Pagina 1 van 19

Dbilas

Geplaatst: 18 mei 2011 11:52
door tibby
Dag iedereen.
Aangezien ik wat meer vermogen uit de speedster wil ben ik op zoek gegaan naar erkende Tuners voor kompressor of turbo voeding.
Mijn keuzes waren: VX-performance: 230pk/270nm prijs inc montage
4749 euro+ radiator en plaatsing 750 euro+ dynamo
en plaatsing 60 euro
: HITEC automotive: 230pk/275nm prijs inc montage
4300 euro (zonder TUV gaat er nog eens 120 euro af)
radiator en plaatsing 400euro+dynamo en plaatsing
80 euro
:V MAX: maakt ook kopressorkits evo 230 (gelezen op
het Duits forum) Dacht gelezen te hebben 8000 euro?
Ik weet niet of dit klopt want ik heb nooit contact kun
nen krijgen met deze firma (bellen en mails)
:Imhoff turbokits: 250/260 pk en 340/350 nm prijs inc
montage 5350. Maar alweer geen contact kunnen
krijgen.

Geplaatst: 18 mei 2011 12:12
door tibby
Als laatste firma had ik Dbilas gecontacteerd.
Deze hebben een nieuwe kit in hun assortiment. De light turbokit.
Dbilas belooft me 235/240 pk en 300 nm met een 2.4 inlaat in plaats van de originele inlaat op de speedster. 215pk en 300nm koppel
Deze kit bevat niet de Dbilas inlaatmanifold en geen injectors en kost 4300 euro+ 500 euro plaatsing.
De reden voor Dbilas is: turbo valt minder op dan kompressor (Belgische keuring) ALTIJD DIREKT ANTWOORD GEHAD. ZELFS EEN UUR NA EEN MAIL TE VERSTUREN. Leuke prijs, zeker als je een turbo uitlaatdemper op de kop kunt tikken, gaat er nog van de prijs af...
Deze firma heeft tochal wat speedster ervaring... Waaronder hier sommigen in deze club.
IK hoop dat ik de juiste keus heb gemaakt en vraag aan diegenen die zo een kit hebben laten plaatsen of er veel problemen zijn geweest/graad van afwerking/behandeling van de wagen (krassen enz...) Mag ook in PB getuurd worden.
Grtz en tot na de ombouw (moet nog afspraak maken wel :wink: )

Geplaatst: 18 mei 2011 12:37
door Smiley
Ik zeg goed bezig :thumbup:

Geplaatst: 18 mei 2011 14:14
door Pw
Ja, klinkt goed. Vooral dat "Bud-light" setje van Dbilas ;)

Geplaatst: 18 mei 2011 14:28
door stefan
awel tibby

plannen toch veranderd :?: :wink:

Geplaatst: 18 mei 2011 16:07
door tibby
@ Stefan.
We moeten onze noorderburen toch kunnen bijhouden met hun turbo en kompressortoestanden he! :wink: :D
Grtz

Geplaatst: 18 mei 2011 16:13
door tibby
A JA, het belangrijkste vergeet ik nog.
Dbilas was de eenigste firma die mijn motor op 1000 tr/min kon laten in rusttoestand i.v.m. mijn nokkenassen van Cat cams. De andere firma's hadden de software er niet voor.
Buiten Speerke zijn software natuurlijk. :wink:
Grtz

Geplaatst: 18 mei 2011 19:08
door the-duke
IK hoop dat ik de juiste keus heb gemaakt en vraag aan diegenen die zo een kit hebben laten plaatsen of er veel problemen zijn geweest/graad van afwerking/behandeling van de wagen (krassen enz...) Mag ook in PB getuurd worden.
Ik heb een 260 PK ombouw.

Problemen:
1) Ik heb 1 klein slangetje naar drukdoosje gehad dat direct al kapot ging (kwam doordat mijn auto lager was dan de Duitse ombouwen tot dan toe en er daardoor net mijn aandrijfas tegen aankwam bij diep inveren)
2) ik vond dat hij te rijk liep bij constant 100 - 130 rijden (ik heb een AFR meter), kon ECU terugsturen en hebben ze armer gezet in dat gebied
Verder ergens tussen de 25.000 en 30.000 km mee geblazen zonder issues.

Belangrijk vond ik de 2 jaar garantie die je nergens anders krijgt (althans ik neem aan dat ze die nog geven)
Ze zijn zeker niet erg vriendelijk/sociaal in de omgang (zeker voor een Belg misschien een gevoelig punt :wink: ), maar doen vind ik gewoon hun best en zijn correct.

Gr,
The Duke

P.S.
Ik weet niet precies wat je allemaal bedoeld met 235 pk en daarna 215 pk in 1 zin, maar 235 zal je niet halen met de originele injectoren denk ik, dus let daar even mee op, dat jullie elkaar goed begrijpen..

Geplaatst: 18 mei 2011 20:01
door tibby
@ the duke
215 pk is met de originele inlaat die in de speedster zit
235 is met de 2.4 inlaat...
Injectoren moeten bij de 2.4 inlaat verandert worden .
Geen echt grote zorgen dus die je hebt voorgehad, dus dat is al goed :thumbup:
Zolang ze maar correct zijn.
Bedankt voor de info.
Grtz

Geplaatst: 18 mei 2011 20:32
door martinb
tibby,
ook ik heb de dbilas turbo, 260 pk versie.
Nu 10.000km verder en nog geen problemen gehad. Afwerking was prima. Ik heb geen krasje of andere beschadiging.
Je moet ze zeker leren kennen, ik heb vooral met zisis te maken gehad. Goeie vent, heel kundig. kan ook al je vragen beantwoorden. Hij is ook een van de weinigen die goed engels spreken.
Zelf heb ik in de buurt, op 5 minuten rijden een hotel gevonden. Ook zou je een dagje frankfurt kunnen doen.
Helaas zijn ze wel minimaal 4 dagen met je speedster bezig. Ook handig om te weten. Tip: neem het kaartje met daarop je vin code mee. De code hadden ze bij mij nodig om toegang tot de ECU te krijgen.
Nog steeds erg tevreden over alles.
(zie ook:
http://www.boltje.com/speedsterinfo.htm#turbo
gr, martin

Geplaatst: 18 mei 2011 22:08
door tibby
@ Martin
Heb je site al lang gelezen gehad hoor! :D
Tot nu toe nog steeds geen vuiltje in de lucht precies over Dbilas :thumbup:
Bedankt over de info.
Grtz

Geplaatst: 19 mei 2011 11:41
door Spider
nog steeds zeer prettig snel 8)

en Verslavend :thumbup:

ik heb een stage II laten plaatsen.

maar laat hem er alleen niet te lang staan :wink:
zie mijn

"to turbo or not to turbo" topic bij motorisch.

http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4113

Geplaatst: 19 mei 2011 12:12
door tibby
@ Spider
Ja, ik had je topic ook gelezen!
Dit was geloof ik met het half gevuld met sneeuw/dooi water achterlicht en het ijzerslijpsel tss de voegjes :evil:
Ik ben van plan de wagen te brengen en eens zo vlug terug te halen! :wink:
Precies nog altijd zeeeer tevreden over de ombouw!
Fijn dat het motorisch allemaal nog goed zit bij elke ombouw die ik gelezen heb.
Ik ben eens benieuwd hoe het met MADDOG zijn ombouw zit? Bezit hij deze speedster nog? Hij gebruikte hem als woon/werkverkeer geloof ik??
En deed relatief toch veel kilometers...
Spider, ook jij bedankt voor de info.
Grtz

Geplaatst: 19 mei 2011 12:19
door Spider
hij was toen heel tevreden maar woont volgens mij
in frankrijk en is er nie zo vaak op het forum,
misschien een PB om te horen wat de toestand is
op het moment.

Geplaatst: 19 mei 2011 14:35
door martinb
tibby schreef:@ the duke
215 pk is met de originele inlaat die in de speedster zit
235 is met de 2.4 inlaat...
Injectoren moeten bij de 2.4 inlaat verandert worden .
Geen echt grote zorgen dus die je hebt voorgehad, dus dat is al goed :thumbup:
Zolang ze maar correct zijn.
Bedankt voor de info.
Grtz
Op zich zou het mooi zijn als ze het originele of 2.4 inlaat kunnen gebruiken. Op de dbilas staat er echt met hele grote letters, dbilas. Voor de keuring valt dat zeker op.
en met die 2.4 inlaat en 235pk lijkt het mij toch ook wel erg leuk rijden :-)

Ik zou wel afspreken, op een maandag ochtend brengen. En de week erop zeker weer ophalen.