Vast al een keer besproken, maar toch......Stuurwiel
Vast al een keer besproken, maar toch......Stuurwiel
Ik wil graag een ander stuurwiel en dan natuurlijk Snap-off!
Wie kan mij tips geven waar op te letten, of waar te bestellen?!
Welke naaf hebben julie gebruikt EN: hoe dan met de claxon?!
Ik hoor graag van jullie!!
thanks, Paul.
Wie kan mij tips geven waar op te letten, of waar te bestellen?!
Welke naaf hebben julie gebruikt EN: hoe dan met de claxon?!
Ik hoor graag van jullie!!
thanks, Paul.
Laatst gewijzigd door Pw op 13 mei 2011 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Nr.0672
http://www.elise-shop.com/sparco-383-su ... p-373.html
Is dit kitje kant en klaar dat jullie weten?!
"Plug en play"?!
Is dit kitje kant en klaar dat jullie weten?!
"Plug en play"?!
Nr.0672
Ben ik zelf ook voor aan het rondkijken. Dus dit volg ik ook even.
Deze nieuwe kit lijkt me ook interessant: http://www.eliseparts.com/products/show ... wheel-kit/
Deze nieuwe kit lijkt me ook interessant: http://www.eliseparts.com/products/show ... wheel-kit/
ok, en waar heb je die vandaan als ik vragen mag?!Maik schreef:Neem in ieder geval niet het sparco 383 stuur maar het P300 stuurtje, is veel fijner
Over snap-offs is hier op het forum al veel in andere topics te vinden.
Heb al een beetje rond gekeken op 't forum maar om weer wat terug te vinden..... over de snap-off naven b.v.
Dan kunnen de "ervaringsdeskundigen" toch nog wel wat tips geven?!?!
Nr.0672
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
P300 stuur: http://www.pro-racing.nl/index.php?main ... cts_id=365
Kijk voor naven ook even op het driving-fun forum, daar zag ik laatst een snap-off voorbij komen waar veel positieve verhalen over waren, en hij was ook niet heel duur. Hier kan ik even niet op die site komen...
Kijk voor naven ook even op het driving-fun forum, daar zag ik laatst een snap-off voorbij komen waar veel positieve verhalen over waren, en hij was ook niet heel duur. Hier kan ik even niet op die site komen...
Dank voor je link Maik,Maik schreef:P300 stuur: http://www.pro-racing.nl/index.php?main ... cts_id=365
Kijk voor naven ook even op het driving-fun forum, daar zag ik laatst een snap-off voorbij komen waar veel positieve verhalen over waren, en hij was ook niet heel duur. Hier kan ik even niet op die site komen...
Alleen m.b.t. de naaf heeft Yvo me al weten te overtuigen om voor hun naaf te gaan... Ziet er goed uit EN is afsluitbaar. Kan dus ook op slot wanneer ik niet met 't stuur in mn handen wil lopen de hele dag
Zit alleen nog te twijfelen om er een spacer bij te bestellen..... die heb jij geloof ik wel he?! Ik ben 1.89m maar mn meisje is 1.65. Die heeft de stoel dus op t voorste gaatje en straks dan misschien t stuur tegen d'r neus....
Gr.Paul
Laatst gewijzigd door Pw op 29 apr 2011 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Nr.0672
En toch twijfel ik over de P300 en de R383.......
Met de P300 ook minder zicht op de klokken denk ik... maar weer meer beenruimte.
De R383 is weer mooi "gevormd"...en compleet als set te krijgen bij Yvo.
Keuzes, keuzes, keuzes
Ciao.
Met de P300 ook minder zicht op de klokken denk ik... maar weer meer beenruimte.
De R383 is weer mooi "gevormd"...en compleet als set te krijgen bij Yvo.
Keuzes, keuzes, keuzes
Ciao.
- Bijlagen
-
- p300sn-ccol%20101005.jpg (84.64 KiB) 4123 keer bekeken
-
- r383psn-ccol%20101005.jpg (90.38 KiB) 4118 keer bekeken
Nr.0672
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Een slotje op je snap-off vind ik overrated, 99,99% van de mensen weten/zien niet eens dat het stuur eraf kan. Ik laat mijn stuur er eigenlijk altijd inzitten als ik hem open parkeer.
Dat stuur moet je ook zelf weten, maar na 1 keer proberen hebben 2 mensen die ik ken hun 383 gelijk ingewisseld voor een p300
De p300 is veel meer gevormd dan je trouwens op de foto's kan zien, en ik vind zelfs mooier dan de 383....
Misschien dat Piet en Pascal nog iets over die sturen kunnen zeggen als ze terug zijn van hun toerritje (over een week).
Dat stuur moet je ook zelf weten, maar na 1 keer proberen hebben 2 mensen die ik ken hun 383 gelijk ingewisseld voor een p300
De p300 is veel meer gevormd dan je trouwens op de foto's kan zien, en ik vind zelfs mooier dan de 383....
Misschien dat Piet en Pascal nog iets over die sturen kunnen zeggen als ze terug zijn van hun toerritje (over een week).
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ohja, de p300 neemt inderdaad wat zicht weg van je tellers, maar dat is niet echt hinderlijk. Met het standaard stuur kon ik ook niet alles zien, zeg van 120-160km/u, nu van 100-180 ofzo. Na een tijdje weet je wel hoe hard je rijd aan de hand van de stand van je naald.
En ik heb een spacer ja, maar ook mijn snap-off is vrij lang vergeleken met anderen volgens mij, maar uiteindelijk is mijn stuur een mm of 20 verder naar mij toe gekomen ongeveer, precies goed voor mij. Om te testen met je meisje zou je je standaard stuur eens los kunnen maken en hem dan provisorisch met wat langere bouten en wat ringen 20 mm naar je toe monteren om even te proberen. Aleen droogrijden dan he
En ik heb een spacer ja, maar ook mijn snap-off is vrij lang vergeleken met anderen volgens mij, maar uiteindelijk is mijn stuur een mm of 20 verder naar mij toe gekomen ongeveer, precies goed voor mij. Om te testen met je meisje zou je je standaard stuur eens los kunnen maken en hem dan provisorisch met wat langere bouten en wat ringen 20 mm naar je toe monteren om even te proberen. Aleen droogrijden dan he
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Bij mij gaat het stuur iedere avond mee naar binnen, ik vind het wel een veilig idee tegen diefstal. In de winter als voordeel dat het stuur warm is en niet vochtig
Ik heb de suède r383 en kan met mijn 1,76 alles zien incl een Spacer van 30 mm uit m'n hoofd.
Het stuur van Maik de p300 is wel beter stukje kleiner wat erg prettig is en natuurlijk meer beenruimte. Ik weet niet of ik toen ook minder display had... Je hebt ze ook met een platte onderkant.
Ik ga ook nog een keer van stuur veranderen ik weet alleen nog niet precies welke, de p260 heeft ook wel iets (past alleen niet gemakkelijk), maar is misschien te klein. De p310 is ook wel leuk
dan zit je nog met de hartdieptes....
Ik heb de suède r383 en kan met mijn 1,76 alles zien incl een Spacer van 30 mm uit m'n hoofd.
Het stuur van Maik de p300 is wel beter stukje kleiner wat erg prettig is en natuurlijk meer beenruimte. Ik weet niet of ik toen ook minder display had... Je hebt ze ook met een platte onderkant.
Ik ga ook nog een keer van stuur veranderen ik weet alleen nog niet precies welke, de p260 heeft ook wel iets (past alleen niet gemakkelijk), maar is misschien te klein. De p310 is ook wel leuk
dan zit je nog met de hartdieptes....
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Hmm, afgevlakte onderkant heb ik ook nog naar gekeken maar toch liever gewoon rond. Denk dat 't dan toch de p300 moet gaan worden.
Ga toch voor de naaf van Yvo met slotje en de spacer bestel ik wel mee. Kan er altijd nog voor kiezen die er tussen uit te laten.
Dank voor jullie "tips en tricks" jongens! Altijd makkelijk als er al een paar ervaring hebben hiermee!
Ga toch voor de naaf van Yvo met slotje en de spacer bestel ik wel mee. Kan er altijd nog voor kiezen die er tussen uit te laten.
Dank voor jullie "tips en tricks" jongens! Altijd makkelijk als er al een paar ervaring hebben hiermee!
Nr.0672
Besteld:
http://www.pro-racing.nl/index.php?main ... cts_id=365
En:
http://www.elise-shop.com/montageset-vo ... p-137.html
Nu kijken hoe dat met de claxon uit gaat pakken, schijnt van het Sparco stuur niet op de naaf van Elis shop te werken.. zullen wel zien.
http://www.pro-racing.nl/index.php?main ... cts_id=365
En:
http://www.elise-shop.com/montageset-vo ... p-137.html
Nu kijken hoe dat met de claxon uit gaat pakken, schijnt van het Sparco stuur niet op de naaf van Elis shop te werken.. zullen wel zien.
Nr.0672