Hallo dan... (even voorstellen)

Stel jezelf en je auto voor.
RaceRookie
Nieuw lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 mei 2011 7:42
Locatie: Enschede

Bericht door RaceRookie »

@Smiley
Waarom staat'ie er zo lang vraag ik me af. Durft er niemand zijn vingers aan te branden?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Het is een omgebouwde vx220.
Die vindt je voor 12k pond in de UK.
Je betaald dus ongeveer 12/13.000 euro voor een rhd naar lhd conversie.
En dat is wat prijzig.
Als het een originele turbo (1 van 17 geleverd in NL) was geweest, was hij elke cent waard geweest.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

Bericht door RaoulLauffer »

@rayz25: thanks, ik zal aan je denken als ik de Speedster/hardtop ooit te koop zet.

@RaceRookie: ik laat m mooi zilver. Staat mooi bij de lampen, velgen, raamstijl en tankdop. Monteren valt wel mee als je het eenmaal door hebt.
Speedster 2.2 #1123
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

Heb proefgereden in de blauwe in lochem toen ie nog rechtsgestuurd was
in 2009! Ga eens in andere speedsters rijden, kom naar de meet je kan altijd een rondje mee en ga dan eens rijden in die in lochem, ik weet de uitkomst al en dan krijgt 24000 euro een andere betekenis. 8)

Maar een chipje en nitrons doen wonderen maar kosten toch ook weer 2 mille bij elkaar :wink:
tenzij ze die er op schroeven voor die 24.
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

vd kooi heeft er al een sachs dempersetje van een S2 ondergegooid.
Geen idee hoe het rijd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

weet niet of dat er al onder zat,
er zat iets anders dan standaard onder maar was nog niet echt
dat je zegt van tjonge,
als S2 richting nitrons gaat is het zeker een verbetering.
¨speed is life, but control is everything...¨
RaceRookie
Nieuw lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 mei 2011 7:42
Locatie: Enschede

Bericht door RaceRookie »

Ik heb het liefst een nederlandse speedster turbo, maar dat gaat financieel (als je er al 1 kunt vinden) nogal lastig worden.

Heb ook wel een bij Target gekeken maar die zijn meestal in een nogal bedroevende staat en er mankeert daar echt aan elke auto wel wat.
Op marktplaats staat maar 1 origineel nederlandse turbo met een astronomische vraagprijs, gaat'm ook niet worden.
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

Heb je al eens in een speedster turbo gereden??

zoniet, waarom ga je niet eens rijden in die turbo bij vd Kooi :idea:

misschien vind je het top weet je ook wat je zoekt. :thumbup:

Je hebt zelf al 2.2 's gehad, kunt dus goed vergelijken.

Ikzelf vind het verschil goed merkbaar in tegenvallende zin,
ik vind dat je echt merkt dat het op papier een 80kg! zwaardere auto is,
en zeker een standaard turbo met 200 pk daardoor niet veel indruk maakte in verhouding tot een licht getunede 2.2 met nitron onderstel.

Dus ik denk dat je al heel snel aan het tunen zult zijn om meer bite te voelen :D
Laatst gewijzigd door Spider op 26 mei 2011 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Racerookie; wat me niet helemaal duidelijk is, is wat je denkt te vinden in de turbo.
Gaat het je om de exclusiviteit of om de betere prestaties?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
RaceRookie
Nieuw lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 mei 2011 7:42
Locatie: Enschede

Bericht door RaceRookie »

Het gaat me bij de turbo om restwaarde (exclusiviteit dus idd) en vooral het resultaat na chiptuning (dan is het verschil toch een stuk groter t.o.v. een NA).

Het verbaasd me enigzins dat het verschil tussen een lichtgetunede NA en de turbo niet zo groot is (@Spider). 80kg is toch niets vergeleken bij die karrenvracht aan extra koppel die je al hebt bij de standaard turbo? Waarom is de aanschafsprijs dan zo krankzinnig veel hoger?
Het verschil tussen een lichtgetunede NA met nitrons en een lichtgetunede turbo (alleen chip) met nitrons moet dan toch al helemaal gigantisch zijn?

Ik heb verschillende 1.8 turbo's en 2.0 tfsi's gehad, maar na chiptuning waren het echt allemaal monsters, vooral de tfsi's.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Karrevracht? De turbo met zijn stalen blok heeft best wel wat meer mee te leuren.
Reken de koppel eens terug naar 1000 kilo:

NA = 147pk / 203NM / 845 kilo
turbo = 200 pk / 250NM / 930 kilo

per ton berekend:

NA = 174pk / 240NM / 1000 kilo
turbo = 215 pk / 268NM / 1000 kilo

De aanschafprijs van een turbo nieuw, was niet veel duurder (42k versus 45k)
2e hands is dat echter anders, want er zijn er maar 17 nieuw verkocht, versus 196 NA's.
Dat drijft de prijs op.

Daarom zijn aftermarket superchargers of turbo kits voor de NA zo interesant.
Dan gaat het al snel naar 250/270pk en 300NM.
Maar is niet zo exclusief als een originele turbo.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Jij hebt ook echt overal verstand van he Smiley?!?! ;) :P

Maar: True!

Gr.
Nr.0672
RaceRookie
Nieuw lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 mei 2011 7:42
Locatie: Enschede

Bericht door RaceRookie »

@smiley

M.a.w. voor de power en het gewicht/handling kan ik beter een NA + supercharger/turbo kopen i.p.v. de turbo. Blijft voor de turbo alleen maar de exclusiviteit en restwaarde over (voor de supercharged NA krijg je naderhand waarschijnlijk hetzelfde als voor een normale NA en als je pech hebt misschien wel minder). Handig om te weten net na de verkoop van mijn NA. Tja... :)

Had gisteren al een beetje een wee gevoel in mijn maag toen de nieuwe eigenaar met de Speedster wegreed.

Bedankt voor de input, ik moet er nog maar eens goed over na gaan denken of het voor mij uiteindelijk wel nut heeft om voor de turbo te gaan.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Van een supercharger gooi je inderdaad 4 van de 6k die de conversie kost weg, zodra je bij de installateur wegrijdt.
Turboconversies zul je amper te koop zien, want er zijn er pas 3 gedaan in NL.

keuzes, keuzes :wink:
Probeer eens een rondje te bietsen in een SC of een turbo conversie.
Aanstaande zondag is alles aanwezig in Laren.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
RaceRookie
Nieuw lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 mei 2011 7:42
Locatie: Enschede

Bericht door RaceRookie »

Zondag heb ik een kinderfeestje (van mijn zoontje), maar ik moet idd een keer een SC of turbo conversie proberen.
Er staat een groene te koop op marktplaats (van Ralph), leuk, maar die kleur... neh.
Plaats reactie