Dbilas

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Afbeelding
900 PK ASTRA
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Afbeelding
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Afbeelding
700 pk speedster
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Afbeelding
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Afbeelding
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Zafira OPCAfbeelding
captain slow
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Mooie detailfoto's van die Klasen bakken, want meestal zie je alleen de buitenkant. :wink:
(Vind die Speedster wel een wat aparte cooling set-up hebben; Veel gewicht achterin en waarom een chargecooler gebruiken als je de water rad dan toch aan de zijkant zet... :? )
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Exmantaa schreef:Veel gewicht achterin
Om de standaard lift op te heffen?
Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Die air-water chargecooler zal best koelen, echter moet je wel het water koud zien te houden. Het nadeel van chargecoolers is dat je 2x een warmteoverdracht nodig hebt (lees temp. verschil); 1x koellucht => water en 1x water => chargelucht. Je krijgt je chargelucht hiermee dus nooit zo koud als een "ideale" air-air intercooler met maar 1x warmteoverdracht
Een air-intercooler in een zij-oor van een speedster gebouwd (weinig koellucht aanstroming) is echter verre van ideaal... :wink:

Grote voordeel van chargecooler is dat je de water pre-rad voor kan inbouwen waar ie wel optimaal door de rijwind gekoeld wordt. En dan de chargecooler dicht op het blok zodat de inlaatpijperij kort gehouden kan worden.
Die 2 grote voordelen zie ik daar niet zo terug, maar waarschijnlijk voldoet het voor een 700pk sprint prima. 8)
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

keuringskaart binnen gehad.
Nu nog wachten op mijn wagentje :alone:
DAN WORDT HET PAS ECHT SPANNEND!!!!
Grtz
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Vandaag wagen op de testbank gehad 270 PK :!: :shock: en een huge amount of torque stuurde KLASEN me.
:jump: :thumbsup:
Dingen die zijn veranderd: alleen maar de injectors....
HIJ ZEI DAT DE INTERCOOLER EEN JOKE WAS. IS EEN GOLF 3 TDI ITEM....
ER KWAM OOK TOTAAL GEEN AIRFLOW AAN DAT DING.
Nu nog wachten op mijn nieuwe alu rad en remolie en versnellingsbak olie.
Wat betreft de pcv pakking:deze is afgesloten zoals bij het alu Dbilas inlaatspruitstuk.





ME SO HAPPY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door tibby op 10 nov 2011 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
captain slow
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Gefeliciteerd Tibby, eindelijk de problemen te boven.
Nu genieten maar.
Grt speedokus. :D :D
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

alé Dre eindelijk genieten en daarbij zeer mooie waardes(nu de prijs nog meevallen en alles komt goed) eindelijk zeg












gtz stefan&monia
grasmaaiers..enz
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Bericht door alain »

Exmantaa schreef:Die air-water chargecooler zal best koelen, echter moet je wel het water koud zien te houden. Het nadeel van chargecoolers is dat je 2x een warmteoverdracht nodig hebt (lees temp. verschil); 1x koellucht => water en 1x water => chargelucht. Je krijgt je chargelucht hiermee dus nooit zo koud als een "ideale" air-air intercooler met maar 1x warmteoverdracht
Een air-intercooler in een zij-oor van een speedster gebouwd (weinig koellucht aanstroming) is echter verre van ideaal... :wink:

Grote voordeel van chargecooler is dat je de water pre-rad voor kan inbouwen waar ie wel optimaal door de rijwind gekoeld wordt. En dan de chargecooler dicht op het blok zodat de inlaatpijperij kort gehouden kan worden.
Die 2 grote voordelen zie ik daar niet zo terug, maar waarschijnlijk voldoet het voor een 700pk sprint prima. 8)


Chargecooler systeem van Klasen werkt met twee radiators.
Eentje voorin en eentje opzij rechts voor nog beter koeling.
Bij mijn Speedster werkt het ook zo.
Plaats reactie