Pagina 1 van 7

500+ in zicht...

Geplaatst: 24 mei 2011 7:28
door Rikster
Eindelijk na lang wachten zijn alle onderdelen van mijn inlaattraject binnen en gemonteerd... Mapping over twee weken :D
Foto (@FB)

Geplaatst: 24 mei 2011 10:34
door the-duke
Ben benieuwd !

Gr,
The Duke

Re: 500+ in zicht...

Geplaatst: 24 mei 2011 12:21
door Herman
Deleted

Geplaatst: 24 mei 2011 12:28
door martinb
ongelofelijk dat daar gewoon 500pk uit komt. Wat moet dat een kick zijn op bij een sprint. Ga je naar bitburg in augustus?

Geplaatst: 09 jun 2011 16:30
door Rikster
Filmpje van het afstellen vandaag bij Vmax: Mapping @ Vmax Perfomance

Geplaatst: 09 jun 2011 16:37
door Rikster
En de bijbehorende vermogensgrafiek...

De oude dyno was zo'n 30pk te positief, dus netto resultaat van de laatste aanpassingen is moeilijk te zeggen... maar zeker pk's gewonnen
:twisted:

Geplaatst: 10 jun 2011 8:28
door Pw
De TANDJES "wat een bult paarden" :shock: , helemaal top!

Geplaatst: 10 jun 2011 15:31
door Exmantaa
Rond de 5000rpm moet je wel even goed wakker blijven denk ik zo... :shock:

Geplaatst: 10 jun 2011 18:38
door Herman
Deleted

500+ in zicht...

Geplaatst: 11 jun 2011 7:18
door Rikster
Vorige mapping was nog met de intercooler, dus aanpassingen sinds dien (die effect op vermogen hebben);
- chargecooler
- inlaattraject naar de turbo
- boostpipe vanaf de chargecooler (eigen aanpassing (met dank aan Jeffrey van High Octane) naar 60mm, had een vernauwing naar 45mm!)
- gasklep
- inlaatspruitstuk
- injectoren (875ccm)
Chargecooler Dry sump onderdelen komen waarschijnlijk volgende week eindelijk binnen en blijven dan nog heel even op de plank liggen... eerst rijden!!!

Waterinjectie in bovenstaande rijtje niet genoemd omdat het 17pk koste :shock: De chargecooler werkt zo goed dat er geen vermogen behaald kon worden met waterinjectie...

Rijden is weer helemaal nieuw, ook omdat het weer even geleden is dat ik gereden had. Turbo komt nog altijd redelijk gedoseerd in, dus ook bij 5000 toeren is het handelbaar... maar je moet zeker wakker blijven vanaf daar :wink: Vermogen tussen 6000 en 6300 toeren voelt zoals vroeger, maar daarna blijft het doorzetten :twisted: Ik moet echt weer even wennen aan de auto...

Geplaatst: 11 jun 2011 8:51
door rayz25
Heb je daar geen vermogen verlies mee met die rubbers van je intercooler. Waarom geen gladde rubbers ?

Geplaatst: 11 jun 2011 10:32
door Rikster
rayz25 schreef:Heb je daar geen vermogen verlies mee met die rubbers van je intercooler. Waarom geen gladde rubbers ?
Kosten geen vermogen en ik gebruik juist deze "hump hoses" omdat er meer speling in zit om trillingen op te vangen als bij een normale slang.

Geplaatst: 12 jun 2011 8:01
door Herman
Deleted

Geplaatst: 13 jun 2011 10:04
door the-duke
Gefeliciteerd ! Mooi resultaat, dat moet nu echt helemaal als een raket gaan. :D

Volgende driftbox meeting, misschien de blauwe maar eens meenemen ?

Gr,
The Duke

Geplaatst: 17 jun 2011 7:10
door Rikster
Herman schreef:
Rikster schreef:
Waterinjectie in bovenstaande rijtje niet genoemd omdat het 17pk koste :shock: De chargecooler werkt zo goed dat er geen vermogen behaald kon worden met waterinjectie...
Dat is wel heel vreemd. Heb je geexperimenteerd met de plaats van injectie en met de dosering? Ik weet niet hoe het netto effect bij mij is, maar de klopvastheid was extreem goed en het onstekingstijdstip kon fors verzet worden waardoor er nog 7 paardjes extra uit kwamen. Ik denk niet dat dat zonder waterinjectie gelukt was.
Gebruik je de versterkte (2.5bar) pro-alloy met extra grote in- en uitlaat diameters?
Kon niet gespeeld worden met de plaats van injectie, maar Markus heeft wel getest met ontsteking en dosering... alles met negatief resultaat. Zijn conclusie was dus dat de chargecooler het al te goed doet. Zelfde had hij gezien bij de Audi RS4 met 833pk.
Mijn Pro-Alloy is nog de "standaard" versie, maar geen chokepoint voor het vermogen. De kop en de turbo zijn nu de grootste restrictie voor meer vermogen. Laat het hier voorlopig dus maar bij :wink: