Geen Speedster maar wel bekende voor enkele.
Meevallen doet het nooit natuurlijk als je wil rijden
Maar gezien ik toch niet stil kan zitten
Blokje ligt nu dermate ver uit elkaar dat ik het net zo goed direct helemaal kan reviseren. Dat gaan we dus ook doen
Blokje reviseren
Hardere drijfstanglagers ( niet de zachte die Ford std. gebruikt )
ARP boutjes links en rechts
high flow kop word gevlakt voor wat winst, waarschijnlijk ook nog wel wat match werk op inlaat traject voor betere flow
Milde nokkenassen
Aangepast carter ( schotten en meer volume )
Gereviseerde close ratio bak word besteld
Licht gewicht vliegwiel
Laminova warmtewisselaar
Olie druk en temperatuur meter sensoren worden geplaatst
Achterwand van de Lotus ( bulkhead ) word schoon gemaakt en nieuw isolatie materiaal erop
Electronica word verlegd
Eind volgende week blok verder uit elkaar halen en heb een adres gevonden waar ik alle onderdelen kan halen.
Dat samen met de nieuwe op maat gemaakte 4-2-1 uitlaat en verbeterde inlaat traject moet genoeg vermogen geven om leuk te spelen.
Hopelijk staat ie over een paar weken alsnog in elkaar, enkel dan met gereviseerd blok, gereviseerde close ratio versnellingsbak, lichter vliegwiel, opnieuw gemapped, verbeterde electronica, etc.
Maar gezien ik toch niet stil kan zitten
Blokje ligt nu dermate ver uit elkaar dat ik het net zo goed direct helemaal kan reviseren. Dat gaan we dus ook doen
Blokje reviseren
Hardere drijfstanglagers ( niet de zachte die Ford std. gebruikt )
ARP boutjes links en rechts
high flow kop word gevlakt voor wat winst, waarschijnlijk ook nog wel wat match werk op inlaat traject voor betere flow
Milde nokkenassen
Aangepast carter ( schotten en meer volume )
Gereviseerde close ratio bak word besteld
Licht gewicht vliegwiel
Laminova warmtewisselaar
Olie druk en temperatuur meter sensoren worden geplaatst
Achterwand van de Lotus ( bulkhead ) word schoon gemaakt en nieuw isolatie materiaal erop
Electronica word verlegd
Eind volgende week blok verder uit elkaar halen en heb een adres gevonden waar ik alle onderdelen kan halen.
Dat samen met de nieuwe op maat gemaakte 4-2-1 uitlaat en verbeterde inlaat traject moet genoeg vermogen geven om leuk te spelen.
Hopelijk staat ie over een paar weken alsnog in elkaar, enkel dan met gereviseerd blok, gereviseerde close ratio versnellingsbak, lichter vliegwiel, opnieuw gemapped, verbeterde electronica, etc.
Show and shine is for Barbie and Ken.......
- speedokus
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
- Locatie: noord brabant
- Contacteer:
Hoi Emiel
laat je je spoiler erop zitten tijdens de APK dan ben ik benieuwd of hij goed gekeurd wordt.
Ik heb er ook een grote achterspoiler gemonteerd, en hoor nogal eens dat deze eigenlijk niet toegestaan is, vanwege uitstekende scherpe delen.
Laat even weten aub hoe het afgelopen is.
Succes
Grt Speedokus.
laat je je spoiler erop zitten tijdens de APK dan ben ik benieuwd of hij goed gekeurd wordt.
Ik heb er ook een grote achterspoiler gemonteerd, en hoor nogal eens dat deze eigenlijk niet toegestaan is, vanwege uitstekende scherpe delen.
Laat even weten aub hoe het afgelopen is.
Succes
Grt Speedokus.
Ik kan je bevestigen dat dit z'n spoilers van ijzer/alu bij de wet idd verboden zijn en dus ook bij de apk. Dit ivm de veiligheid van voetgangers.speedokus schreef:Hoi Emiel
laat je je spoiler erop zitten tijdens de APK dan ben ik benieuwd of hij goed gekeurd wordt.
Ik heb er ook een grote achterspoiler gemonteerd, en hoor nogal eens dat deze eigenlijk niet toegestaan is, vanwege uitstekende scherpe delen.
Laat even weten aub hoe het afgelopen is.
Succes
Grt Speedokus.
Rijd super inderdaad. En is nog niet eens uitgelijnd. Nadeel is dat alle andere auto's op de oprit ineens te soepel voelen, te saai, te traag, te gemakkelijk.
Maar helaas is er opeens een raar iets. Met de vervang motor loopt ding ineens gruwelijk arm tot 4000 toeren. Even kijken wat we daaraan kunnen doen.
APK was geen enkel probleem, alles was prima in orde, enkel de CO was niet goed ( Stationair een AFR van 18 ... )
Ook de spoiler was met APK geen probleem. Ik hoor het wel van de eerste politie agent die me aan de kant zet, en anders van de 2e.
Maar helaas is er opeens een raar iets. Met de vervang motor loopt ding ineens gruwelijk arm tot 4000 toeren. Even kijken wat we daaraan kunnen doen.
APK was geen enkel probleem, alles was prima in orde, enkel de CO was niet goed ( Stationair een AFR van 18 ... )
Ook de spoiler was met APK geen probleem. Ik hoor het wel van de eerste politie agent die me aan de kant zet, en anders van de 2e.
Show and shine is for Barbie and Ken.......
Vanmiddag de Raceline throttlebodies synchroon willen stellen om alles te gaan uitsluiten.
Op paar 1 ( cyl 1&2 ) heb ik 0,8bar , verstelbaar
Op paar 2 ( cyl 3&4 ) heb ik 0,2bar , niet verstelbaar
Dus paar 2 lijkt iets van een lucht lek te zitten, weet enkel nog niet waar. Dus word gehele throttlebodies demonteren en nakijken. Misschien sluit de klep niet volledig van het 2e paar, of is er een vacuum lek.
Op paar 1 ( cyl 1&2 ) heb ik 0,8bar , verstelbaar
Op paar 2 ( cyl 3&4 ) heb ik 0,2bar , niet verstelbaar
Dus paar 2 lijkt iets van een lucht lek te zitten, weet enkel nog niet waar. Dus word gehele throttlebodies demonteren en nakijken. Misschien sluit de klep niet volledig van het 2e paar, of is er een vacuum lek.
Show and shine is for Barbie and Ken.......
Jaaaa een luchtlek. Meerdere eigenlijk.
Lek bij throttlebody 3 en 4 op aansluiting cylinder kop en op de synchroon stel aansluiting had men een stellage gemaakt om ze allemaal te verbinden aan elkaar en daarop de lucht temperatuur te meten. Ook dat was lek.
Hij loopt keurig nu na het synchroon stellen en lekvrij maken.
Helaas kleine olie lekkage bij adapterplaat om olie filter te kunnen verhuizen, morgen even de plaat eraf halen en op de vlakbank inspannen. Komt dat ook vast goed. Nadeel is dat het daarna 24u moet drogen... ik wil rijden
Lek bij throttlebody 3 en 4 op aansluiting cylinder kop en op de synchroon stel aansluiting had men een stellage gemaakt om ze allemaal te verbinden aan elkaar en daarop de lucht temperatuur te meten. Ook dat was lek.
Hij loopt keurig nu na het synchroon stellen en lekvrij maken.
Helaas kleine olie lekkage bij adapterplaat om olie filter te kunnen verhuizen, morgen even de plaat eraf halen en op de vlakbank inspannen. Komt dat ook vast goed. Nadeel is dat het daarna 24u moet drogen... ik wil rijden
Show and shine is for Barbie and Ken.......