Corne - Neetmans
Corne - Neetmans
Hallo,
sinds vorige week zaterdag ben ik ook in het bezit van een speedster.
Een engelse VX220 welteverstaan.
Ben vorige week naar UK gevlogen, en lekker terug komen rijden.
Momenteel druk bezig met enkele onderdeeltjes bij elkaar te speuren,
veelal interieurdeeltjes. Deze hebben helaas zo her en der iets meegekregen van onvoorzichtigheid.
Komende week wil ik beginnen aan het aanpassen van de koplampen en achterlichten, zodat ik snel naar de RDW kan voor een kenteken.
Dit zijn toch wel erg mooie dagen om te toeren namelijk
Cosmetisch heeft hij ook aan de buitenkant wel een klein beetje werk, maar daar ben ik ook mee bezig om dat allemaal weer keurig te laten herstellen.
Groeten,
Corne
sinds vorige week zaterdag ben ik ook in het bezit van een speedster.
Een engelse VX220 welteverstaan.
Ben vorige week naar UK gevlogen, en lekker terug komen rijden.
Momenteel druk bezig met enkele onderdeeltjes bij elkaar te speuren,
veelal interieurdeeltjes. Deze hebben helaas zo her en der iets meegekregen van onvoorzichtigheid.
Komende week wil ik beginnen aan het aanpassen van de koplampen en achterlichten, zodat ik snel naar de RDW kan voor een kenteken.
Dit zijn toch wel erg mooie dagen om te toeren namelijk
Cosmetisch heeft hij ook aan de buitenkant wel een klein beetje werk, maar daar ben ik ook mee bezig om dat allemaal weer keurig te laten herstellen.
Groeten,
Corne
- Bijlagen
-
- DSC01228 (Custom).JPG (71.84 KiB) 5232 keer bekeken
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Welkom hier.
Ziet er goed uit, is het interieur ook rood, of alleen het dakje?
Ik woon in etten-leur, als je nog eens vragen hebt over de speedster is dat niet te ver weg
Lampen ombouwen, versus wisselen zal het zeker waard zijn (anders moet je zeker op 1500 euri voor 2e hands denken)
Ziet er goed uit, is het interieur ook rood, of alleen het dakje?
Ik woon in etten-leur, als je nog eens vragen hebt over de speedster is dat niet te ver weg
Lampen ombouwen, versus wisselen zal het zeker waard zijn (anders moet je zeker op 1500 euri voor 2e hands denken)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
bedankt voor de berichten allemaal.
vanavond de 1e modificatie al gedaan. namelijk de 'heater mod'
er zat 1 of andere gammele slange tussen gemonteerd, dus ik had op ebay een mooi setje besteld.
Het was even pielen om hem erop te krijgen, maar nu zit hij.
Enkel blies hij toen nog steeds geen warme lucht.
(had de motor uiteraard wel even laten lopen, tot m'n stack al 80graden aangaf.
Ik heb even gevoeld aan de kachel radiateur, en die voelde wel warm aan.
Na even op het forum speuren kwam ik erachter dat het dat kleine hendeltje op het kachelhuis waarschijnlijk is. Dus even met m'n vriendin samen getest, en inderdaad, nog net niet muurvast dat hendeltje.
Morgen eens even lekker met WD40 sprayen daar, en heen en weer bewegen.
Wellicht het clipje even opnieuw bevestigen, dan moet het weer in orde zijn lijkt me.
@sooike inderdaad, na het proefritje is het redelijk vlot gegaan, maar we hadden het er vorig jaar op Oschersleben ook al over he Dus de feitelijke doorlooptijd is wel wat langer helaas hehe.
Ben je onderhand nog niet gek van al m'n mailtjes ? haha.
@Smiley, lijkt me leuk om eens een keer te meeten, ik kom zelf oorspronkelijk ook uit etten-leur. Welke wijk woon je ergens ?
(mag ook per PM). Heb jou nog nooit zien rijden hier in de buurt eigenlijk...
Groeten,
Corne
vanavond de 1e modificatie al gedaan. namelijk de 'heater mod'
er zat 1 of andere gammele slange tussen gemonteerd, dus ik had op ebay een mooi setje besteld.
Het was even pielen om hem erop te krijgen, maar nu zit hij.
Enkel blies hij toen nog steeds geen warme lucht.
(had de motor uiteraard wel even laten lopen, tot m'n stack al 80graden aangaf.
Ik heb even gevoeld aan de kachel radiateur, en die voelde wel warm aan.
Na even op het forum speuren kwam ik erachter dat het dat kleine hendeltje op het kachelhuis waarschijnlijk is. Dus even met m'n vriendin samen getest, en inderdaad, nog net niet muurvast dat hendeltje.
Morgen eens even lekker met WD40 sprayen daar, en heen en weer bewegen.
Wellicht het clipje even opnieuw bevestigen, dan moet het weer in orde zijn lijkt me.
@sooike inderdaad, na het proefritje is het redelijk vlot gegaan, maar we hadden het er vorig jaar op Oschersleben ook al over he Dus de feitelijke doorlooptijd is wel wat langer helaas hehe.
Ben je onderhand nog niet gek van al m'n mailtjes ? haha.
@Smiley, lijkt me leuk om eens een keer te meeten, ik kom zelf oorspronkelijk ook uit etten-leur. Welke wijk woon je ergens ?
(mag ook per PM). Heb jou nog nooit zien rijden hier in de buurt eigenlijk...
Groeten,
Corne
- Bijlagen
-
- heater mod (Custom) (2).JPG (61.64 KiB) 5054 keer bekeken
- Championmv6
- Lid
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 07 apr 2011 21:31
- Locatie: Geleen
hallo Corne,
ik heb op de planning staan om mij van de week een vx gaan halen in de UK. ik wil in eerste instantie met een trailer gaan.
kun je mij tips geven ?
hoe heb je hem verzekerd ?
heb je ponden meegenomen of daar via internetbankieren betaald ?
welke papieren moet je er minimaal bij krijgen ?
hebben ze jou trouwens van het vliegveld gehaald ?
vertel vertel vertel !
grtz
Lawrence
ik heb op de planning staan om mij van de week een vx gaan halen in de UK. ik wil in eerste instantie met een trailer gaan.
kun je mij tips geven ?
hoe heb je hem verzekerd ?
heb je ponden meegenomen of daar via internetbankieren betaald ?
welke papieren moet je er minimaal bij krijgen ?
hebben ze jou trouwens van het vliegveld gehaald ?
vertel vertel vertel !
grtz
Lawrence
Opel Addict
Opel Kadett GSi 3.0i-24v '90
Opel Omega B2 2.6i-24v '02
Vauxhall VX220 2.2i-16v '02
Opel Kadett GSi 3.0i-24v '90
Opel Omega B2 2.6i-24v '02
Vauxhall VX220 2.2i-16v '02
Lawrence,
toen ik mijn Noble M12 GTO uit engeland haalde ben ik samen met een vriend en ieder een groot bedrag aan euro's wel iets minder dan 10.000 de man anders problemen bij binnenkomst naar Liverpool gevlogen.
Daar kwam de eigenaar van de Noble ook naar toe.
Hier de auto bekeken en betaald in euro's.
Het kentekenbewijs bevat een velletje dat de eigenaar eraf scheurt en bij zich houd hiermee voert hij de auto uit de rest neem jij mee inclusief kenteken platen.
Ik ben toen op engelseplaten naar Hull gereden.
Overnachtingop de boot (een echte aanradar) en 's morgens aankomst in rotterdam.
Toen naar Berkel en Rodenrijs gereden wat eigenlijk niet mag, maar ja er mag zoveel niet en de km vallen mee.
Richard
toen ik mijn Noble M12 GTO uit engeland haalde ben ik samen met een vriend en ieder een groot bedrag aan euro's wel iets minder dan 10.000 de man anders problemen bij binnenkomst naar Liverpool gevlogen.
Daar kwam de eigenaar van de Noble ook naar toe.
Hier de auto bekeken en betaald in euro's.
Het kentekenbewijs bevat een velletje dat de eigenaar eraf scheurt en bij zich houd hiermee voert hij de auto uit de rest neem jij mee inclusief kenteken platen.
Ik ben toen op engelseplaten naar Hull gereden.
Overnachtingop de boot (een echte aanradar) en 's morgens aankomst in rotterdam.
Toen naar Berkel en Rodenrijs gereden wat eigenlijk niet mag, maar ja er mag zoveel niet en de km vallen mee.
Richard
- Championmv6
- Lid
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 07 apr 2011 21:31
- Locatie: Geleen
Richard
Hoi Richard
Hoe heb je het dan gedaan met de verzekering?
Kun je me dat laten weten, want ik heb eentje Gevonden bij een dealer in Uk.. Die wil hem brengen maar dan moet ik al betalen. Dat vind ik toch een beetje eng. Gr. Lawrence
Hoe heb je het dan gedaan met de verzekering?
Kun je me dat laten weten, want ik heb eentje Gevonden bij een dealer in Uk.. Die wil hem brengen maar dan moet ik al betalen. Dat vind ik toch een beetje eng. Gr. Lawrence
Opel Addict
Opel Kadett GSi 3.0i-24v '90
Opel Omega B2 2.6i-24v '02
Vauxhall VX220 2.2i-16v '02
Opel Kadett GSi 3.0i-24v '90
Opel Omega B2 2.6i-24v '02
Vauxhall VX220 2.2i-16v '02
Dag Lawrence,
mijn idee was dat ik de auto volledig legaal naar Nederland wilde RIJDEN.
Op een trailer was ook een optie, die had ik tot mijn beschikking, evenals een auto met trekhaak en voldoende trekvermogen.
Maar ik wilde graag rijden.
Ik heb eerst de eigenaar om een heleboel informatie en foto's gevraagd.
Ik wilde 100% zeker zijn dat ik ook niet met 1 of andere oplichter te doen had, en ook in UK niet voor verrassingen zou komen te staan.
Toen ik een goed idee van de auto had, en het zowel de verkoper als mij schikte, ben ik erheen gegaan.
Om te beginnen heb je natuurlijk engelse ponden nodig.
Wisselen op een vliegveld of bij de bank kan ook, maar daar betaal je de hoofdprijs!!
Ik heb zelf gewisseld bij :
http://www.lorentzchange.com/
Ze hebben goede koersen, je kunt online berekenen, (kies voor sell).
Het heeft mij ca 500 euro gescheeld t.o.v. wisselen op Schiphol of bank.
Wel even bellen vantevoren, want ze hebben niet altijd veel cash geld aanwezig.
Ik heb daarna met EasyJet een vlucht genomen naar London Luton (daar moest ik in de buurt zijn).
Deze vlucht kostte me ca. 70,- euro.
(vroeg boeken is vaak goedkoper ook!)
Vervolgens was de verkoper met zijn daily driver naar het vliegveld gekomen, en zijn we samen naar zijn huis gereden, alwaar ik de vx220 uitgebreid heb mogen bekijken, en testen, etc.
In mijn geval zat er nog wat meer tussen in UK, maar dat hoort in basis niet in de procedure thuis, dus dat laat ik er ff tussenuit
Vervolgens betaald, en de kentekenpapieren ingevuld, de verkoper scheurt er idd een strookje af, en moet deze opsturen.
Daarna ben ik gewoon teruggereden, op de engelse platen.
Ik ben terug gegaan door de tunnel, www.eurotunnel.com
Ook het ticket vantevoren geboekt en uitgeprint.
Kost ca. 70,- euro.
De auto moet natuurlijk verzekerd worden.
Dit heb ik gedaan bij GRB :
https://www.grb.nl/Groene-kaart-particulier.aspx
Dat kost ca. 100,- euro, om je auto 2 weken te verzekeren op chassis nummer. De groene kaart krijg je gewoon thuis gestuurd.
Om ook in Nederland legaal te kunnen rijden heb je een BPM vrijstelling nodig.
Deze mag je 1x per jaar aanvragen gedurende 2 weken.
Dat kan hier :
https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/welkom.do
Je mag dan 2 weken in NL rijden.
Ik heb dit dus gedaan, en heb dit in laten gaan op de dag dat ik in UK de auto gekocht heb. Daarna heb ik dus 2 weken in NL mogen rijden met de auto.
Als hij dan thuis staat moet je de nodige aanpassingen doen om bij de RDW een kenteken te kunnen gaan aanvragen.
Ik ben nu zelf bezig met de koplampen en achterlichten aan te passen.
Hopelijk volgende week naar de RDW!!
Ik ben nu ook bezig met een Duitse auto in te voeren, welke we ook vanuit Duitsland naar Nederland hebben gereden, eveneens volledig legaal!!
Een Belgische auto heb ik ook gedaan, alleen die is per trailer gegaan...
Een Belgische motorfiets ook, maar ook die per trailer.
Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel
mijn idee was dat ik de auto volledig legaal naar Nederland wilde RIJDEN.
Op een trailer was ook een optie, die had ik tot mijn beschikking, evenals een auto met trekhaak en voldoende trekvermogen.
Maar ik wilde graag rijden.
Ik heb eerst de eigenaar om een heleboel informatie en foto's gevraagd.
Ik wilde 100% zeker zijn dat ik ook niet met 1 of andere oplichter te doen had, en ook in UK niet voor verrassingen zou komen te staan.
Toen ik een goed idee van de auto had, en het zowel de verkoper als mij schikte, ben ik erheen gegaan.
Om te beginnen heb je natuurlijk engelse ponden nodig.
Wisselen op een vliegveld of bij de bank kan ook, maar daar betaal je de hoofdprijs!!
Ik heb zelf gewisseld bij :
http://www.lorentzchange.com/
Ze hebben goede koersen, je kunt online berekenen, (kies voor sell).
Het heeft mij ca 500 euro gescheeld t.o.v. wisselen op Schiphol of bank.
Wel even bellen vantevoren, want ze hebben niet altijd veel cash geld aanwezig.
Ik heb daarna met EasyJet een vlucht genomen naar London Luton (daar moest ik in de buurt zijn).
Deze vlucht kostte me ca. 70,- euro.
(vroeg boeken is vaak goedkoper ook!)
Vervolgens was de verkoper met zijn daily driver naar het vliegveld gekomen, en zijn we samen naar zijn huis gereden, alwaar ik de vx220 uitgebreid heb mogen bekijken, en testen, etc.
In mijn geval zat er nog wat meer tussen in UK, maar dat hoort in basis niet in de procedure thuis, dus dat laat ik er ff tussenuit
Vervolgens betaald, en de kentekenpapieren ingevuld, de verkoper scheurt er idd een strookje af, en moet deze opsturen.
Daarna ben ik gewoon teruggereden, op de engelse platen.
Ik ben terug gegaan door de tunnel, www.eurotunnel.com
Ook het ticket vantevoren geboekt en uitgeprint.
Kost ca. 70,- euro.
De auto moet natuurlijk verzekerd worden.
Dit heb ik gedaan bij GRB :
https://www.grb.nl/Groene-kaart-particulier.aspx
Dat kost ca. 100,- euro, om je auto 2 weken te verzekeren op chassis nummer. De groene kaart krijg je gewoon thuis gestuurd.
Om ook in Nederland legaal te kunnen rijden heb je een BPM vrijstelling nodig.
Deze mag je 1x per jaar aanvragen gedurende 2 weken.
Dat kan hier :
https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/welkom.do
Je mag dan 2 weken in NL rijden.
Ik heb dit dus gedaan, en heb dit in laten gaan op de dag dat ik in UK de auto gekocht heb. Daarna heb ik dus 2 weken in NL mogen rijden met de auto.
Als hij dan thuis staat moet je de nodige aanpassingen doen om bij de RDW een kenteken te kunnen gaan aanvragen.
Ik ben nu zelf bezig met de koplampen en achterlichten aan te passen.
Hopelijk volgende week naar de RDW!!
Ik ben nu ook bezig met een Duitse auto in te voeren, welke we ook vanuit Duitsland naar Nederland hebben gereden, eveneens volledig legaal!!
Een Belgische auto heb ik ook gedaan, alleen die is per trailer gegaan...
Een Belgische motorfiets ook, maar ook die per trailer.
Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel