riem stuk bij 3000 km
riem stuk bij 3000 km
Lekker weertje vanavond dus nog effe een lekker stukje rijden.
Na een paar km hoor ik ineens een geluid of ik de band lek heb.
Realiseer me eigenlijk meteen dat dat eigenlijk niet kan en het dus iets anders moet zijn. Trap mij koppeling in en laat me uitdrijven. Na het openmaken van de motorkap zie ik meteen het probleem. De snaar is kapot. Stukken van de snaar liggen overal en de snaar ligt bijna van de poelie. Ook zit de snaar gedraaid.(zie foto)
Er zit een hitec compressor op.
iemand ervaring met dit probleem? 3000 km is toch wel erg snel.
Na een paar km hoor ik ineens een geluid of ik de band lek heb.
Realiseer me eigenlijk meteen dat dat eigenlijk niet kan en het dus iets anders moet zijn. Trap mij koppeling in en laat me uitdrijven. Na het openmaken van de motorkap zie ik meteen het probleem. De snaar is kapot. Stukken van de snaar liggen overal en de snaar ligt bijna van de poelie. Ook zit de snaar gedraaid.(zie foto)
Er zit een hitec compressor op.
iemand ervaring met dit probleem? 3000 km is toch wel erg snel.
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Ik weet niet welke opzet er gebruikt is bij je compressor, maar bij ons ligt er een contitech 5PK1546 op.
Ik weet dat er bij contitech problemen zijn geweest, door de productie te verplaatsen naar Poolen
En een slecht kwaliteit riemen werd geleverd. Zou nu weer opgelost moeten zijn.
Anders kan je een gates 5PK1545 nemen. deze moet zeker goed zijn.
Ik heb in het begin ook een paar keer een kapotte riem gehad ivm een niet goed gemonteerde poelie.
Ik heb hem net gemeten kom op 1500mm uit. je zou even aan Maarten kunne vragen welk type riem hij heeft. hij rijd met de nieuwere opzet.
Koop je van elk 1 weet je zeker dat de goeie er bij zit, zo duur zijn ze nou ook weer niet.
Ik weet dat er bij contitech problemen zijn geweest, door de productie te verplaatsen naar Poolen
En een slecht kwaliteit riemen werd geleverd. Zou nu weer opgelost moeten zijn.
Anders kan je een gates 5PK1545 nemen. deze moet zeker goed zijn.
Ik heb in het begin ook een paar keer een kapotte riem gehad ivm een niet goed gemonteerde poelie.
Ik heb hem net gemeten kom op 1500mm uit. je zou even aan Maarten kunne vragen welk type riem hij heeft. hij rijd met de nieuwere opzet.
Koop je van elk 1 weet je zeker dat de goeie er bij zit, zo duur zijn ze nou ook weer niet.
Het vreemde is dat de riem aan de binnenkant helemaal in takt is. Helemaal geen slijtage. De buitenkant is kapot. Dit omdat de riem gedraaid zat en dus met de achterkant over de poelie gelopen heeft.
Stukken lagen er vanaf. Vandaar dat ik de tekst niet meer kan lezen.
Als ik heel goed kijk zou er conitec (geel geschreven) 5PK1300 op staan...
De riem heeft zich dus bij het optrekken verdraaid. Spanrollen draaien allemaal prima. Zitten er ook pas een paar duizend k op.
Ga dadelijk nog eens proberen een foto te posten.
Heb er ook een waar ik gesleept word...
sc pully is 84 mm. ( sc 3 mnd geleden ingebouwd bij van der Kooi).
Dat zou dus allemaal wel oke moeten zijn.
Stukken lagen er vanaf. Vandaar dat ik de tekst niet meer kan lezen.
Als ik heel goed kijk zou er conitec (geel geschreven) 5PK1300 op staan...
De riem heeft zich dus bij het optrekken verdraaid. Spanrollen draaien allemaal prima. Zitten er ook pas een paar duizend k op.
Ga dadelijk nog eens proberen een foto te posten.
Heb er ook een waar ik gesleept word...
sc pully is 84 mm. ( sc 3 mnd geleden ingebouwd bij van der Kooi).
Dat zou dus allemaal wel oke moeten zijn.
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Indedaad de nieuwe opzet, gewoon de boel opnieuw laten uitlijnen.Kimera schreef:Het vreemde is dat de riem aan de binnenkant helemaal in takt is. Helemaal geen slijtage. De buitenkant is kapot. Dit omdat de riem gedraaid zat en dus met de achterkant over de poelie gelopen heeft.
Stukken lagen er vanaf. Vandaar dat ik de tekst niet meer kan lezen.
Als ik heel goed kijk zou er conitec (geel geschreven) 5PK1300 op staan...
De riem heeft zich dus bij het optrekken verdraaid. Spanrollen draaien allemaal prima. Zitten er ook pas een paar duizend k op.
Ga dadelijk nog eens proberen een foto te posten.
Heb er ook een waar ik gesleept word...
sc pully is 84 mm. ( sc 3 mnd geleden ingebouwd bij van der Kooi).
Dat zou dus allemaal wel oke moeten zijn.
Dus niet alleen een nieuwe riem die is binnen 3000km weer stuk.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Heb je een Stage 1 of een stage 2 (met chargecooling)??
84mm (3,3") is volgens mij de standaard (zwarte 6-rib) LSJ poelie en dus voor een Stage 2. En met de nieuwere riemvoering zou daar dan een 5PK 1285 riem op horen.
Hoe bedoel je `gedraaid zat`? De riem loopt toch altijd met zijn achterkant over de spanrol en de speciale omlooppoelie??
Eigenlijk hoort de 6-rin LSJ poelie 1,5mm naar buiten verplaatst te worden voor een goede uitlijning met de 5-rib 2,2 lay-out. (en loopt dan op de binneste 5 ribben) Mijne loopt hiermee alweer enkele 1000-en km's probleemloos en ook de andere 2 die ik zo heb ingebouwd blijven heel...
84mm (3,3") is volgens mij de standaard (zwarte 6-rib) LSJ poelie en dus voor een Stage 2. En met de nieuwere riemvoering zou daar dan een 5PK 1285 riem op horen.
Hoe bedoel je `gedraaid zat`? De riem loopt toch altijd met zijn achterkant over de spanrol en de speciale omlooppoelie??
Eigenlijk hoort de 6-rin LSJ poelie 1,5mm naar buiten verplaatst te worden voor een goede uitlijning met de 5-rib 2,2 lay-out. (en loopt dan op de binneste 5 ribben) Mijne loopt hiermee alweer enkele 1000-en km's probleemloos en ook de andere 2 die ik zo heb ingebouwd blijven heel...
foto riem
Het is een 2.2 met charge cooler.
Ik kan de tekst niet meer lezen maar als ik hem meet en alle stukjes van de riem bij elkaar voeg kom ik uit op een 5PK 1300....
Ik rij wel effe bij van der Kooi langs. Moet er natuurlijk wel een riem opleggen om daar te komen. Wat is het makkelijkste. Wiel en wielkast eraf?
Ik kan de tekst niet meer lezen maar als ik hem meet en alle stukjes van de riem bij elkaar voeg kom ik uit op een 5PK 1300....
Ik rij wel effe bij van der Kooi langs. Moet er natuurlijk wel een riem opleggen om daar te komen. Wat is het makkelijkste. Wiel en wielkast eraf?
- Bijlagen
-
- speedster riem goed.jpg (95.28 KiB) 3947 keer bekeken
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Ja, wiel en wielkast eraf, spanner terug duwen, en dan kun je alles er zo af halen.
Nieuwe contitech 5pk 1285 erop, en dan maandag eerst aan vd kooij vragen of hij de poelie 1.5 mm verplaatst heeft.
Zo niet, gaat weer exact hetzelfde gebeuren met de volgende snaar.
Nieuwe contitech 5pk 1285 erop, en dan maandag eerst aan vd kooij vragen of hij de poelie 1.5 mm verplaatst heeft.
Zo niet, gaat weer exact hetzelfde gebeuren met de volgende snaar.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Re: foto riem
Als je een beetje handig en lenig bent kan je wiel er gewoon op blijvenKimera schreef:Het is een 2.2 met charge cooler.
Ik kan de tekst niet meer lezen maar als ik hem meet en alle stukjes van de riem bij elkaar voeg kom ik uit op een 5PK 1300....
Ik rij wel effe bij van der Kooi langs. Moet er natuurlijk wel een riem opleggen om daar te komen. Wat is het makkelijkste. Wiel en wielkast eraf?
Even de riem spanner terug trekken met een ratel zonder dop.
De ouwe eraf en de nieuwe erop