Vast al een keer besproken, maar toch......Stuurwiel

Weetjes en tips voor onze auto.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Pw schreef:Ringetjes?! Waar tussen?
Wijst zichzelf wel uiteindelijk denk ik.

Vorige week de Naaf binnen gekregen, nu nog wachten op 't stuur.
Wellicht volgende week Maandag maar monteren mocht het setje dan compleet zijn tenminste!

Gr.Paul
Kunstof ringen zitten achter de contactjes die op het stuurhuis zitten.
Dus als je het stuur er afhaald kijk je zo op de 2 contactjes.
Deze zaten bij mij te diep waardoor ze soms geen contact maakten.
Met als gevolg de ene keer wel toeter de andere keer niet.
Ik heb de ringen pas gemonteerd toen het te laat was, :twisted: komt een busje achteruit gereden zonder te kijken ik nog toeren maar dat ding
werkte niet. met als gevolg voorclam kaduuk. :roll: en dat voor 2 kunstof ringen. Ik maak straks wel even een foto. van de ringen
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Top, bedankt voor je tip Pascal! (en Piet natuurlijk)
Zie de foto wel als voorbeeld.


Gr.Paul.
Nr.0672
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Ooit ook nog de wens voor zo'n snap off. Benieuwd hoe het kleinere stuurtje je bevalt.
Wat ik alleen nergens lees, er moet toch ook een weerstand gesoldeerd worden. Dit om je Airbag foutmelding te omzeilen. Of heb ik dat verkeerd?
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Via Yvo/Elise shop zit bij de naaf standaard een weerstand in het pakketje. Solderen dus inderdaad! Da's nog de minste moeite ben ik bang ;)

Zit al elke dag voor de brievenbus deze week trouwens maar nog steeds geen stuur, heb je een naaf maar geen stuur.....Lekker dan!

Gr.Paul.
Nr.0672
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Pw schreef:Via Yvo/Elise shop zit bij de naaf standaard een weerstand in het pakketje. Solderen dus inderdaad! Da's nog de minste moeite ben ik bang ;)

Zit al elke dag voor de brievenbus deze week trouwens maar nog steeds geen stuur, heb je een naaf maar geen stuur.....Lekker dan!

Gr.Paul.
Vergeet niet je accu even los te maken, voordat je het luchtkussen los maakt, anders heb je een blauw oog. :wink:

Sorry, maak morgen even de foto was ik vergeten.
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

We hebben hier laatst nog wat "ge-claimde/afgekeurde airbags laten ploffen dus ik ben bekend met de gevolgen!
Maar hoe dan ook bedankt voor de Tip ;)

Gr.Paul

(en doe maar rustig aan met de foto, 't stuur is helaas nog met de vrachtwagen onderweg vanuit Italie!!! En dan moet t nog een keer met de post naar mij...alles schuift iig weer een weekje op dus :? )
Nr.0672
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Paul,

Ik zie nu pas de foto van snapoffie, en zie dat jij een ander tip dan mij hebt,
Ik denk dat het toeter probleem hier wel opgelost is.

Voor de geïnteresseerden heb het volgende stuur nog liggen zo goed als nieuw.
Maar zonder snapoff
http://www.elise-shop.com/sparco-383-su ... p-373.html
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Accu mag er gewoon op blijven zitten, maar je mag je contact niet aan hebben met het verwijderen. En als je airbag los is ook niet het contact aanzetten, want dan heb je een foutmelding die weer moet resetten. Als je het niet vertrouw dan maak je je accupool los. :wink:
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Nou, alles compleet en afgelopen Maandag maar ff lekker geklust.
Accupool eraf, Stuur verwijdert (stelt echt niks voor), Weerstand solderen, Claxon draadjes koppelen aan de naaf (gepriegel), Naaf erop,Claxonknop in het stuur gedrukt.....Stuur op de naaf en de claxonknop weer op schoot! :x

Claxonknop past precies in het stuur (zit er bij) en weer net niet in de naaf natuurlijk welke een iets kleinere diameter heeft. Claxonknop "modificeren" dat hij ruim in het stuurtje past en dus klemt in de naaf en: Toeteren maar! :toot:

Alles werkt!

Accupool er weer op, geen Airbag lampje, wel een loeiend alarm maar gewoon uit met de Afstandsbediening. Speedy beetje schoongemaakt, wil starten....niks! Alarm bedienen met de A.B..... niets! :evil:
Accu los, accu er weer op, same story.

Niks te verzinnen, snel naar huis...Nou ja snel, met een Corsa Eco-Flex (De Insignia stond nog thuis) en met het reservekastje wel kunnen starten gelukkig...Maar goed: nu de "verdwaasde A.B." maar weer zien in te leren.... Gaat waarschijnlijk niet lukken omdat ik helaas geen codekaart heb. Iemand TIPS?!

Next: Stoelen opnieuw bekleden!! Voor weinagh! Alleen nog een geschikt adresje, was er bij 1 die alleen al voor het vervangen vd "stoffen randjes" aan de stoelen 400 vraagt......


Gr.Paul.
(Oja: eerste half uur,geen motormanagement lampje,gereset dus door de accu waarschijnlijk, maar wel beetje inhouden / "moeilijk doen" en na een half uur weer het vertrouwde lampje en een Speedster die weer loopt als de brandweer.... heel apart!)
Bijlagen
1306258290NSpeedster_stuur_wissel__3_.JPG
1306258290NSpeedster_stuur_wissel__3_.JPG (84.46 KiB) 2045 keer bekeken
1306258246NSpeedster_stuur_wissel__1_.JPG
1306258246NSpeedster_stuur_wissel__1_.JPG (83.52 KiB) 2048 keer bekeken
1306258202NSpeedster_stuur_wissel.JPG
1306258202NSpeedster_stuur_wissel.JPG (70.16 KiB) 2044 keer bekeken
Nr.0672
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Dat is wel apart. Heb je het standaard alarm?
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Nee, Meta 999 Klasse III.
Kan ontregeld zijn door loshalen accu zegt men, nogal vaag als je 't mij vraagt.
Zeker omdat 't andere kastje wel werkt.
Hebben er weer een "project" bij zeg maar.... :?
Nr.0672
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Pw schreef:Maar goed: nu de "verdwaasde A.B." maar weer zien in te leren.... Gaat waarschijnlijk niet lukken omdat ik helaas geen codekaart heb. Iemand TIPS?!
Bij opel opvragen. (35 euri dacht ik)
Had ook wel begrepen dat de 4 cijfers waar het om gaat ook op de sticker op je imobiliser (in je stuurhuis) staat, maar weet dat niet zeker.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Bevalt het stuurtje een beetje? Best een lekker ding in het echt he :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Pw schreef:Nee, Meta 999 Klasse III.
Dan heb je niks aan de orignele Opel code-kaart die bij de auto was geleverd, maar moet je degene hebben van dit specifieke TNO/cat-III alarm aangezien die er achteraf is in geplaatst ter vervanging van de Meta99 die er origineel in zat en deze 999 zal niet met de TECH2 kunnen worden geprogrammeerd.

Ik heb dezelfde in mijn Elise zitten..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Arno schreef:
Pw schreef:Nee, Meta 999 Klasse III.
Dan heb je niks aan de orignele Opel code-kaart die bij de auto was geleverd, maar moet je degene hebben van dit specifieke TNO/cat-III alarm aangezien die er achteraf is in geplaatst ter vervanging van de Meta99 die er origineel in zat en deze 999 zal niet met de TECH2 kunnen worden geprogrammeerd.

Ik heb dezelfde in mijn Elise zitten..

Bye, Arno.
Daarom indd, is geen origineel Opel alarm, "één 9" meer, en zonder code kaart ken ik er niks mee nie!

Maar blijft een apart verhaal dat 't daardoor niet meer met 1 kastje werkt, gaat er bij mij eigenlijk niet in maar goed.

@Maik: Top stuur, gewoon een lekker G... stuurtje indd. :P
Is ook meer gevormd dan op internet te zien is indd.


Gr.Paul.
Nr.0672
Plaats reactie