dreamster
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 okt 2010 18:05
Locatie: Omgeving Eindhoven

Bericht door Dreamster »

linne150 schreef:Ik heb nog de orginelen radio liggen.Mag je hebben.ik heb ook nog 2 instructie boekjes voor liefhebbers.
Hoi, dit vind ik tof aangeboden, aangezien ik je niet ken, en hier ook nog eens nieuw op het forum ben, maar ik sla het toch af. Hij doet het namelijk nog wel, en ik wil er eigenlijk eentje met USB, zodat ik geen CDs meer hoef te husselen. Heb namelijk nog geen handschoenenvakje ontdekt om mijn CDs in op te bergen :lol:
Speedster 2.2 | British Racing Green | #1022
Gebruikersavatar
Robin
Actief lid
Berichten: 358
Lid geworden op: 30 apr 2006 17:24
Locatie: Genk (België)

Bericht door Robin »

Welkom Ferdy,

ik heb ook een radio met usb aansluiting, zeer handig. Probeer anders maar eens ongeveer 150 cd's kwijt te raken in een speedster :wink:.
Plaats reactie