500+ in zicht...

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: 500+ in zicht...

Bericht door S. Gonzales »

Tijdens (vermoedelijk) een van je laatste ritjes heb ik nog even naast je gereden, op de A9 ter hoogte van Heemskerk. Denk dat je van je werk af kwam (Den Helder?) Je had witte 'oortjes' in (met chop chop chop geluid? :wink:) en ik reed in een witte GT86. Maar je herkende mij niet en je was toen al niet meer aktief op dit forum. Leuk dat je er weer bent. :thumbup:

https://www.speedsterclub.nl/forum/view ... T86#p96179
Laatst gewijzigd door S. Gonzales op 30 jun 2017 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: 500+ in zicht...

Bericht door tibby »

Welke motorische set up heb je in dat filmpje aub?????

Ik wou dan ook eens heel graag met je afspreken om je speedster te ervaren. Hier ben je in ieder geval altijd welkom :yes: :yes: :yes:
Zelf zit ik ook met een Vmax set up. Daarom interessant om te weten wat mogenlijk is toekomst gericht.....

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Smiley »

Welkom Terug Rik.

De laatse keer was er geloof is sprake van circuitwerk naast het quartermilen?
Hoe staat je pet er nu naar?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Rikster »

S. Gonzales schreef:Tijdens (vermoedelijk) een van je laatste ritjes heb ik nog even naast je gereden, op de A9 ter hoogte van Heemskerk. Denk dat je van je werk af kwam (Den Helder?) Je had witte 'oortjes' in (met chop chop chop geluid? :wink:) en ik reed in een witte GT86. Maar je herkende mij niet en je was toen al niet meer aktief op dit forum. Leuk dat je er weer bent. :thumbup:

https://www.speedsterclub.nl/forum/view ... T86#p96179
Kan heel goed dat ik daar reed, maar gezien het tijdstip zou ik zeggen dat ik onderweg was naar Den Helder :roll:
In de witte 'oortjes' herken ik mij wel absoluut, zonder is het niet te doen in mijn Speedster. Het nadeel van gewichtsbesparing :wink:
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Rikster »

tibby schreef:Welke motorische set up heb je in dat filmpje aub?????

Ik wou dan ook eens heel graag met je afspreken om je speedster te ervaren. Hier ben je in ieder geval altijd welkom :yes: :yes: :yes:
Zelf zit ik ook met een Vmax set up. Daarom interessant om te weten wat mogenlijk is toekomst gericht.....

grtz
~470pk met dank aan een Garrett GT3076R. Mijn set-up is (nog) vrijwel ongewijzigd, enige aanpassingen waren het dry-sump systeem, het inlaatspruitstuk en de grotere gasklep waardoor de motor nu 494pk levert.
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Rikster »

Smiley schreef:Welkom Terug Rik.

De laatse keer was er geloof is sprake van circuitwerk naast het quartermilen?
Hoe staat je pet er nu naar?
Vooral weer lekker rijden en genieten van de auto, daarnaast af en toe een dragrace of een circuitdag. In elk geval ga ik geen aanpassingen doen voor een van beide specifiek, maar wellicht komt er een nieuwe turbo in de toekomst om de powerband te vergroten :wink:
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: 500+ in zicht...

Bericht door tibby »

Hoi,

Heb je nog een standaard versnellingsbak /verhoudingen? (koppeling/lsd niet meegerekend)
Welke bak olie gebruik jij?
Geen problemen ondervonden met je versnellingsbak? Zeker aangezien er sprinten mee uitgevoerd worden. Staat er een versnellingsbak koeler op?
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: 500+ in zicht...

Bericht door tibby »

tibby schreef:Hoi,

Heb je nog een standaard versnellingsbak /verhoudingen? (koppeling/lsd niet meegerekend)
Welke bak olie gebruik jij?
Geen problemen ondervonden met je versnellingsbak? Zeker aangezien er sprinten mee uitgevoerd worden. Staat er een versnellingsbak koeler op?
Gevonden! Jij hebt een dogbox laten maken door Drenthe!
captain slow
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Rikster »

tibby schreef:
tibby schreef:Hoi,

Heb je nog een standaard versnellingsbak /verhoudingen? (koppeling/lsd niet meegerekend)
Welke bak olie gebruik jij?
Geen problemen ondervonden met je versnellingsbak? Zeker aangezien er sprinten mee uitgevoerd worden. Staat er een versnellingsbak koeler op?
Gevonden! Jij hebt een dogbox laten maken door Drenthe!
Mijn bak is volledig standaard incl. de door Opel geadviseerde olie. Ik heb mij wel ooit verdiept in een dogbox, maar de verhoudigen die geleverd worden passen niet bij mijn Speedster (gemaakt voor rally rijden met een top van nog geen 200km/u) en custom laten ontwikkelen was mij te duur.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: 500+ in zicht...

Bericht door tibby »

Mss is een M32 dogbox wat voor jou? (hetzelfde type als in de Lotus Europa steekt)

http://www.sqsracing.com/produkt/454:56 ... g-box#info

ps, hoeveel koppel heb je aub? Was dit 507nm?

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Herman »

tibby schreef:Mss is een M32 dogbox wat voor jou? (hetzelfde type als in de Lotus Europa steekt)

http://www.sqsracing.com/produkt/454:56 ... g-box#info

ps, hoeveel koppel heb je aub? Was dit 507nm?

grtz
Ik denk dat ik de enige ben met een dogbox in een Speedster op dit moment. Kostentechnisch is het verstandiger om de originele versnellingsbak op te rijden en te vervangen. Dat kun je meerdere keren doen voordat dogbox economischer wordt. Vmax gaat deze maand aan de slag (beginnen) om alles weer in elkaar te knutselen.
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Rikster »

Nu, 6 jaar later, met betere katalysator (HJS) en luchtmassameter (RS4) ~8pk ingeruild voor ~20Nm... :beta:
Helaas is het nog altijd wachten tot 4000 toeren tot er iets gebeurt, een nieuwe turbo staat dan ook nog op het wensenlijstje.
Bijlagen
Vermogensgrafiek Rikster 2017.jpg
Vermogensgrafiek Rikster 2017.jpg (225.9 KiB) 4231 keer bekeken
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: 500+ in zicht...

Bericht door tibby »

Nice!!!! 8)
Lijkt me wel een moeilijke vermogensafgifte voor het dagelijks verkeer. Rustig rijden (stapvoets verkeer) en een wagen inhalen lijkt me moeilijk.....
Ook stoplichtsprintjes ...... heeft Vmax er ook een soort van launch control ingeprogrammeerd bij jou???
captain slow
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Rikster »

Dagelijks verkeer is juist heel goed te doen (mits het droog is), zo vaak kom je dan niet boven de 4000 toeren. Launch control zit nog net als vroeger in mijn voeten :wink:
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Re: 500+ in zicht...

Bericht door Rikster »

Vanmiddag op de dyno...
Bijlagen
Rikster (2).jpg
Rikster (2).jpg (123.51 KiB) 4208 keer bekeken
Rikster (1).jpg
Rikster (1).jpg (135.44 KiB) 4207 keer bekeken
Rikster (3).jpg
Rikster (3).jpg (136.55 KiB) 4205 keer bekeken
Plaats reactie