Pagina 1 van 1
pro alloy charge cooler
Geplaatst: 14 mei 2011 9:35
door Ed
He Hallo,
Ik heb afgelopen week een charge cooler van pro alloy in laten bouwen en een nieuw uitlaat systeem van milltec.
Weet iemand of het raadzaam is om de auto nu weer op een rollerbank af te laten stellen.
gr ed.
Geplaatst: 14 mei 2011 15:21
door Herman
Deleted
Geplaatst: 14 mei 2011 17:57
door Neetmans
Precies, checken kan nooit kwaad, maar je veranderen zijn geen directe noodzaak om bij te stellen.
Je zou natuurlijk wel kunnen bekijken of je meer turbodruk zou kunnen draaien met het chargecooler systeem. Dan heb je weer wat meer vermogen.
Geplaatst: 15 mei 2011 16:33
door Herman
Deleted
Geplaatst: 15 mei 2011 18:22
door Neetmans
ik bedoelde natuurlijk niet om dat zelf te gaan proberen
Maar als hij toch op de bank staat kun je wellicht de map iets laten aanpassen op wat meer druk bedoelde ik.

Geplaatst: 16 mei 2011 6:53
door alain
Klasen heeft mijn mapping aangepast na het plaatsen van de chargecooler en dat leverde 7 pk extra op.
Ik denk niet dat hij de turbo druk heeft veranderd maar eerder gewerkt heeft op de vooronsteking.
Volgens mij heb je dus wel baat met een remap !
Met welke turbodruk rijd je nu?
Alain
Geplaatst: 16 mei 2011 10:36
door Ed
Ik heb geen idee welk druk hij levert. ik denk 08 bar.
De software is al eens aangepast bij klasen. 240pk met een grotere intercooler en een andere downpipe.(nu dus vervangen door pro alloy en full milltek)
Ik ben wel benieuw hoeveel hij nu levert.
Begrijp ik het goed als jullie bedoelen dat er andere injectoren in zouden moeten of is dit nog haalbaar met de standaart.
Zou leuk zijn als hij de 260pk haalt!!!!
PS iemand nog intresse in een grote klasen cooler?
Geplaatst: 16 mei 2011 10:38
door Smiley
De standaard Z20LET moeten tot 270 kunnen.
Daarboven heb je die blauwe uit de vxr nodig.
pro alloy charge cooler
Geplaatst: 16 mei 2011 10:47
door Ed
Heeft er iemand ervaring met een Full Milltek systeem en het geluid daarvan?
Mij ervaring is dat het geluid bij rustig rijden iets donkerder wordt maar boven de 4000 toeren echt een totaal anders wordt en veel harder.
Heeft dit te maken met de luchtsnelheid door het systeem.
Geplaatst: 16 mei 2011 10:54
door Exmantaa
Milltek behoort als het goed is tot de stillere turbo dempers. Heb je een nieuw exemplaar eronder? Uit gebruikte wil namelijk nog wel eens het dempermateriaal geblazen zijn...
Geplaatst: 16 mei 2011 11:39
door Ed
Als dit de stilste is dan krijg je bij die andere systemen zeker oorkleppen bij??? ha ha
Heeft er iemand ervaring met een goed schroefset ?
Geplaatst: 16 mei 2011 11:50
door Smiley
Ed schreef:Als dit de stilste is dan krijg je bij die andere systemen zeker oorkleppen bij??? ha ha
Youtube eens voor vx220 en larini of tullett.
Ik rijd op lange ritten inderdaad altijd met oordoppen ja, anders knallende koppijn bij aankomst.
hier een voorbeeldje:
http://www.youtube.com/watch?v=cRAqPdeaNEI