Dbilas
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Die air-water chargecooler zal best koelen, echter moet je wel het water koud zien te houden. Het nadeel van chargecoolers is dat je 2x een warmteoverdracht nodig hebt (lees temp. verschil); 1x koellucht => water en 1x water => chargelucht. Je krijgt je chargelucht hiermee dus nooit zo koud als een "ideale" air-air intercooler met maar 1x warmteoverdracht
Een air-intercooler in een zij-oor van een speedster gebouwd (weinig koellucht aanstroming) is echter verre van ideaal...
Grote voordeel van chargecooler is dat je de water pre-rad voor kan inbouwen waar ie wel optimaal door de rijwind gekoeld wordt. En dan de chargecooler dicht op het blok zodat de inlaatpijperij kort gehouden kan worden.
Die 2 grote voordelen zie ik daar niet zo terug, maar waarschijnlijk voldoet het voor een 700pk sprint prima.
Een air-intercooler in een zij-oor van een speedster gebouwd (weinig koellucht aanstroming) is echter verre van ideaal...
Grote voordeel van chargecooler is dat je de water pre-rad voor kan inbouwen waar ie wel optimaal door de rijwind gekoeld wordt. En dan de chargecooler dicht op het blok zodat de inlaatpijperij kort gehouden kan worden.
Die 2 grote voordelen zie ik daar niet zo terug, maar waarschijnlijk voldoet het voor een 700pk sprint prima.
Vandaag wagen op de testbank gehad 270 PK en een huge amount of torque stuurde KLASEN me.
Dingen die zijn veranderd: alleen maar de injectors....
HIJ ZEI DAT DE INTERCOOLER EEN JOKE WAS. IS EEN GOLF 3 TDI ITEM....
ER KWAM OOK TOTAAL GEEN AIRFLOW AAN DAT DING.
Nu nog wachten op mijn nieuwe alu rad en remolie en versnellingsbak olie.
Wat betreft de pcv pakking:deze is afgesloten zoals bij het alu Dbilas inlaatspruitstuk.
ME SO HAPPY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dingen die zijn veranderd: alleen maar de injectors....
HIJ ZEI DAT DE INTERCOOLER EEN JOKE WAS. IS EEN GOLF 3 TDI ITEM....
ER KWAM OOK TOTAAL GEEN AIRFLOW AAN DAT DING.
Nu nog wachten op mijn nieuwe alu rad en remolie en versnellingsbak olie.
Wat betreft de pcv pakking:deze is afgesloten zoals bij het alu Dbilas inlaatspruitstuk.
ME SO HAPPY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door tibby op 10 nov 2011 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
captain slow
Exmantaa schreef:Die air-water chargecooler zal best koelen, echter moet je wel het water koud zien te houden. Het nadeel van chargecoolers is dat je 2x een warmteoverdracht nodig hebt (lees temp. verschil); 1x koellucht => water en 1x water => chargelucht. Je krijgt je chargelucht hiermee dus nooit zo koud als een "ideale" air-air intercooler met maar 1x warmteoverdracht
Een air-intercooler in een zij-oor van een speedster gebouwd (weinig koellucht aanstroming) is echter verre van ideaal...
Grote voordeel van chargecooler is dat je de water pre-rad voor kan inbouwen waar ie wel optimaal door de rijwind gekoeld wordt. En dan de chargecooler dicht op het blok zodat de inlaatpijperij kort gehouden kan worden.
Die 2 grote voordelen zie ik daar niet zo terug, maar waarschijnlijk voldoet het voor een 700pk sprint prima.
Chargecooler systeem van Klasen werkt met twee radiators.
Eentje voorin en eentje opzij rechts voor nog beter koeling.
Bij mijn Speedster werkt het ook zo.