Nieuwe velgen zitten erop !
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
oranje (=eigenlijk Ferrari Rood, zie uitleg)
Als je jouw kleur rood gewend bent, dan lijkt het "gewone" rood bijna oranje.piet schreef:Marcel, ik dacht dat je een rode auto had of heb je te hard gepoetst?
(Uitleg: Ik wilde de kleur eigenlijk anders omschrijven, maar dan gaan Marcel en Maik waarschijnlijk naast hun schoenen lopen .... )
SteV6
S4 Avant
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Re: oranje (=eigenlijk Ferrari Rood, zie uitleg)
Mag van mij ook oranje zijn, HEEL MOOI !!!SteV6 schreef:Als je jouw kleur rood gewend bent, dan lijkt het "gewone" rood bijna oranje.piet schreef:Marcel, ik dacht dat je een rode auto had of heb je te hard gepoetst?
(Uitleg: Ik wilde de kleur eigenlijk anders omschrijven, maar dan gaan Marcel en Maik waarschijnlijk naast hun schoenen lopen .... )
SteV6
Hi marcel
Ziet er zeer geslaagt uit mijn complimenten.
Ik had ook een lijst van mijn velgenboer gekregen maar bij deze velgen had ik alleen de mogelijkheid in 17 inc.
Ga in Zeist wel even kijken hoe het er in echt uit ziet.
Mijn keuze wordt waarschijnlijk zie foto.
Gr, Martin
Ziet er zeer geslaagt uit mijn complimenten.
Ik had ook een lijst van mijn velgenboer gekregen maar bij deze velgen had ik alleen de mogelijkheid in 17 inc.
Ga in Zeist wel even kijken hoe het er in echt uit ziet.
Mijn keuze wordt waarschijnlijk zie foto.
Gr, Martin
- Bijlagen
-
- starform_evo_18_hbs_3[1].jpg (32.19 KiB) 4783 keer bekeken
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Hoi,
mijn ervaring met barracuda en trouwens ook bandenleveranciers dat ze niet alles kunnen leveren wat ze op papier hebben staan, dus informeer goed bij je bandenboer.
Vraag ook of ze echt die rand hebben, was bij de indy niet zo !!
Over de kleur, tja zal vertekenen zijn, of misschien dat de flon4000 mhem iets mooier maakt hahaha
mijn ervaring met barracuda en trouwens ook bandenleveranciers dat ze niet alles kunnen leveren wat ze op papier hebben staan, dus informeer goed bij je bandenboer.
Vraag ook of ze echt die rand hebben, was bij de indy niet zo !!
Over de kleur, tja zal vertekenen zijn, of misschien dat de flon4000 mhem iets mooier maakt hahaha
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Eerst maar even afwachten of ze eronder blijvenMarcel schreef:Geef je even een linkje als hij erop staatSteV6 schreef:
(P.S. Ben je de Duitse taal goed machtig, of mag ik je velggegevens en foto's op het Duitse forum plaatsen? Onze Oosterburen zullen deze looks erg waarderen
Dan volgt de link vanzelf ...
SteV6
S4 Avant
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Ze blijven er wel onder hoor.SteV6 schreef:Eerst maar even afwachten of ze eronder blijvenMarcel schreef:Geef je even een linkje als hij erop staatSteV6 schreef:
(P.S. Ben je de Duitse taal goed machtig, of mag ik je velggegevens en foto's op het Duitse forum plaatsen? Onze Oosterburen zullen deze looks erg waarderen
Dan volgt de link vanzelf ...
SteV6
Het rijgedrag vindt ik niet zo slecht dat ik er niet mee kan leven, maar het kan (denk ik) beter, zeker als anderen het niet hebben
Volgende week vrijdag, 10:30 gaan we hem opnieuw uitlijnen.....met 2 x 75 kg en een half volle tank.....en verders zien we het wel
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
lichter sturen
Hoi Marcel en Jan,
Het lichter sturen van Jan zijn auto bij lage snelheid heeft niks (ok erg weinig) te maken met het gewicht van de wielen. Dit gaat wel bij hogere snelheden meespelen.
Waardoor wel de stuurkracht bij lage snelheid wordt beinvloed is de bandbreedte en diameter en de uitlijning. Met name de afstand tussen het midden van het raakvlak van de band op het wegdek en de denkbeeldige lijn door de 'scharnier'-punten van het fusee, of te wel de kogelgewrichten van de bovenste en onderste draagarm.
Die afstand wordt beinvloed door de ET maat (en door camber instelling, dit verlegt het raakvlak bij grotere hoeken (te zien doordat de buitenkant van het loopvlak het wegdek niet meer raakt)).
Verder is het caster een veelbepaalende waarde bij stilstaand, cq lage snelheid sturen, welke dan zeker met (bredere banden) die verder naar buiten komen. Bij ver insturen (parkeer manouvres bijv.) moet je het gewicht op de vooras dan iets verder optillen.
En verder is er natuurlijk de druk in de band. Veel banden/velgen leveranciers zullen bij montage van bredere banden op de speedster een te hoge bandenspanning gebruiken. Omdat de speedster erg ligt is op de vooras en er dan relatief brede banden worden gebruikt moet er met een veel lagere spanning worden gereden als met de zelfde band op een Astra met meer dan het dubbele gewicht op de vooras.
Dit kan je zelf zien aan het slijtage gedrag. Slijt de band te veel in het midden van het loopvlak, dan is de spanning duidelijk te hoog. Maar de voorbanden op de speedster slijten niet zo snel dus dat wordt lastig te controleren. ik schat dat bij die banden maat (215/35-18 ?) een spanning van 1.5 bar heel redelijk is. Merk je dat je bij sportief sturen iets te veel over de bandwang gaat glijden cq rijden, een paar tienden erbij.
Hetzelfde geld voor de achterbanden, bij een te hoge spanning verlies je grip doordat de band zich wat meer opblaast en er dus meer op het midden van de band gereden wordt als op de randen.
Gewoon zelf wat mee spelen, begin bij 2 bar voor en achter en ga op je favoriete weggetje rijden laat er dan iedere keer wat meer lucht uit (een digitale bandespanningsmeter kost maar een paar euro) en bepaal wat jij het fijnst vond sturen en rijden en zet de banden op die spanning. controleer die regelmatig, dat is een kleine moeite en zorgt voor veel veiligheid en een beter slijtagebeeld van je banden waardoor die weer langer plezier geven 8en het zal in die maten geen goedkope band zijn....
Het staat wel erg goed Marcel !
Succes ermee,
Maarten
Het lichter sturen van Jan zijn auto bij lage snelheid heeft niks (ok erg weinig) te maken met het gewicht van de wielen. Dit gaat wel bij hogere snelheden meespelen.
Waardoor wel de stuurkracht bij lage snelheid wordt beinvloed is de bandbreedte en diameter en de uitlijning. Met name de afstand tussen het midden van het raakvlak van de band op het wegdek en de denkbeeldige lijn door de 'scharnier'-punten van het fusee, of te wel de kogelgewrichten van de bovenste en onderste draagarm.
Die afstand wordt beinvloed door de ET maat (en door camber instelling, dit verlegt het raakvlak bij grotere hoeken (te zien doordat de buitenkant van het loopvlak het wegdek niet meer raakt)).
Verder is het caster een veelbepaalende waarde bij stilstaand, cq lage snelheid sturen, welke dan zeker met (bredere banden) die verder naar buiten komen. Bij ver insturen (parkeer manouvres bijv.) moet je het gewicht op de vooras dan iets verder optillen.
En verder is er natuurlijk de druk in de band. Veel banden/velgen leveranciers zullen bij montage van bredere banden op de speedster een te hoge bandenspanning gebruiken. Omdat de speedster erg ligt is op de vooras en er dan relatief brede banden worden gebruikt moet er met een veel lagere spanning worden gereden als met de zelfde band op een Astra met meer dan het dubbele gewicht op de vooras.
Dit kan je zelf zien aan het slijtage gedrag. Slijt de band te veel in het midden van het loopvlak, dan is de spanning duidelijk te hoog. Maar de voorbanden op de speedster slijten niet zo snel dus dat wordt lastig te controleren. ik schat dat bij die banden maat (215/35-18 ?) een spanning van 1.5 bar heel redelijk is. Merk je dat je bij sportief sturen iets te veel over de bandwang gaat glijden cq rijden, een paar tienden erbij.
Hetzelfde geld voor de achterbanden, bij een te hoge spanning verlies je grip doordat de band zich wat meer opblaast en er dus meer op het midden van de band gereden wordt als op de randen.
Gewoon zelf wat mee spelen, begin bij 2 bar voor en achter en ga op je favoriete weggetje rijden laat er dan iedere keer wat meer lucht uit (een digitale bandespanningsmeter kost maar een paar euro) en bepaal wat jij het fijnst vond sturen en rijden en zet de banden op die spanning. controleer die regelmatig, dat is een kleine moeite en zorgt voor veel veiligheid en een beter slijtagebeeld van je banden waardoor die weer langer plezier geven 8en het zal in die maten geen goedkope band zijn....
Het staat wel erg goed Marcel !
Succes ermee,
Maarten
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Re: lichter sturen
He Maarten,Maarten schreef: En verder is er natuurlijk de druk in de band. Veel banden/velgen leveranciers zullen bij montage van bredere banden op de speedster een te hoge bandenspanning gebruiken. Omdat de speedster erg ligt is op de vooras en er dan relatief brede banden worden gebruikt moet er met een veel lagere spanning worden gereden als met de zelfde band op een Astra met meer dan het dubbele gewicht op de vooras.
Dit kan je zelf zien aan het slijtage gedrag. Slijt de band te veel in het midden van het loopvlak, dan is de spanning duidelijk te hoog. Maar de voorbanden op de speedster slijten niet zo snel dus dat wordt lastig te controleren. ik schat dat bij die banden maat (215/35-18 ?) een spanning van 1.5 bar heel redelijk is. Merk je dat je bij sportief sturen iets te veel over de bandwang gaat glijden cq rijden, een paar tienden erbij.
Hetzelfde geld voor de achterbanden, bij een te hoge spanning verlies je grip doordat de band zich wat meer opblaast en er dus meer op het midden van de band gereden wordt als op de randen.
Gewoon zelf wat mee spelen, begin bij 2 bar voor en achter en ga op je favoriete weggetje rijden laat er dan iedere keer wat meer lucht uit (een digitale bandespanningsmeter kost maar een paar euro) en bepaal wat jij het fijnst vond sturen en rijden en zet de banden op die spanning. controleer die regelmatig, dat is een kleine moeite en zorgt voor veel veiligheid en een beter slijtagebeeld van je banden waardoor die weer langer plezier geven 8en het zal in die maten geen goedkope band zijn....
Het staat wel erg goed Marcel !
Succes ermee,
Maarten
je zou wel eens gelijk kunnen hebben, voor zit ik op 2,6 bar en achter op 2,8 (als ik het goed onthouden heb )
Bedankt ik ben er zelf ook heel content mee, mijn vrouw (die ze eerst lelijk vondt, die vond de ATS met al die spaakjes mooier) gaat ze steeds mooier vinden en vindt ze nu ook heel mooi .
Blijft toch moeilijk als je iets aparts wilt.
Groet Marcel.
p.s. was jij er gisteren ook ? Helaas niet gesproken dan denk ik, misschien volgende x beter
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Moet zeggen misschien went het een beetje, bij regen reed hij beter als bij droog, dus zou inderdaad met de spanning verholpen kunnen worden.
Hij stuurt nu echt superdirect !! en dat maakt het ook wat nerveuser voor je gevoel.
Vrijdag ik ieder geval goed uitlijnen nog een keer voor de zekerheid maar ik heb er nu zeker 500% vertrouwen in dat het dan goed is.
Groet Marcel.
Hij stuurt nu echt superdirect !! en dat maakt het ook wat nerveuser voor je gevoel.
Vrijdag ik ieder geval goed uitlijnen nog een keer voor de zekerheid maar ik heb er nu zeker 500% vertrouwen in dat het dan goed is.
Groet Marcel.