Pagina 1 van 5

Geen Speedster maar wel bekende voor enkele.

Geplaatst: 17 mar 2011 11:09
door Emiel
Na een tijd hier enkel gelezen te hebben toch ook maar geregistreerd.
Uiteindelijk hebben we allemaal een zwak voor het zelfde concept 8)

Sommige hier kennen me al van Chinese feestjes, Circuit of andere gelegenheden ;)
Emiel, 30, Woon in Limburg sinds paar jaar maar spendeer veel tijd op andere locaties, o.a. veel in omgeving Amsterdam. ICT'er en sport fanaat.

Na een Elise S2 135R (Nu van Stephane) even een jaar in een Lancer Evo VI gereden maar snel terug een Lotus gekocht. Een Elise S1 met 2 liter Duratec blok. Na 2x een dag Nordschleiffe er een project van gemaakt.

Technisch verbeteren gezien de luchtinlaat slecht was, uitlaatspruit bochten veel te klein (uitlaat poorten van kop stonden tegen de flens te blazen ) en wat andere kleine dingen die de veiligheid vergroten voor de inzittende.
Exige/Motorsport clams, nieuwe luchtinlaat, nieuw custom uitlaat spruitstuk door voormalig kofferbak heen, etc. etc.

Zo was die :
Afbeelding
Afbeelding

Zo moet die ongeveer worden. Zelfde spoiler, zelfde velgen, geen stickers. Waarschijnlijk britisch racing green met wat striping en dergelijke.

Afbeelding
Afbeelding


Verwachtingen ?
Had "slechts" 135pk op de wielen. Dat moet richting de 180/190pk gaan.
Zelfde blok in een auto waar meer ruimte is doet 190/200pk op de wielen.

Gewicht was 782kg met 2 brandblussers aan boord en volle tank.
Clams nu zijn veel lichter, complete kofferbak is verwijderd, zware stalen spruitstuk word vervangen door RVS, wielen zijn wel wat groter geworden.
Voorlopig ga ik uit van een 750kg rij klaar. Echter volgens wat kenners zou ik daar echt ruim onder moeten komen.

Anyway, Hi :)

Geplaatst: 17 mar 2011 11:27
door Pw
Klinkt goed, Welkom, succes!
Ben benieuwd naar het eindresultaat en natuurlijk bijbehorende plaatjes.

Gr. Paul.

Geplaatst: 17 mar 2011 11:30
door Hendrik-Jan
Hey Emiel,

Nog zin in een chineese maaltijd? :wink:
Mooi project, wanneer denk je dat het klaar is?

Geplaatst: 17 mar 2011 11:53
door Emiel
Spijtig maar dat werkte voor mij niet helemaal hendrik-jan ;)

De auto had eind deze maand/begin volgende maand gespoten moeten worden maar ik zit op dit moment te wachten of ze vanmiddag gips om mijn voet gaan zetten of niet. Dus het loopt wederom wat vertraging op....

Geplaatst: 17 mar 2011 20:17
door Piet
Welkom Emiel, ik geloof dat ik dat feestje gemist heb....

Geplaatst: 17 mar 2011 21:57
door the-duke
Welkom!

Project foto's worden altijd gewaardeerd. Het is maar een idee :wink:

Gr,
The Duke

Geplaatst: 17 mar 2011 21:59
door Smiley
Een S1 met een dikke NA erin. Helemaal goed :thumbup:

Geplaatst: 17 mar 2011 22:14
door Maik
Ik vind het wel erg druk worden hier de laatste tijd met vreemde merken :roll:
Is het een idee om die gasten te laten betalen om hier te mogen posten :?:

Geplaatst: 17 mar 2011 22:51
door Emiel
Thanks die me welkom heten ;)

Piet : Elke dag is een feestje toch?
Maik schreef:Ik vind het wel erg druk worden hier de laatste tijd met vreemde merken :roll:
Is het een idee om die gasten te laten betalen om hier te mogen posten :?:
Het staat je vrij om een ban voor me aan te vragen ? 8)

Geplaatst: 18 mar 2011 7:34
door Maik
Gelukkig weet ik dat Piet een hekel heeft aan elise's, dus zo moeilijk gaat dat niet zijn...

En wanneer gaat dat hok nou eens rijden? Voor 17 september moet dat ding af zijn he :idea: :wink:

Geplaatst: 18 mar 2011 7:47
door Emiel
17 September rijd dat hok zeker. Waar die dan rijd is nog even afwachten maar als het lukt op een afgesloten terrein ;)

Maar kan Piet geen ongelijk geven hoor. Elise s1 met k- series,Nouja kijk maar naar de k-series van Allen dan weten we al genoeg. En de S2? Tja pas leuk met een turbo of sc. En dan kom ik prutsen met een ford/mazda blok met meer looks dan snelheid.
Heeft Opel het beter gedaan met het ruige transformer uiterlijk :mrgreen:

Geplaatst: 18 mar 2011 8:00
door Piet
Ik hou me maar even buiten deze discussie. :lol:

Geplaatst: 11 jul 2011 18:34
door Emiel
Ik lees nog steeds mee :P en 17 september .... Week of 5/6 is die rijdbaar en op naar de APK, klaar pas na de winter.

Voor de liefhebber maar even een linkje ipv dat ik alle foto's hier neer gooi.

http://members.home.nl/emieltamara/website/



Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 11 jul 2011 18:54
door Smiley
Begrijp ik nu goed dat een S1 exige bodykit 1-op-1 over te zetten is op een S1 elise zonder drastische chassis wijzigingen?

Geplaatst: 11 jul 2011 20:45
door Emiel
Ik wilde zeggen stelt weinig voor, is ook wel maar kost veel tijd en geld. Chasis wijzigingen zijn er niet. Die er zij gedaan bij mijn auto zijn ivm Duratec conversie en net ff wat anders willen met luchtinlaat.

Wat prijs betreft, Had ook een originele exige kunnen kopen als deze klaar is. Maar nu met duratec,nitrons, etc.

Veel parts voor de conversie zijn gewoon te bestellen nog, niet alles, zoals het hardtop rubber. Dat is een probleem voor elise en exige s1.
Als je veel besteld word het heel erg duur helaas.
Nieuwe parts ? Wielkasten 4x ( minimaal 500 euro ) , wielkast platen, ophang platen binnenkant rear clam, gaas voorclam, afmonteer rubbers, wat moertjes en boutjes her en der, exige velgen of anders, spoiler achter, en nog wat klein grut.

De body moet bewerkt worden ( nieuwe clams ) , gaten geboord, uitlijnen, spuiten uiteraard.

Body 2000 gbp
Spoiler elise parts 350 gbp ?
Exige velgen 1000 gbp ( team dynamics met spoorverbreders 750 euro incl opsturen )
Banden
Gaas voorkant 80 gbp meen ik
Luchtinlaten achterclam 70 gbp
Wielkasten 500 euro ex btw ? Via vd kooi tijd terug, meen zelfs nog wat meer
Spuiten clams 2500 euro

Dan nog niet de aerocatches, wielkastplaten, evt nieuwe lampen 6x ivm vast geroest zitten in elise clam ( zoals ik had ) , identiek voor kentekenplaat verlichting, Mistlicht, achteruitrijlicht, frames koplampen, klemprofiel en rubbers om ramen af te dichten etc, lijm om dak te verlijmen ( 60 euro 2k lijm ) , plamuur, nimbus , uhmz...........

Al met al best wel wat werk. Je kan het er natuurlijk opgooien , motip spuitbusje en elise wielen op spoorverbreders maarja ;)